• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401122819883
  • خبرنگار : 30188

راهنمای خرید دوربین مداربسته بی‌سیم

راهنمای خرید دوربین مداربسته بی‌سیم

دوربین مداربسته بی‌سیم با برطرف کردن محدودیت‌هایی نظیر کابل‌کشی DVR و سیستم انتقال برق می‌تواند در محیط‌های مختلفی به کار رود.‌ برای آشنایی با جزئیات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از کارپیما، دوربین مداربسته یکی از اصلی‌ترین ارکان امنیتی هر کسب‌ و کار است. با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های مداربسته امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را علاوه بر وظایف اولیه خود به همراه دارند. بی‌سیم بودن سیستم نظارت تصویری یکی از قابلیت‌های جدید می‌باشد. با توجه به تنوع برند و امکاناتِ این سیستم‌ها لازم است پیش از خرید با قابلیت‌ها و مشخصات انواع آن آشنا شده تا بهترین گزینه ممکن خریداری شود.

انواع دوربین مداربسته بی‌سیم

این دوربین‌‎ها براساس مشخصات فنی و قابلیت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

دوربین‌ مداربسته برای ضبط وقایع می‌بایست به واحد ضبط اطلاعات (DVR یا NVR بسته به نوع دوربین) متصل شود. در دوربین مداربسته بی‌سیم این اتصال به صورت وایرلس برقرار می‌شود اما فرآیند ضبط و انتقال نیازمند جریان برق است. چنانچه در محل نصب به جریان برق دسترسی دارید، می‌توانید با اتصال آسان آداپتور دوربین، سیستم نظارت خود را فعال کنید.

چنانچه دسترسی به جریان برق برای شما میسر نیست مجموعه‌ی کارپیما برای این محدودیت تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته است. شما می‌توانید با انتخاب دوربین‌ مداربسته بی‌سیم خورشیدی بدون نیاز به کابلِ برق انرژی لازم را از خورشید دریافت کنید. جالب است بدانید در مدل‌های سیمکارت خور انتقال تصاویر به صورت زنده انجام می‌شود و حتی نیاز به DVR یا NVR نیز نخواهید داشت. چنانچه فضای مورد نظرِ شما بدون جریان برق و به دور از نور مستقیم خورشید است می‌توانید از دوربین‌های بی‌سیم شارژی استفاده کنید. باید توجه داشت در صورت استفاده از جریان برق مستقیم برای دوربین، حتماً از یک منبع انرژی کمکی ips،vps یا ups استفاده کنید تا در صورت قطع جریان مشکل امنیتی رخ ندهد.

ابعاد دوربین مداربسته بی‌سیم

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب دوربین مداربسته ابعاد آن است. این مؤلفه وابستگی زیادی به نوع کاربری شما دارد. چنانچه انتخاب شما یک دوربین مداربسته‌ بی‌سیم با ابعاد بزرگ باشد، معمولاً کیفیت تصویر بالاتری خواهید داشت. معمولاً دوربین‌های بزرگتر، بیشتر در دیدِ افراد محیط قرار داشته و همین موضوع بازدارندگی جرم را افزایش می‌دهد. چنانچه قصد دارید محیط را به صورت مخفی زیر نظر داشته باشید گزینه‌های زیادی در وب‌سایت کارپیما خواهید داشت. شما می‌توانید با انتخاب دوربین‌های آهن‌ربایی به صورت کاملاً مخفی محیط مورد نظر را کنترل کنید. چنانچه امکان نصب دوربین آهن‌ربایی میسر نیست مدل‌های فلتی با امکان اتصال مستقیم به تلفن همراه گزینه جذابی خواهد بود.

راهنمای خرید دوربین مداربسته بی‌سیم

دوربین کابلی بهتر است یا بی‌سیم؟

دوربین مداربسته کابلی به واسطه کابل تصاویر را به پردازشگر(DVR) ارسال می‌کنند که همین موضوع می‌تواند معایب زیادی داشته باشد؛ برای مثال افزایش هزینه‌های خرید کابل، طولانی و سخت شدن مراحل نصب و... از جمله معایب دوربین‌های مجهز به سیستم کابلی هستند اما مزایای دوربین‌های کابلی این است که احتمال تداخل سیگنال در مکان‌های شلوغ وجود ندارد و همچنین احتمال هک شدن شما بسیار کم است.

قابلیت چرخش دوربین مداربسته بی‌سیم

همه‌ی لنزهای به‌ کار رفته در دوربین مدار بسته دارای یک زاویه‌ی دید مشخص است. در صورتی که فضای مورد نظر شما وسعت بالایی داشته باشد می‌بایست تعداد لنزهای دوربین را افزایش دهید اما این موضوع محدودیت‌های بیشتری برای شما ایجاد خواهد کرد؛ به عنوان مثال ممکن است برخی لنزها در محل نصب به جریان برق دسترسی نداشته یا از واحد ذخیره‌سازی فاصله داشته باشند. در چنین مواقعی قابلیت چرخش دوربین می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. اکثر دوربین‌های موجود در وب‌سایت کارپیما قابلیت چرخش با زاویه 360 درجه را دارند. با این ویژگی می‌توانید با کنترل دوربین از راه دور با تعداد لنز کمتر فضای بسیار بیشتری را پوشش دهید.

پشتیبانی از سیم‌کارت

در بسیاری موارد هدف از نصب دوربین، نظارت روی یک فضای کوچک مثل اتاقِ کودک، سالمند یا محل پارک خودرو است. با توجه به اینکه پوشش محدوده‌های یاد شده نیاز به تنها یک لنز دوربین دارد استفاده از دوربین مداربسته بی‌سیم با پشتیبانی از سیم‌کارت توصیه می‌شود. این دوربین‌ها که در مدل‌های مختلف در وب‌سایت کارپیما عرضه ‌می‌شود، امکانات بسیار زیادی دارند. ارسال اطلاعات در این دوربین‌ها به وسیله اینترنتِ سیم‌کارت با پشتیبانی از کلیه اپراتورها صورت می‌‎گیرد. به محض اتصال جریان برق ضبط تصاویر آغاز شده و امکان مشاهده تصاویر از تمام دنیا فراهم است.

راهنمای خرید دوربین مداربسته بی‌سیم

نکات مهم هنگام خرید دوربین مداربسته بی‌سیم

با توجه به تنوع بالا در مارکت دوربین‌های مداربسته عرضه‌ی برندهای نامعتبر و تقلبی دور از ذهن نیست. در صورتی که قصد خرید سیستم مداربسته دارید اکیداً توصیه می‌شود در هنگام خرید کالا ضمانت اصل بودن آن را از فروشنده استعلام کنید. یکی از مهمترین ویژگی‌های دوربین مداربسته اصلی دارا بودن ضمانت‌نامه‌ی معتبر شرکتی، پک کامل دوربین به همراه لوازم جانبی و ارائه‌ی فاکتور معتبر توسط فروشنده است. مجموعه‌ی کارپیما به پشتوانه‌ی سابقه‌ی طولانی در عرضه‌ی سیستم‌های ضد سرقت و دوربین مداربسته خود را ملزم به همراهی با مشتری در تمامی مراحل خرید تا پشتیبانی محصول می‌داند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha