• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402020401602
  • خبرنگار : 30188

مهم‌ترین نکات در انتخاب دستگاه تصفیه آب

مهم‌ترین نکات در انتخاب دستگاه تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب برای تأمین آب مصرفی از آب شرب تا آب مورد نیاز در صنایع مختلف با مقیاس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، تا پاسخگوی نیاز به آب تصفیه شده با خلوص بالا در کاربردهای مختلف باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت آبین، در این دستگاه در مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه‌صنعتی و خانگی از فیلترها و مواد شیمیایی مختلف برای خالص‌سازی و فیلتراسیون آب استفاده می‌شود. این که کدام دستگاه تصفیه آب برای شما مناسب است و برای انتخاب و خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید، موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. 

مهم‌ترین موارد برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب شامل موارد زیر می‌شوند:

ظرفیت دستگاه

ظرفیت دستگاه تصفیه آب با فیلتر ممبران آن مشخص می‌شود. در واقع ظرفیت دستگاه تصفیه آب میزان آبی است که در شبانه روز توسط دستگاه تولید می‌شود. برای انتخاب تصفیه آب مناسب باید ظرفیت مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید. 

تعداد فیلترها 

تعداد فیلترها و مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب بستگی به نوع کاربرد دارد. دستگاه‌ها با توجه به نوع و میزان آلاینده‌های آب از فیلترهای مختلفی ساخته می‌شوند. هر چه میزان آلاینده‌های آب و تنوع آنها بیشتر باشد، نیاز به استفاده از دستگاهی با مراحل بیشتر برای تصفیه و خالص‌سازی کامل آب است.

نوع آب ورودی

نوع آب ورودی هم از نظر منبع و هم میزان آلاینده‌های آن از دیگر پارامترهایی است که در زمان انتخاب دستگاه تصفیه آب باید در نظر داشته باشید. برخی مواقع به دلیل بالا بودن میزان آلاینده‌های آب نیاز به استفاده از پیش تصفیه متفاوت و خاص و یا آماده‌سازی آب برای ورود به اولین مرحله دستگاه جهت تصفیه است.

هدف از تصفیه آب

نوع کاربردی که آب قرار است برای آن تصفیه شود نیز در انتخاب دستگاه باید در نظر گرفته شود. برخی کاربردها نیاز به استفاده از برخی فیلترها و یا مواد شیمیایی خاص برای حذف نوع مشخصی از آلاینده‌های آب دارند.

انواع تصفیه آب

انواع تصفیه آب را می‌توان از نظر پارامترهای مختلفی شامل مقیاس، ظرفیت، کاربرد و ... تقسیم‌بندی کرد. انواع تصفیه آب از نظر مقیاس شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تصفیه آب خانگی: تصفیه آب خانگی برای خانه، ادارات کم جمعیت و ... کاربرد دارد. در این دستگاه‌ها معمولاً از فیلترهای ممبران 50 و 75 گالن استفاده می‌شود. 
  • تصفیه آب نیمه‌صنعتی: تصفیه آب نیمه صنعتی برای کارگاه‌ها و کارخانجات کوچک، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، ادارات پر جمعیت و ... استفاده می‌شود. این دستگاه از نظر تعداد مراحل و فیلترها مشابه تصفیه آب‌های خانگی هستند، با این تفاوت که در تصفیه آب نیمه‌صنعتی فیلترها سایز و ظرفیت بالاتری برای از بین بردن آلاینده‌های آب دارند.
  • تصفیه آب صنعتی: تصفیه آب صنعتی برای تأمین آب شرب تا آب مورد نیاز صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها از نظر تعداد مراحل و نوع فیلترها کاملاً با دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی متفاوت هستند. 

مواد شیمیایی که در ادامه توضیح می‌دهیم از موارد مهم در تصفیه آب در سیستم‌های تصفیه آب صنعتی به شمار می‌روند.

مهم‌ترین نکات در انتخاب دستگاه تصفیه آب

این مواد را استفاده کنید

همان‌طور که گفته شد در مقیاس صنعتی به دلیل بالا بودن میزان آلاینده‌های آب نیاز است که علاوه بر فیلترها متنوع از مواد شیمیایی مختلف نیز برای حذف آلاینده‌های آب استفاده شود. مهم‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب شامل موارد زیر می‌شوند:

کربن فعال

کربن اکتیو یا کربن فعال از مواد شیمیایی اصلی در فرآیند تصفیه آب است. این ماده به دلیل مساحت سطحی زیادی که دارد، قابلیت جذب بالایی برای آلاینده‌های آب ایجاد می‌کند. کربن اکتیو از برندهای مختلف وارداتی در بازار موجود است. به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت کربن اکتیو نیز ثابت نیست. 

مواد تصفیه آب

بنابراین در صورت نیاز به خرید کربن اکتیو، می‌توانید از طریق ارتباط با بخش فروش شرکت‌های معتبر قمیت به روز محصول مورد نظرتان را دریافت کنید.

رزین سختی‌گیر

رزین پرو لایت سختی‌گیر برای از بین بردن عوامل یونی سختی آب استفاده می‌شود. از طریق فرآیند تبادل یونی باعث نرم‌سازی و کاهش اثرات مخربی آب سخت در تأسیسات و دستگاه تصفیه آب می‌شود.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت در حذف آلاینده‌های آب نقشی ندارد، اما مهم‌ترین وظیفه را در حفظ اصلی‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب صنعتی یعنی فیلتر ممبران دارد. آنتی اسکالانت آلاینده‌های آب را به ساختار مولکولی خود جذب می‌کند و به این ترتیب از رسوب و ته‌نشینی آنها در سطح غشای فیلتر ممبران و گرفتگی منافذ غشا جلوگیری می‌کند؛ به  این ترتیب طول عمر و بازدهی فیلترهای ممبران افزایش پیدا می‌کند.

انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب گام مهمی است که در افزایش بازدهی و عملکرد سیستم بسیار مؤثر است؛ به همین دلیل شرکت‌ها و وب‌سایت‌های معتبر تصفیه آب امکان مشاوره رایگان تلفنی برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب را در اختیار شما قرار داده‌اند.

سایت abin.ir یکی از وب‌سایت‌های تصفیه آب در ایران است که در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب سابقه چندین ساله دارد. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فروش تصفیه آب آبین می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha