• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402021105923
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد؛

نگاه فرصت‌محور به فعالیت‌های دانشجویی زمینه‌ساز فعالیت‌های اثرگذار در دانشگاه‌ها

نگاه فرصت‌محور به فعالیت‌های دانشجویی زمینه‌ساز فعالیت‌های اثرگذار در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر نگاه فرصت‌محور به فعالیت‌های دانشجویی داشته باشیم، می‌توانیم شاهد فعالیت‌های اثرگذار در دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین کلانتری در شصتمین اجلاس معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، که امروز (یکشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن قدردانی از مساعی و تلاش‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه دانشگاه‌ها اظهار داشت: ایشان تمام تلاش خود را کردند که رونق جدی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد که این امر اگر چه آنطور که مطلوب ایشان بود محقق نشد، اما نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری یافت.

وی تصریح کرد: در سال جدید اتفاق بی‌نظیری رخ داد و آن مصوب شدن حداقل ۵ درصد در بودجه کلان کشور بود که این امر مبنای خوبی است که امیدواریم در سال‌های بعد نیز  رشد کند.

کلانتری افزود: بر این اساس کارگروهی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت و موظف به تنظیم آیین‌نامه نیز در این خصوص شده‌ایم و امیدواریم این آیین‌نامه مبنای خوبی باشد تا معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با طیب خاطر فعالیت‌های فرهنگی را در مجموعه آموزش عالی رونق بخشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف افزود: البته معتقد هستیم که ظرفیت‌های حقوقی و بودجه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها کمک می‌کند ولی نباید فعالیت‌های فرهنگی را به آن گره بزنیم.

این استاد دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی با تاکید بر نگاه فرصت‌محور به فعالیت‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه کرده‌اند «فعالیت دانشجو به مثابه یک فرصت است» اگر نگاه ما فرصت‌محور باشد و برنامه داشته باشیم، می‌توانیم فعالیت‌های اثرگذاری در دانشگاه‌ها انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، شصتمین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شعار «فعالیت دانشجویی برای کشور یک فرصت است» با حضور بیش از یکصد نفر از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد و موضوعاتی چون «سازوکار مدیریت سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها» و « وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها» مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha