• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402043119618
  • خبرنگار : 30057

ایجاد کریدور صادرات در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی

ایجاد کریدور صادرات در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی بین‌المللی‌سازی فعالیت شرکت‌های مستقر در این مرکز را از برنامه‌های آن دانست و گفت: برای این منظور در حال راه‌اندازی کریدور صادرات خدمات و محصولات هستیم.

سید حسین لواسانی، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ مجوز شده و دو زیرساخت در مجموعه‌های کرج و تهران برای مرکز رشد ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۳ شرکت فناور در این دو مجموعه مستقر شده‌اند و از این تعداد، دانش‌بنیانی ۱۵ شرکت احراز شده است.

وی بین‌المللی کردن واحدهای فناور مستقر در این مرکز رشد را از برنامه‌های آن دانست و اظهار کرد: برای این منظور اقدام به ایجاد اتاق فکر با حضور متخصصان برجسته حوزه‌های نوآوری کردیم. این اتاق فکر به تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد.

لواسانی خاطر نشان کرد: در این راستا در این مرکز رشد به دنبال ایجاد کریدور ارتباطی با کشورهای آسیایی میانه و همسایه هستیم تا محصولات و خدمات شرکت‌ها را در قالب صادرات و یا اجرای پروژه‌های مشترک، به سایر کشورها ارائه دهیم.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: با زیر ساخت‌هایی که در این مرکز ایجاد کردیم، درصدد هستیم تا فضایی برای نوآوری تیم‌های فناور برای مجموعه خانواده زیست‌بوم فناوری خوارزمی ایجاد کنیم تا شرکت‌های فناور بتوانند خدمات متقابلی با یکدیگر داشته باشند؛ چرا که این خدمات در این فضا باعث می‌شود شرکت‌های نوپا با هزینه کمتری از شرکت‌های بزرگ فناور کمک بگیرند.

لواسانی با اشاره به روند جذب واحدهای فناور در این مرکز رشد، توضیح داد: در ابتدا فضایی در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهیم تا فرآیند تحقیقاتی برای آنها تسهیل شود. آن‌ها در این فضا با کمک تیم‌های فناور دیگر و دریافت خدمت می‌توانند ایده خود را پرورش دهند.

به گفته وی، حدود ۸۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ مستقر در این مرکز سودآور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha