• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402060402311
  • منبع : بازار

حرکات مناسب با ترامپولین و اسکوتر برقی و کوادکوپتر

حرکات مناسب با ترامپولین و اسکوتر برقی و کوادکوپتر

مزیت شناخت حرکات ورزشی حرفه‌ای با ترامپولین چیست؟ ترامپولین از جمله وسایل بازی با نشاط بالا و هیجان مخصوصا برای کودکان است اما شروع ورزش حرفه‌ای با ترامپولین به شناخت انواع حرکات حرفه‌ای با این وسیله بستگی دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت جزیره کالا، چند عدد از مهم‌ترین حرکات ترامپولین برای حرفه‌ای ها شامل این موارد می‌شود:

بشین پاشو (Seat drops):


نحوه‌ی انجام حرکت بشین پاشو با ترامپولین چیست؟ این حرکت نیازمند بارها تکرار و تسلط کامل است از این رو ممکن است در ابتدا قادر به انجام آن نباشید. برای انجام این حرکت به بالا بپرید و چندین بار تکرار کنید تا شتاب لازم را بگیرید. پس از آنکه شتاب گرفتید پاهایتان را در هوا رو به جلو و موازی با زمین خم کنید و دست هایتان را به آن برسانید. در همان حالت روی ترامپولین فرود بیایید و مجددا حرکت را تا ۱ الی ۳ دقیقه انجام دهید.

پیچ و تاب (Twists):


تمرین پیچ و تاب و یا همان پیچش قدرت خارق العاده‌ای به شما عطا می‌کند. اهمیت حرکت پیچ و تاب با ترامپولین چیست؟ ایجاد هماهنگی بین قسمت فوقانی بدن، هسته و کمر امریست که با این حرکت مسیر می‌شود. روی ترامپولین در حالت ایستا بایستید. در حالی که به بالا می‌پرید بالا تنه را به سمت راست و پاها را به سمت چپ بچرخانید. به موقعیت اولیه برگردید و تمرین را برعکس را انجام دهید. ۱ الی ۳ ست ۸ الی ۱۶ تایی برای این حرکت کافی است.

پایک (Pike Jumps):


از حالت ایستاده به بالا پریده و پاها را مستقیما رو به جلو باز کنید و دست‌هایتان را به آنها برسانید. قبل از فرود به حالت نشسته به حالت ایستاده برگشته و روی ترامپولین فرود بیایید. این حرکت ۱ الی ۳ دقیقه توصیه می‌شود.


حرکات ورزشی مناسب با ترامپولین بزرگ برای مبتدی‌ها

اگر تازه کار هستید و یا در حال فکر خرید ترامپولین خانگی هستید بهتر است چندین حرکت برای مبتدی‌ها را به یاد داشته باشید:

پرش تک پا (Single-leg bounces):


مزیت پرش تک‌پا با ترامپولین چیست؟ پرش‌ها تک‌پا اشخاص مبتدی را برای تمرین‌های بزرگ‌تر آماده می‌کند زیرا قدرت و تعادل چشم گیری در مچ ایجاد می‌شود. برای انجام این حرکت بایستید و پاها را قدری از ران دور کنید. وزن خود را روی یکی از پاهایتان بیاندازید و پای دیگر را بلند کنید. تا ۲ دقیقه به صورت تک پا به بالا بپرید. پس از دو دقیقه همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید.

بازی خانه سازی بهترین سرگرمی فکری برای کودکان

جاگینگ پهلو به پهلو (Jogging variations):


ساده‌ترین حرکت با ترامپولین چیست؟ جاگینگ یا درجا ساده ترین حرکت با ترامپولین‌های بزرگ است. در این حرکت به صورت زانو بلند روی ترامپولین درجا می‌زنید.

حرکات ورزشی مناسب با ترامپولین بزرگ برای سالمندان

حرکاتی که در این بند تحت عنوان حرکات ورزشی مناسب با ترامپولین بزرگ برای سالمندان پیشنهاد می‌شوند برای افرادی که به دنبال تمرینات کم تاثیر هستند نیز بسیار مناسب است:

درجا منظم و یکدست(Regular Jogging):


نکات درجا زدن روی ترامپولین چیست؟ برای آنکه بتوانید به راحتی روی ترامپولین درجا بزنید به حالت ایستا روی ترامپولین بایستید و قدری به پشت خم شوید. درجا بزنید و تا جایی که قادر هستید زانوهایتان را بالا بیاورید. ۱ الی ۴ دقیقه برای این تمرین کافی است.

پرش ها عمودی (Vertical Jumps):


نام این پرش کاملا از نامش مشخص است. در حالت ایستاده پاها را در کنار هم و بازوها در کنار بدن تان قرار دهید. در همان حالت روی ترامپولین بپرید و فروید آیید. ۱ الی ۳ دقیقه برای این تمرین کفایت می‌کند.


در ورزش با ترامپولین چگونه از آسیب دیدن جلوگیری کنیم؟


ورزش با ترامپولین از کم خطرترین ورزش‌هاست اما می‌بایستی همچنان جوانب احتیاط را رعایت کرد. از این رو در خرید ترامپولین خانگی و یا ترامپولین کودک بهتر است نکات مهمی را به یاد داشته باشید:

اگر ترامپولین را در خانه قرار می دهید، آن را دور از مبلمان، میز و یا اشیای نوک تیز قرار دهید.
در حین پرش فرم بدن خود را حفظ کنید و خمیده نباشید. تمرین‌های نافرم با ترامپولین می‌تواند آسیب‌های جدی به ستون فقرات وارد کند.
در صورت داشتن شرایط خاص پزشکی، قبل از استفاده از ترامپولین حتما با پزشک خود مشورت کنید.
خرید ترامپولین کودک را برای کودکانتان ترجیح دهید.
 

حرکات مناسب با اسکوتر برقی هم همچنین به آرامی حرکت کردن می باشد و پرهیز از تند رفتن در سراشیبی ها و مکان‌هایی که اطلاعات دقیق از آدرس و خیابان‌های آنها نداریم.

همچنین کوادکوپتر صرفا با مجوز در مکان های اختصاصی قابلیت پرواز دارد اما در اکثر مکان‌های عمومی بلامانع است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha