• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402081611641
  • منبع : بازار

معرفی انواع روش‌های ارتودنسی دندان

معرفی انواع روش‌های ارتودنسی دندان

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش‌های ارتودنسی دندان، تفاوت‌ها و شباهت‌ها در هر یک از روش‌ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پی جو، دندان‌ های سالم، ردیف و زیبا قطعا می تواند اعتماد به ‌نفس شما را افزایش دهد. ارتودنسی دندان، یک درمان تخصصی در دندانپزشکی است که از آن برای تراز و صاف کردن دندان‌ ها و همچنین برطرف کردن مشکلات مربوط به فک استفاده می‌ شود. گرچه می توان در سنین بالا نیز ارتودنسی نمود، اما به ‌طور کلی، توصیه می شود که این روش درمان در سن هفت تا ۹ سالگی انجام شود.

در واقع، ارتودنسی دندان، در سنین پایین می تواند از بروز مشکلات بیشتر در بزرگسالی جلوگیری نماید و قطعا درمان موفقیت ‌آمیزتری نیز خواهد بود. در ادامه قصد داریم شما را با انواع ارتودنسی آشنا نماییم. همچنین سایت پی جو را به شما معرفی می کنیم که در آن دندانپزشکان معتبر به شما معرفی شده است.

انواع روش های ارتودنسی

از جمله انواع روش های ارتودنسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. ارتودنسی ثابت

۲. ارتودنسی شفاف

۳. ارتودنسی متحرک

۴. ارتودنسی پشت دندان

در ادامه هر یک از این روش ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

انواع روش های ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

رایج ترین و البته سخت ترین روش ارتودنسی، ارتودنسی ثابت است. ممکن است این روش درمانی یک تا ۲ سال به طول بیانجامد. براکت ها بر روی دندان ثابت می شوند و فرد نمی تواند آن را از دهان خارج نماید. براکت های مورد استفاده در این روش به چهار دسته لینگوال، دیمون، فلزی و سرامیکی تقسیم می شوند. در این روش مراقبت از دندان ها و تمیز کردن آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که بی توجهی به این موضوع می تواند موجب آسیب دیدن و بعضا از دست دادن دندان شود.  

ارتودنسی شفاف

در ارتودنسی شفاف، به جای استفاده از براکت و سیم، از یک قالب شفاف یا الاینر سفارشی برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. الاینر مورد استفاده در ارتودنسی شفاف عمدما از جنس پلاستیک سخت و بی رنگ بوده و ظاهری بهتری دارد. از آنجایی که در این روش ارتودنسی چنان قابل مشاهده نیست، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. معمولا هر دو هفته یکبار می بایست الاینر را عوض کرد. بعلاوه، در این روش ارتودنسی دندان، قالب به دندان ها نمی چسبد و فرد می تواند آن را هنگام غذا خوردن از دهان خارج کرده و مجدد درون دهان خود قرار دهد. لازم به ذکر است که برای اثر بخشی بیشتر این روش درمانی می بایست حدود ۲۲ ساعت، الاینرها درون دهان قرار داشته باشند.

متخصص ارتودنسی دندان در شیراز و  سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

ارتودنسی متحرک

در ارتودنسی متحرک، همانطور که از اسمش بر می آید، براکت های ارتودنسی متحرک بوده و فرد می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهان خارج نماید. برای خارج کردن این نوع ارتودنسی به کمک پزشک نیاز نیست. از این روش برای درمان مشکلات و انحرافات جزئی و خفیف دندان استفاده می شود.

دندانپزشک در شیراز در حوزه ارتودنسی و سایر تخصص ها را در سایت پی جو میتوانید مشاهده فرمایید.

ارتودنسی پشت دندان یا نامرئی

در ارتودنسی پشت دندان یا نامرئی، لینگوال ارتودنسی در پشت دندان ها قرار گرفته و از روبرو به هیچ عنوان مشخص نیست. از این روش برای مشکلات شدید دندان مانند فاصله زیاد بین دندان ها کمک گرفت. از آنجایی که نصب و برداشتن این نوع ارتودنسی سخت تر است، هزینه نسبتا بالاتری نیز دارد.

کدام یک از روش های ارتودنسی بهتر است؟

اینکه کدام یک از انواع روش های ارتودنسی دندان برای شما مناسب تر است، به نوع و میزان مشکلات دندان شما بستگی دارد. بهتر است برای انتخاب روش مناسب با  دندانپزشک تان مشورت کنید. قطعا وی می تواند روشی را به شما پیشنهاد دهد که علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر، برای شما هزینه مناسب تری نیز داشته باشد. شما می توانید از طریق سایت پی جو، دندانپزشکان سراسر کشور را بیابید و نوبت مورد نظرتان را رزرو نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha