• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402092014829
  • خبرنگار : 30165

رییس سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد

تولید برق به اندازه سد کارون ۳ در صورت قرارگیری سلول خورشیدی در ۲۰درصد پشت‌بام‌های مدارس

تولید برق به اندازه سد کارون ۳ در صورت قرارگیری سلول خورشیدی در ۲۰درصد پشت‌بام‌های مدارس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اگر در ۲۰ درصد از پشت‌بام‌های مدارس ما سلول‌ خورشیدی قرار گیرد، معادل سد کارون ۳ می‌توانیم برق تولید کنیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی در  جشنواره پژوهش و فناوری و آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه علم و صنعت که امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت حل مسئله از طریق دانش برای دستگاه‌های اجرایی گفت: در سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس ۱۰۰ هزار ساختمان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است که باید به کیفیت آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اهمیت معماری مدارس گفت: معماری مدرسه،‌ معلم سوم دانش‌آموزان است. و در حال حاضر باید روی کیفیت این ساختمان‌ها تمرکز کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس با اشاره به این‌که ۶۵ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی در کشور داریم، گفت: مقاوم‌سازی تخصص ویژه‌ای است و ۷ سال است که سرعت سازمان نوسازی مدارس در مقاوم‌سازی کاهش یافته است.

وی افزود: مرز علم در این موضوع جلو رفته و امیدواریم حکمی که در برنامه هفته توسعه برای این موضوع در نظر گرفته شده است، ما را به جهشی برساند تا برای کلاس‌های موردنیاز به مقاوم‌سازی از فناوری‌های نوین و دانشگاه کمک بگیریم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استفاده از انرژی‌های نو برای تامین برق و آب و گاز مدارس اشاره کرد و گفت: ما در بودجه‌های سنواتی به دنبال رایگان کردن اب، برق و گاز مدارس هستیم ولی ظرفیتی نیز برای استفاده از انرژی‌های نوین وجود دارد.

خان محمدی خاطر نشان کرد: اگر در ۲۰ درصد از پشت‌بام‌های مدارس ما نیروگاه خورشیدی قرار گیرد معادل سد کارون ۳ می‌توانیم برق تولید کنیم، ولی در تولید سلول‌های خورشیدی وابسته به دلار و واردات  هستیم. با عقد قرارداد بین  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه علم و صنعت که برای اولین‌بار انجام می‌شود، میتوان در این زمینه اقداماتی انجام داد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد: اگر ایران قوی و دانشگاه قوی می‌خواهیم، باید دانش‌آموزان قوی وارد دانشگاه شوند. توجه به آموزش و پرورش مقدمه پیشرفت دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha