• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402101812588
  • منبع : مطبوعات

گراهام و جوک جدیدش!

گراهام و جوک جدیدش!

 لیدنسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اخیرا در مصاحبه‌ای تلویزیونی خواستار حذف ایران از نقشه جهان شده است! گراهام که درباره تحولات غرب آسیا، دریای سرخ و جنگ غزه صحبت می‌کرد با عصبانیت از ضعف واشنگتن در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه انتقاد کرد و گفت: «من الان ۶ ماه است می‌گویم ایران را بزنید. آنها میدان‌های نفتی در فضای باز دارند، سپاه پاسداران مقرهایی دارد که می‌توانید از فضا ببینید. آن را از نقشه حذف کنید»! 

به گزارش ایسنا، شهاب خادمی در یادداشتی در این باره نوشت:

البته این برای اولین بار نیست که گراهام چنین صحبت‌هایی را علیه ایران و ایرانیان بر زبان می‌آورد. سال ۲۰۱۸ اظهارات نژادپرستانه وی درباره ژن ایرانی‌ها نیز جنجال‌برانگیز شد و موجی از اعتراضات را علیه وی برانگیخت که در نهایت گراهام را مجبور کرد آن را شوخی و جوک بخواند!

۱- اظهارات تازه این سناتور ارشد و کهنه‌کار آمریکایی ضد ایران، بیش از هر چیز نشان‌دهنده ضعف‌ها و ناکامی‌های ایالات متحده در برابر نفوذ و قدرت روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه است. پرونده ناکامی‌های آمریکا در برابر ایران هر روز در حال قطورتر شدن است و امروز به جایی رسیده است که واشنگتن حتی در برابر نیروهای مورد حمایت ایران نیز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. نیروهای مسلح یمن، ارتش آمریکا را در دریای سرخ به چالش کشیده است و ناوهای آمریکایی فقط در حال نظاره هستند و کاری از دستشان برنمی‌آید. در عراق و سوریه نیروهای مقاومت هر روز حملاتی را علیه پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی ترتیب می‌دهند و واشنگتن جز فشار سیاسی به دولت بغداد برای کنترل آنها گزینه دیگری ندارد. اگر شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر ایالات متحده در برابر ایران را لیست کنیم، اظهارات عریان و بی‌پرده سیاستمداران آمریکایی علیه ایران قابل درک خواهد بود. 

۲- اظهارات لیندسی گراهام برای حذف ایران از نقشه جهان با واکنش‌های زیادی در داخل آمریکا مواجه شد و آنقدر مضحک بود که «ویوک راماسوامی» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات دور مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا و هم‌حزبی خود گراهام نیز شدیدا به آن واکنش نشان داد و آن را «منزجرکننده» خواند. وی در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای قرن‌ها دولتمردان آمریکایی مرگ غیرنظامیان و جنگ به عنوان آخرین راه‌حل را سبک می‌شمارند. اکنون ما افرادی مثل لیندسی گراهام را داریم که افکاری درباره حذف ایران از نقشه دارند. این واقعا منزجرکننده است و چیزهای زیادی درباره نوع حزب جمهوری‌خواهی که آنها تلاش می‌کنند احیا کنند به ما می‌گوید».

۳- نکته مضحک‌تر اینجاست که سناتور کشوری که قدمت آن به ۶۰۰ سال هم نمی‌رسد خواستار حذف کشوری است که فقط سه هزار سال سابقه تشکیل حکومت دارد و براساس آنچه تاکنون کشف شده از تمدن بشری هفت هزار ساله برخوردار است. 

۴- شاید اظهارات لیندسی گراهام پاسخی به فرمایش حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه برای نابودی اسرائیل باشد. در این صورت باید به آقای گراهام یادآوری کرد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برای نابودی یک رژیم جعلی و ساختگی است نه یک دولت - ملت یا کشور مستقل با مرزهای مشخص و طبق قوانین حقوق بین‌الملل. صهیونیست‌ها هیچ تاریخ و سابقه‌ای در سرزمین‌های فلسطینی و هیچ نشانی از «ملت بودن» ندارند.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha