• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402102115190
  • خبرنگار : 71664

تشکل‌های دانشجویی دغدغه مشارکت در انتخابات را در میان جامعه دانشگاهی افزایش دهند

تشکل‌های دانشجویی دغدغه مشارکت در انتخابات را در میان جامعه دانشگاهی افزایش دهند

خادم هیئت‌دانشجویی علویان دانشگاه آزاد واحد پرند با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید این نگاه را در میان جامعه دانشگاهی ایجاد کنند که با مشارکت در انتخابات و رای دادن می‌توان برای آینده کشور تصمیم‌گیری کرد، اظهار کرد: اگر تشکل‌های دانشجویی بتوانند نگاه تصمیم‌گیری به واسطه مشارکت در انتخابات را در میان جامعه دانشگاهی جاری کنند، گام بزرگی برداشته‌اند.

امیدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت گروه‌های سیاسی در کشور گفت: اقشار و گروه‌های متعددی با نظرات و ایدئولوژی متفاوت در عرصه سیاسی کشور حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند. به طور قطع، اگر میزان فعالیت اقشار و گروه‌های سیاسی افزایش یابد حضور جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات بیشتر می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی نظرات متفاوتی درباره انتخابات دارند، افزود: برخی از جریان‌های سیاسی بر تحریم و شرکت‌نکردن در انتخابات تاکید می‌کنند؛ اما اگر میزان برنامه‌های گروه‌هایی که بر مشارکت در انتخابات تاکید می‌کنند افزایش یابد گروه‌ها و جریان‌های مختلف بیشتری در انتخابات حاضر می‌شوند. حضور و شرکت جریان‌های سیاسی در انتخابات می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف نظام باشد. به فرموده رهبری، جریان‌های مخالف باید در انتخابات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: افزایش میزان مشارکت در انتخابات فقط محدود به فعالیت گروه‌های سیاسی نمی‌شود؛ بلکه افزایش میزان شفافیت سبب می‌شود که جریان‌های سیاسی متعددی در انتخابات حاضر شوند.

خادم هیئت‌دانشجویی علویان دانشگاه آزاد واحد پرند با بیان اینکه جریان‌های انقلابی و هسمو با آرمان‌های انقلاب باید در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، اظهار کرد: جریان‌های انقلابی و هسمو با آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بسیار قدرتمند در انتخابات حاضر شوند. این جریان‌ها باید با منطق بیشتر و قانون‌مندتر نسبت به سایر جریان‌های سیاسی در انتخابات حاضر شوند.  

جعفری با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید در عرصه انتخابات حاضر شوند، گفت: تشکل‌های دانشجویی با توجه به شرایط حاکم در دانشگاه‌ها باید دغدغه حضور در انتخابات را داشته باشند. تشکل‌های دانشجویی باید این نگاه را در میان جامعه دانشگاهی ایجاد کنند که با مشارکت در انتخابات و رای دادن می‌توان برای آینده کشور تصمیم‌گیری کرد. اگر تشکل‌های دانشجویی بتوانند نگاه تصمیم‌گیری به واسطه مشارکت در انتخابات را در میان جامعه دانشگاهی جاری کنند گام بزرگی برداشته‌اند.

وی ادامه داد: دانشجویان با نگاه موشکافانه‌تری نسبت به سایر اقشار جامعه در انتخابات شرکت می‌کنند. دانشجویان تمام مسائل کاندیداها را مدنظر قرار می‌دهند؛ یعنی دغدغه‌ها، نقطه‌نظرها و ایدئولوژی کاندیداها را بررسی و در انتخابات شرکت می‌کند.

این فعال دانشجویی گفت: من بازهم تاکید می‌کنم که جنبش‌های دانشجویی باید در انتخابات حضور داشته باشند و برای مشارکت در انتخابات در میان دانشجویان ایجاد دغدغه کنند. اگر جنبش دانشجویی در میان جامعه دانشگاهی دغدغه ایجاد نکند با توجه به جوی که توسط رسانه‌ها خارجی ایجاد شده موضوع تحریم انتخابات گسترده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جنبش‌ دانشجویی نتواند در میان جامعه دانشگاهی درباره مشارکت در انتخابات دغدغه ایجاد کند، مسائل و مشکلات به تحریم انتخابات محدود نمی‌شود؛ بلکه مسائلی مانند دوقطبی شدن جامعه شکل می‌گیرد.  

خادم هیئت‌دانشجویی علویان دانشگاه آزاد واحد پرند جنبش‌های دانشجویی علاوه بر ایجاد دغدغه در میان جامعه دانشگاهی وظایفی دیگری دارند، اظهار کرد:‌ این جنبش‌ها باید باید نگاه دقیق و جامع به عرصه انتخابات نگاه کنند. جنبش‌های دانشجویی باید بدانند که به چه جریانی در عرصه انتخابات رای می‌دهند. «تایید صلاحیت» یک موضوع کلی است؛ اما انتخاب اصلح و تایید صلاحیت از میان گزینه‌های انتخاباتی یک موضوع دیگر است. برخی از جریان‌های سیاسی غیرهمسو در انتخابات شرکت  می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع تایید صلاحیت‌ها باید به صورت شفاف مشخص شود؛ دلیل عدم صلاحیت اشخاص باید به طور کامل از سوی شورای نگهبان بیان شود.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: ما باید بدانیم که هر رای که در انتخابات به صندوق‌های رای‌گیری انداخته می‌شود اثرگذار است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha