• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403022719675
  • خبرنگار : 71573

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از روز هشتم نمایشگاه کتاب

طرفداران رائفی‌پور و اردشیر رستمی نمایشگاه کتاب را شلوغ کردند

طرفداران رائفی‌پور و اردشیر رستمی نمایشگاه کتاب را شلوغ کردند

بعدازظهر هشتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران نشست‌های شلوغی را تجربه کرد؛ روزی که طرفداران رائفی‌پور و طرفداران اردشیر رستمی به مصلی آمده بودند!

به گزارش ایسنا، بیست‌وششمین اردیبهشت، هشتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران به کار خود پایان داد و فقط سه روز دیگر به پایان سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده است.

همانطور که پیشتر در خبرها آمده روزهای آتی (پنجشنبه، ۲۷ و جمعه، ۲۸ اردیبهشت) نمایشگاه یک ساعت بیشتر از روزهای عادی برقرار است و مخاطبان از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ می‌توانند از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

سیدعلی صالحی، شاعر پیشکسوت  برای جشن امضا آخرین مجموعه شعر خود، «لولی‌وش واژه‌ها» به نمایشگاه کتاب آمده بود طرفداران برای دیدار با او گرفتن امضایش می‌آمدند.

امروز نمایشگاه کتاب میزان  محسنی اژه‌ای،رئیس قوه قضاییه، عاطفه خادمی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خالد قدومی، نماینده حماس در ایران، زینب سلیمانی از چهره‌های سیاسی حاضر در نمایشگاه کتاب بودند.

طرفداران رائفی‌پور و اردشیر رستمی نمایشگاه کتاب را شلوغ کردند



برنامه لذت خواندن که بخشی از اقدامات ترویجی کتاب است که در نمایشگاه کتاب اجرا می‌شود، امروز با کتابخوانی اردشیر رستمی پر رونق شده بود و همچنین علی‌اکبر رائفی‌پور که درباره «فلسطین، کلید رازآلود ظهور» در غرفه مجمع ناشران سخنرانی می‌کرد، افراد زیادی را به نشست کشانده بود و بعد از نشست هم بازار عکس و فیلم در راهروها داغ بود.

بخش بین‌الملل و ناشران خارجی و ناشران دیجیتال آرام‌تر از همه جاست و در بخش ناشران دانشگاهی هم صحبت درباره قیمت و گرانی کتاب است و دانشجویان برای خرید کتاب‌های مورد نیاز خود، دودوتا چهارتا می‌کنند و البته حساب و کتاب کردن برای خرید کتاب، منحصر به این بخش نیست در شبستان هم همین وضعیت حاکم است.  علی رمضانی هم  با اشاره به نظرسنجی روزانه نمایشگاه کتاب گفته است که ۷۲ درصد بازدیدکنندگان، وضعیت قیمت کتاب‌ها را رضایت‌بخش ندانسته‌اند.

غرفه «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، پشت ناشران دیجیتال قرار دارد، جایی که از رفت‌وآمد تقریباً خبری نیست و بازدیدکنندگان کمی دارد. در حالی که معرفی فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند به جنبه نمایشی نمایشگاه کتاب کمک کند.


سروصدای برنامه‌های متعدد در داخل شبستان، فضای آنجا را شلوغ می‌کند و در حیاط نیز صدای رادیو و گاه برنامه‌هایی سرودی که اجرا می‌کنند، سروصدای محیط را افزایش می‌دهند و محیط آرامی برای نمایشگاه نیست.


علی رمضانی درباره میزان فروش کتاب در این رویداد نیز گفت: تا پایان روز هفتم در بخش حضوری نمایشگاه فروش ۲۱۶ میلیارد تومانی داشتیم که ۱۴۲ میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و مابقی از طریق درگاه‌های غیررسمی(کارت‌به کارت و نقدی) بوده است. در بخش مجازی نمایشگاه میز فروش ۹۶ میلیارد تومانی را تجربه کردیم که  ۶۵ میلیارد تومان  سهم ناشران از این میزان بود و ۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به کتابفروشان. در نهایت مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به ۳۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha