• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1402102618465
  • خبرنگار : 71963

توافق‌نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در راستای احداث واحدهای مسکونی

توافق‌نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در راستای احداث واحدهای مسکونی

توافق‌نامه دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در راستای تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی دانشگاهیان، توسط احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و میر محمد مودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا، این توافق‌نامه در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی با عنوان «تفاهم‌نامه تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیئت علمی، یاوران علمی، کارکنان، بازنشستگان و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اعضای علمی و فناوری بنیاد ملی نخبگان منعقد شد.

این توافق‌نامه از تاریخ امضا به مدت ۶ ماه دارای اعتبار است و در مفاد موضوع آن آمده است؛ در اجرای تفاهم‌نامه و صورتجلسه امضا شده بین وزرای علوم و مسکن، دانشگاه بیرجند موظف است، طی مدت دو ماه مساحت ۲۰۰۰۰۰ متر مربع از اراضی  مازاد بلامعارض، تحت مالکیت و در اختیار را جهت اجرای طرح تأمین مسکن دانشگاهیان مشمول تفاهم‌نامه معرفی و همراه با نقشه در سیستم مختصات UTM طی این صورتجلسه به اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اقدام کند.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیز طی مدت ۴ ماه اقدامات لازم جهت تغییر کاربری اراضی و الحاق به محدوده شهری به صورت متصل و یا منفصل با اخذ مجوز در قالب شهرک سازی را از طریق مراجع ذی صلاح دریافت کند.

همچنین دانشگاه بیرجند موظف است براساس این توافق‌نامه مشخصات متقضیان مسکن را از میان اعضای هیئت علمی کارکنان، بازنشستگان و فرزندان اعضای هیأت علمی و کارکنان و بازنشستگان واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و اعضای هیئت علمی و فناوری بنیاد ملی نخبگان به اداره کل راه و شهرسازی ارائه کند، تا اداره کل نسبت به احراز شرایط افراد مشمول تفاهم‌نامه دو وزیر اقدام کند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، گفتنی است، نظارت بر اجرای این توافق‌نامه توسط مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha