• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402102920713
  • خبرنگار : 71963

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش":

داعش نایب اسرائیل است/انتقام از دستور کار خارج نشده است

داعش نایب اسرائیل است/انتقام از دستور کار خارج نشده است

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با بیان اینکه قول حاج‌قاسم در ریشه‌کنی این گروهک محقق و حضور میدانی آنها متوقف شد و موضوع مهم دیگر ریشه‌کنی تفکر داعشی است که تا حدودی میسر شده است و ان‌شاءالله نابود می‌شود گفت: داعش نایب اسرائیل و ایدئولوژی آن به آمریکا برمی‌گردد.

مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با حضور در میزگرد "اسرائیل در لباس داعش" که پیش از آغاز عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به مواضع داعش و گروهک‌های تروریستی در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شده بود گفت: فعال‌کردن شاخه خراسان داعش بی‌منظور نبود و آنها دنبال این بودند که ایران را تجزیه کرده و قسمتی از آن را به تصرف خود درآورند. اما این اتفاق نیفتاد و ما باید دلایل این ناکامی و انگیزه نیروهایی که به مقابله با این ایدئولوژی و تفکر خطرناک پرداختند، را بررسی کنیم. قلب جهان تشیع همچنان در ایران می‌تپد و روزبه‌روز جوانانی همچون شهید حججی و مدافعان حرم در این کشور تربیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید

آمریکا طراح ایدئولوژی و تفکری داعش است/مأموریت اسرائیل به یک گروهک تروریستی

داعش می‌خواهد در رسانه‌ها زنده باشد/ماموریت داعش ایجاد امنیت برای اسرائیل

علی کریمی مصداق بارز یک ایرانی با تفکر داعش است/ در جهاد تبیین ضعف داریم

وی در ادامه با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی محور مقاومت را فرماندهی و داعش را تارومار کرد گفت: ریشه و منشأ شکل‌گیری داعش را در رسانه‌ها دیده‌ایم و معلوم بود که حمایت لجستیکی آنها چگونه است و سلاح‌هایی که به آنها ارسال می‌شد از کجا می‌رسد. سوتی‌های خودشان هم این ادعا را تأیید می‌کند سلاح‌هایی که در مناطق اشغالی تحت تصرف داعش در دیرالزور یا شهرهای مختلف سوریه که اتفاقی دست جبهه مقاومت و ایران می‌افتاد و زمانی که جعبه‌ها باز می‌شد سلاح‌ها امریکایی بود که توسط رژیم صهیونیستی برای آنها ارسال می‌شد.

داعش نایب اسرائیل است/انتقام از دستور کار خارج نشده است

طهماسبی ادامه داد: همه اینها نشان‌دهنده این است که تشکیل این گروهک‌های تروریستی و ترویج این تفکر و ایدئولوژی به آمریکا برمی‌گردد ترورهایی که صورت گرفت و اعمال شنیعی که در منطقه و کل جهان رقم خورد، خوی شیطانی آنها را عیان کرد. قول حاج‌قاسم در ریشه‌کنی این گروهک محقق و حضور میدانی آنها متوقف شد و موضوع مهم دیگر ریشه‌کنی تفکر داعشی است که تا حدودی میسر شده است و ان‌شاءالله نابود می‌شود.

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران همچنین درباره برخی ادعای رسانه های خارجی پیرامون حوادث اخیر اظهار داشت: ادعای رسانه‌های غربی علی‌الخصوص رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آمریکایی غلط است آنها می‌گویند جمهوری اسلامی این‌همه هزینه‌کرد اما به نتیجه مطلوب در این زمینه نرسید. ولی در عوض دیدیم که ترامپ گفت ۷ تریلیون دلار پول خرج کردیم؛ اما باید چراغ خاموش به عراق برویم و برگردیم، این نشانه چیست؟ نقطه مقابل این موضوع را هم باید نگاه کنیم قطعاً دشمن کار خود را می‌کند و به‌صورت شبانه‌روزی و ثانیه به ثانیه به فکر ضربه‌زدن به هیمنه امنیتی ما و تشویش اذهان عمومی است پس نباید از فعالیت مداوم آنها غافل باشیم.

وی ادامه داد: با این تفاسیر اما اگر بخواهیم بررسی کنیم  ما در این موضوع چه‌کارهایی کردیم و نکردیم باید گفت:  نخستین انتقادی که به این موضوع وارد می‌دانم این است که ما در حوزه تبیینی ضعیف بودیم. قبل از موضوع داعش به مقطع دفاع مقدس را اشاره می‌کنم، بارها حضرت آقا به این موضوع تأکید کردند که تبیین صریح، درست و شفافی برای جوانان در این حوزه انجام شود؛ ولی ما دست روی کارهای کلیشه‌ای و بسیار تکراری گذاشتیم و خیلی از مسائل را درست معرفی نکردیم.  

طهماسبی افزود: جهاد تبیین یکی از این موضوعاتی است که وقتی حضرت آقا به آن اشاره کردند در سخنرانی‌ها، همایش‌ها و نشست‌های همه جناح‌ها و تفکرات مختلف آن را شنیدیم؛ ولی هیچ‌کس به عملیاتی‌کردن آن نپرداخت و دراین‌خصوص فکر نکرد. دقیقاً سال بعد ضربات بی‌توجهی‌مان به مسئله جهاد تبیین را در بحث مهسا امینی و اغتشاشاتی که پس از آن پدیدار شد، دیدیم. ما باید ضعف‌ها را بپذیریم و در مقابل به نقطه قوت‌ها هم تأکید کنیم چرا که در میدان حریف دست‌وپابسته‌ای برای دشمن نبودیم. کار خود را با فرماندهان محوری جبهه مقاومت و در رأس آنها حاج‌قاسم سلیمانی و الان هم با حاج اسماعیل قاآنی انجام دادیم و کارها را پیش می‌بریم و دشمن از این بابت ضربه سنگینی خورده است؛ ولی بحث تبیینی که اشاره داشتید در یک‌سری حوزه‌ها کم‌کاری داشتیم؛ اما تلاشمان بر این است تا نقاط ضعف را بر طرف کنیم؛ ولی باید به این مورد اذعان کنم که برنامه را در خصوص معرفی جهاد تبیین به روش نوین، مؤثر و جذاب برای نسل جدید و حتی عموم مردم تدوین نکرده‌ایم.

*دشمن می‌خواهد جبهه مقاومت را وارد تله نظامی کند

طهماسبی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته شاهد ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بودیم  که به نظر می‌رسد دشمن با این کار می‌خواهد آستانه صبر و تحمل جبهه مقاومت را کم کرده و آنها را تله نظامی کند و از یک‌جهت هم به دنبال تحقق اهداف خودش و حذف این شخصیت‌هاست.

وی ادامه داد:  حادثه تروریستی کرمان فجیع‌ترین ترور پس از انقلاب بود و تعداد زیادی از هم‌وطنانمان در این حادثه به شهادت رسیدند. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا این حادثه تروریستی در سالروز شهادت حاج‌قاسم می‌افتد و در روزی که ایرانیان فرمانده مقتدر میدانی خود را از دست دادند و برای بزرگداشت این فرمانده به کرمان رفته بودند تا در کنار همشهریان حاج‌قاسم تجمع کنند؟ چرا داعش همچنان از حاج‌قاسم و از مردمی که آنجا هستند، انتقام می‌گیرد؟ عامل زوال شکست‌های راهبردی داعش همان چیزی بود که به آن اشاره کردید حاج‌قاسم لیدر نظامی ما در جبهه مقاومت بود و با اقداماتش شکست‌های زیادی را به داعش تحمیل کرده بود.

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران تصریح کرد: قطعاً گرامیداشت باشکوه این فرمانده از سوی طرف‌داران بی‌شمارش خشم این گروه و حامیان پشت پرده آنها که رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند را برانگیخت پس خواستند با این عملیات سبوعانه خلأ امنیتی را برجسته و هیمنه امنیتی ایران را زیر سؤال ببرند آنها از اینکه ارتباط مردم با حاج‌قاسم سال‌به‌سال بیشتر می‌شود وحشت دارند به تعبیر حضرت آقا شهید سلیمانی خطرناک‌تر از حاج‌قاسم سلیمانی است و برکات ایشان در حوزه فرهنگی، نظامی و حوزه‌های مختلف بر مردم عیان می‌شود.

وی ادامه داد: هدف آنها القای شکست به جمهوری اسلامی و در هم شکستن اقتدار نهادهای نامی، امنیتی و اطلاعاتی ما است تا به این شیوه امنیت روانی جامعه را نیز تحت‌الشعاع قرار دهند. اگر بخواهیم به عاملین جنایت کرمان بپردازیم مجموعه‌ای از تکفیری‌های داخلی و خارجی را در بر می‌گیرد که با هدایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر هم حضور داشتند؛  در حوزه انتقام هم حضرت آقا صراحتاً از لفظ به اذن الله در صحبت‌های خود استفاده کردند و به آماج حملاتی که باید صورت بگیرد، اشاره داشتند این امری است که بر همگان عیان است و موضوعی نیست که بتوان فراموش کرد؛ اما اینکه چطور باید پاسخ داد هم مسئله مهمی است.

طهماسبی گفت:  یکی از سؤال‌های اصلی این است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در خصوص این موضوعات باید چگونه عمل کنند؟ در این ۴ سال اخیر و بعد از حاج‌قاسم چه کاری صورت‌گرفته و چه موضوعاتی پیگیری شده است؟ مرکزیت عالی تصمیم‌گیری امنیتی کشور در بحث انتقام و پاسخ‌های سخت و حوادث شبیه جنایت کرمان سطح راهبردی و تاکتیکی را در نظر گرفتند. وقتی از دید خود نگاه می‌کنیم شاید بخواهیم احساسی به این مسئله نگاه کنیم آن هم مورد قبول است و باید انتقام بگیریم. در این دو سه سال اخیر خیلی از افسران امنیتی و ارشد اسرائیل به درک واصل شدند و حتی بعد از ترور شهید فخری‌زاده، این اقدامات به این معناست که کارهایی در جبهه مقاومت انجام می‌شود که خیلی رسانه‌ای نشده است؛ ولی این انتقاد به بسیاری از مسئولین ما وارد است که به این موضوع دامن می‌زنند.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که به عبارتی سطح انتظار را  بالا می‌برند گفت:  بله. مردم می‌گویند عالی‌ترین فرمانده ما مقابل چشم ما ترور شد؛ ولی ما پاسخ قانع‌کننده، محکم و متقنی در این باره نمی‌بینیم بالاخره انتظار دارند که انتقام گرفته شود و مسئولان سطح دغدغه مردم را بالا می‌بردند. به نظر من انتقام گرفته می‌شود. اگر سطح راهبردی را نگاه کنیم بحث اخراج آمریکا از منطقه و موشک‌باران پایگاه عین الاسد یکی از این انتقام‌هاست شاید از دید عموم مردم امر قوی به نظر نرسد و بگویند چند موشک زدند و تمام شد؛ ولی باید این را در نظر گرفت که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ حمله مستقیمی به پایگاه نظامی آمریکا صورت نگرفته بود و با این اقدام هیمنه آمریکا شکست و به انتقام راهبردی ما کمک کرد.

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران ادامه داد: دشمن بعد از سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ می‌خواست فضای ناامنی را در این برهه ایجاد کند و دست به اقداماتی بزند که فضای عمومی کشور ملتهب شود. در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاهش مشارکت به دلایل افزایش نارضایتی‌ها یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان دراین‌خصوص بود. جنگ ما با دولت‌های استکباری بُعد اقتصادی دارد، بعد جنگ نرم دارد و بعد از ۷ اکتبر هم بحث نظامی را در پیش گرفتند و شاهد ترور فرماندهان ارشد و برجسته جبهه مقاومت هستیم. چرا داعش با مردم سروکار دارد و چرا رسانه‌های غربی در بحث هدف‌گرفتن مردم این‌چنین واکنش دارند؟ مردم؛ ولی‌نعمت این انقلاب هستند، همیشه این را دیدیم و لمس کردیم که پرشورترین و گسترده‌ترین تجمعات مردمی در جمهوری اسلامی حول محور مراسم‌های مذهبی و گردهمایی‌های ضد صهیونیستی و آمریکایی بوده است.

وی گفت: تشییع میلیونی حاج‌قاسم سلیمانی یکی از این مصادیق است و نشان می‌دهد که مردم همیشه پای‌کار بودند و قاعدتاً نقطه قوت همیشه در تیررس حملات نرم و تروریستی دشمنان است. نکته بعدی در خصوص انتقام است که آن را به‌صورت خلاصه در سه محور جمع‌بندی می‌کنم؛ اگر انتقامی در کار نبود و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کنشی نداشت و فعال نبود قطعاً سطح حفاظت مقام‌های مهم غربی مخصوصاً امریکایی و رژیم صهیونیستی را بالا نمی‌بردند. بارها در رسانه‌ها دیده‌ایم که گفته‌اند سطح حفاظت از وزرای مختلفی اعم از پمپئو و افراد دیگر که در ترور حاج‌قاسم دخیل بودند، بالا رفته است. این نشان از چیست؟ قطعاً یک‌سری حرکات صورت می‌گیرد. نکته دیگر بخواهم مربوط به سخنان فرمانده کل سپاه، سردار سلامی است که اخیراً به این موضوع اشاره و اعلام کردند که انتقام خون حاج‌قاسم پرونده جداگانه‌ای است. موضوع مهمی که برخی در داخل یا حتی در خارج از آن غافل می‌شوند همین گزاره است که انتقام از فهرست قاتلین حاج‌قاسم از دستور کار خارج نشده است و کماکان وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند که این اتفاق بیفتد. نکته سوم این است که ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش برده است و اگر به طور مصداقی بخواهم به آن بپردازم بحث اخراج امریکا از منطقه یکی از آنهاست که حضرت آقا خیلی  روی این مسئله تأکید دارند، یکی از موضوعاتی که پس از شهادت حاج‌قاسم رخ داد و روی این موضوع بحث دارند این است که تاکنون کسی در منطقه به آمریکا چپ نگاه نکرده بود چطور می‌شود یک پایگاه مهم و استراتژیک آنها بمباران و هیمنه امنیتی آنها شکسته شود و دم نزنند.

دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران همچنین گفت: مسئله مهم دیگر این است که این ملاحظه باید در دستور کار باشد که انتقام تاکتیکی در زمان نادرست، تدبیر غلطی است و روی دست ما هزینه می‌گذارد و این‌طور نیست که فکر کنیم فقط همان بحث زدن و انتقام است و بعد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. قطعاً دشمن هم برای این استراتژی دارد. انتقام هم مراتبی دارد و بخشی از راهبرد کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر حاج قاسم‌ها و سیدرضی‌ها ترور شدند پیش از آن ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی و آمریکا زده‌ایم و آنها از ما کینه دارند؛ زیرا ما در منطقه و جهان فعال هستیم و آنها از این موضوع می‌ترسند.

طهماسبی در پایان گفت: موضوع بعدی که در پایان می‌خواهم به آن اشاره کنم رابطه مستقیم انتقام و بحث افزایش مشارکت در انتخابات اسفندماه جاری است. با گرفتن انتقام نمی‌توانیم مصداقی و قطعی بگویم که عاملی برای افزایش مشارکت در انتخابات است. ما باید واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم. بالاخره انتقام گرفته می‌شود و به‌قول‌معروف ورق برمی‌گردد؛ ولی به نظر من نمی‌توانیم رابطه مستقیمی بین افزایش مشارکت در انتخابات و انتقام در نظر بگیریم؛ زیرا مولفه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه در افزایش مشارکت نقش دارد.   

به گزارش ایسنا، در این میزگرد آقایان مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران  امیرمحمد کولانی دبیر سابق  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و علی رادمنش دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز حضور داشتند که شما می‌توانید با کلیک بر روی نام هرکدام از این افراد و یا با انتخاب گزینه "اسرائیل در لباس داعش"  به محتوای تفکیک شده این برنامه دسترسی داشته باشید.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha