• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402120200823
  • منبع : مطبوعات

انتخابات از سه منظر

انتخابات از سه منظر

برگزاری انتخابات‌ متعدد در جمهوری اسلامی و انتخاب مسئولان توسط مردم در این سال‌ها باعث شده است دشمنان با توجه به این بعد از اقتدار ایران اسلامی، درصدد ضربه زدن به آن برآیند.

به گزارش ایسنا، صبح نو در سرمقاله شماره امروز خود به قلم جواد بخشی الموتی، مدرس دانشگاه نوشت: در این راستا در سال‌های گذشته و به‌ویژه دو انتخابات گذشته با هجمه سنگین و سیاه‌نمایی و در شرایطی که عملکرد منتخبان مردم در آن زمان قابل دفاع نبود، مشارکت در انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دادند. در شرایطی که در بسیاری از کشورهای دنیا، اصل برگزاری انتخابات مورد پرسش و کنکاش نیست، کشورهای مختلفی در این سال‌ها تلاش کرده‌اند با هزینه‌های سنگین، مشارکت در انتخابات ایران را تحت‌الشعاع قرار دهند و این روند تاکنون علیه هیچ ملتی به این شکل و با سازماندهی و نقش‌آفرینی از پیش تعیین شده به وقوع نپیوسته است. در چنین شرایطی توجه به انتخابات ۱۱ اسفند از سه منظر می‌تواند راه‌گشا باشد. 

اول اینکه با توجه به کاهش مشارکت در دو دوره انتخابات گذشته، باید از همه ظرفیت‌ها در کشور برای افزایش مشارکت مردم بهره برد و تمام گروه‌های سیاسی و خواص باید تلاش کنند با شکست راهبرد دشمن، امنیت و منافع ملی را در آینده تضمین کنند. هرگونه تلاش در راستای کاهش انتخاباتی، نمایی جز هم‌خوانی با دشمنان مردم ایران نخواهد داشت و تبعات این موضوع متوجه ملت ایران خواهد شد.

دوم اینکه در جریان اصلاحات علی‌رغم تندروی‌ها، تصویب راهبرد و صدور بیانیه برای فرار از صندوق رأی، شاهد به میدان آمدن عمل‌گراها و بسیاری از افراد و احزاب شناسنامه‌دار این جریان هستیم. مشارکت‌طلبان با ایستادگی در برابر فشارهای تندروها باعث شدند سران جبهه اصلاحات از انشعاب در آینده صحبت کنند؛ اما این روند، آنها را از معرفی لیست برای حضور در بهارستان دوازدهم بازنداشت. این رویکرد می‌تواند سیاست‌ورزی و خوانش سیاسی جدیدی در جریان اصلاحات رقم بزند که دامنه آن بعد از انتخابات مشخص خواهد شد.

سوم اینکه در شرایط موجود و با توجه به اهمیت افزایش مشارکت و ائتلاف عمل‌گراها، شاهد اختلاف‌هایی در جریان انقلابی هستیم که متأسفانه علی‌رغم توصیه مکرر رهبر انقلاب، به تخریب و توهین منجر شده است. ایده و برنامه باید محور کنش‌های جریان انقلابی باشد و با پرهیز از دودستگی و بداخلاقی سیاسی، آینده مردم ایران را در نظر گرفته و برای حل مشکلات عدیده موجود گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha