• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402122316943
  • منبع : بازار

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد/محاسبه هزینه های ۲۰۲۴

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد/محاسبه هزینه های ۲۰۲۴

استانبول یک شهر رویایی و جذاب برای گردشگری محسوب می شود. هزینه سفر و اقامت در استانبول نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر مناسب تر است و به همین منظور بسیاری از گردشگران ایرانی برای یک سفر خارجی، سفر به استانبول را ترجیح می دهند.کاوش در جاذبه های تاریخی و باستانی، کشف زیبایی های دل انگیز و چشم نواز، کافه گردی و خوردن غذاهای لذیذ محلی و خیابانی و گشت و گذار در محله های قدیمی این شهر تجربه ای شگرف برای گردشگران بشمار می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رویای زندگی‌، قبل از آن که چمدان خود را ببندید و رهسپار استانبول شوید، آگاهی از میزان هزینه های سفر برای شما ضروری است. آژانس مسافرتی و گردشگری رویای زندگی با انواع آفرهای ویژه تورهای جذاب استانبول، به شما کمک می کند تا با هر میزان بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید به این شهر رویایی سفر کنید. با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید تا بهترین تور استانبول را برایتان رزرو کنند.

برای سفر به استانبول چقدر پول لازم است؟

به طور کلی هزینه سفر به استانبول به عوامل متعددی وابسته است. زمان سفر، میزان ستاره هتل محل اقامت، تعداد شب های اقامت، نوع پرواز و شرکت هواپیمایی و کیفیت خدماتی که در سفر به استانبول به شما ارائه می شود بر روی قیمت و میزان هزینه های سفر به استانبول موثر است. در مجموع می توان هزینه ای مابین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بر اساس کیفیت و زمان سفر به استانبول برای هر نفر در نظر گرفت.

هزینه های پیش از سفر به استانبول چقدر است؟

زمانی که می خواهید برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید به منظور آماده سازی مقدمات سفر و مدارک لازم ممکن است متحمل هزینه هایی شوید. برخی از این هزینه ها شامل صدور یا تمدید پاسپورت و عوارض خروج از کشور می شود. در ادامه لیستی از این هزینه های پیش از سفر را ذکر می کنیم:

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد/محاسبه هزینه های ۲۰۲۴

عوارض خروج از کشور (بار سوم)

۸۰۰۰۰۰

هزینه بلیط هواپیما در سفر به استانبول

یکی از سریع ترین و در عین حال راحت ترین روش های سفر به استانبول، سفر با هواپیما است. به طور میانگین هزینه بلیط رفت و برگشت استانبول پرواز اکونومی ایرانی حدود ۷ میلیون تومان، هزینه بلیط رفت و برگشت استانبول پرواز پریمیوم اکونومی حدود ۱۲ میلیون تومان و بلیط رفت و برگشت استانبول پرواز فرست کلاس تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت.

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد/محاسبه هزینه های ۲۰۲۴

هزینه حمل و نقل در استانبول چگونه است؟

در استانبول حمل و نقل بسیار پیشرفته است و شما می توانید به روش های مختلف مسافت بین جاذبه ها و اماکن مختلف را بپیمایید. هزینه کرایه تاکسی ها بالاست و متروها بسیار شلوغ هستند. هزینه بلیط تک سفره مترو ۱۵ لیر و بلیط رفت و برگشت ۲۵ لیر است. تاکسی ها برای ورودی ۱۰ لیر و برای هر کیلومتر ۶ لیر می گیرند. هزینه بلیط اتوبوس ۲.۶ لیر است و برای اجاره خودرو باید بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو بر اساس نوع خودرو بپردازید.

هزینه اقامت در استانبول چقدر است؟

شهر استانبول هتل ها و اقامت گاه های بسیار فراون و متنوعی دارد. انواع هتل های ۳ تا ۵ ستاره، هتل آپارتمان ها، هاستل ها و مهمانخانه ها در استانبول گردشگران را پذیرش می کنند. یک شب اقامت در هتل ۲ ستاره استانبول حدود ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ لیر، اقامت در هتل ۳ ستاره حدود ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ لیر و اقامت در هتل ۴ ستاره بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر هزینه دارد. هزینه هتل ۵ ستاره نیز از شبی ۳۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ لیر برآورد می شود.

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد/محاسبه هزینه های ۲۰۲۴

هزینه خورد و خوراک در استانبول چقدر است؟

شکم گردی در استانبول یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر زیبا شناخته می شود. هزینه غذای هر نفر در رستوران های ارزان از ۵۰ لیر آغاز می شود، در رستوران های متوسط از۱۰۰ لیر و در رستوران های لوکس از۱۵۰ لیر به ازای هر نفر می باشد. غذاهای محلی و خیابانی معمولا ارزان‌تر هستند و نفری ۲۵ تا ۵۰ لیر هزینه دارند.

حرف آخر

اگر میخواهید به استانبول سفر کنید با برنامه ریزی دقیق و مدیریت هزینه ها می توانید سفری ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید. اگر می خواهید به تور ارزان استانبول و یا تور لحظه آخری و چارتری استانبول با قیمت ارزان بروید، رویای زندگی پشتیبان با تجربه ای برای شما بشمار می رود. کافی است با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید یا به شعب تهران یا کرج این آژانس مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • آیا سفر به استانبول نیاز به ویزا دارد؟
  • خیر. ایرانیان برای سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارند. داشتن پاسپورت با ۶ ماه اعتبار کافی است.
  • برای سفر به استانبول پول خود را لیر ببریم یا دلار؟
  • برای سفر به استانبول با توجه به نوسانات قیمت دلار، بیشتر پول خود را به صورت دلار ببرید و مقداری لیر نیز به همراه داشته باشید.

انتهای پررتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۶ ۱۲:۵۵

غذا در رستوران لوکس از ۸۰۰ لیر به بالا ارزانترین غذا با نوشابه حد اقل ۲۰۰ لیر این قیمت‌های ۳ سال پیش است