• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403012714733
  • خبرنگار : 71567

رئیس فرهنگستان علوم:

تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران

تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران

رئیس فرهنگستان علوم با تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران گفت: متاسفانه به صورت واقعی و عینی درگیر جنگ احزاب هستیم و این حمله در پاسخ به ظلمی بود که هفته‌ها و روزها نسبت به زنان و کودکان مظلوم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مخبردزفولی در نشست صمیمانه با همکاران فرهنگستان علوم اظهار کرد: فرهنگستان علوم از گذشته تاکنون مسیری را طی کرده که نتیجه آن در پیشرفت کشور قابل مشاهده است. امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم و شرط اصلی تحقق آن همدلی همه دینفعان است.

رئیس فرهنگستان علوم ضمن  قدردانی از حمله شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، آن را غرورآفرین دانست و بیان کرد: متاسفانه به صورت واقعی و عینی درگیر جنگ احزاب هستیم و این حمله در پاسخ به ظلمی بود که هفته‌ها و روزها نسبت به زنان و کودکان مظلوم صورت می‌گیرد، از طرفی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقایل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از دشمنان ما اذعان دارند که گنبد آهنین شکسته شده و رژیم صهیونیستی قابلیت مقاومت و دفاع ندارد، اگر به این جسارت پاسخ داده نمی‌شد ادامه می‌یافت. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رژیم غاصب اسرائیل مرتکب اشتباه محاسباتی در حمله به کنسولگری ایران شد و امروز متحدان اسرائیل نیز به این موضوع اعتراف می‌کنند.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: هیچ گاه جمهوری اسلامی آغازگر جنگ نبوده و همواره دنبال صلح و سعادت انسانهاست اما از حریم‌مان دفاع می‌کنیم و اجازه جسارت به کشوری را نمی‌دهیم چراکه هر انسان آزاده‌ای دفاع از حیثیت کشورش را تایید می‌کند.

مخبردزفولی اضافه کرد: امیدوارم امسال فرهنگستان علوم کارهای علمی را بهتر هدایت کند تا پیشرفت علمی را رقم بزند و جریان علمی توقف پیدا نکند و آسیب نبیند، جوانان و افراد باسابقه زیادی داریم که می‌توانیم باید با اراده‌های قوی آنها اهداف فرهنگستان را دنبال کنیم.

وی بیان کرد: گفتن درد مشکل را حل نمی‌کند اگر پیشنهاد نداشته باشیم اثری نخواهد داشت، در آب، انرژی، غذا و سایر مسائل مهم کشور باید پیشنهادات لازم را ارائه دهیم و به دنبال حل مسائل باشیم. مثلا در موضوع هوش مصنوعی، فرهنگستان باید پیش‌بینی‌های لازم و رصد اتفاقات را داشته باشد از تحولات جریان علم باید گزارش ارائه دهیم و از قافله علم عقب نمانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشگاه‌ها درگیر مسایل خودشان هستند اگر فرهنگستان‌ها در مسائل اساسی فعال نباشند دچار روزمرگی می‌شوند فرهنگستان علوم مسئولیت هدایت و راهبری را برعهده دارد.‌ باید راهبرد عملیاتی ارائه دهیم و شوراهای علمی فعال‌تر شوند، و گره‌گشایی داشته باشیم.

مخبردزفولی عنوان کرد: در فرهنگستان باید مسیرها را باز کنیم، برای آینده فرهنگستان بسیار امیدوار هستم، باید نسبت به آینده ایمان و امید داشته باشیم، کسانی که ناامیدی ایجاد می کنند جفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگستان علوم می‌تواند در موضوعات مختلف گام‌های جدید بردارد، در این مسیر از کمک فرهنگستان‌های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد و جلسات مشترک برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha