• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403012715058
  • خبرنگار : 71469

رییس فدراسیون شنا در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد:

برنامه شنای ایران در سال المپیک/ ۲ شناگر راهی پاریس می‌شوند؟

برنامه شنای ایران در سال المپیک/ ۲ شناگر راهی پاریس می‌شوند؟

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، برنامه این فدراسیون طی نیمسال نخست سال جاری را تشریح کرد و در مورد برگزاری اردو و مسابقات ملی‌پوشان شنا، جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، توضیح داد.

محسن رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌ شنای ایران تا پایان شهریورماه سال جاری در سال برگزاری المپیک پاریس، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است اردیبهشت‌ و خردادماه سال جاری اردو و مسابقه انتخابی المپیک پاریس در کشور ترکیه برگزار شود و انتخابی مسابقات المپیک پاریس در کشورهای ایتالیا و چک در خرداد و تیرماه سال جاری برگزار می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: اردوی تیم‌ملی شنا جهت حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا در دو مقطع زمانی اردیبهشت و تیرماه سال ۱۴۰۳برگزار می‌شودو در مردادماه انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات داخل سالن آسیا را خواهیم داشت.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه برگزاری جام خلیج فارس آب‌های آزاد در اردیبهشت‌ماه و برگزاری مسابقات شنا آب‌های آزاد بزرگسالان در مردادماه از دیگر برنامه‌های فدراسیون طی سال جاری است، گفت: مرحله اول لیگ شنای آب‌های آزاد تیرماه و مرحله دوم این لیگ نیز، مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

رضوانی همچنین از برگزاری ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد و مسابقات ۴ در ۱۰۰۰ متر آب‌های آزاد خبر داد و افزود: در بخش رده‌های سنی نیز برگزاری جشنواره سراسری کشوری نونهالان، ‌ مسابقات جام شنا رده سنی  ۱۱-۱۲ سال، مسابقات جام شنا رده سنی  ۱۲-۱۳ سال، مسابقات رده سنی ۱۳-۱۴ سال و ۱۵-۱۷ سال و عموم مسافت بلند، ‌ جشنواره زیر ۱۰ سال و جشنواره هفت سطح شنا تعریف شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های تعریف شده مربوط به شش ماهه نخست سال جاری در رشته شنا است و برنامه شش ماهه دوم سال نیز پس از نهایی شدن، اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرشاد افقری و سامیار عبدلی دو شانس شنای ایران جهت کسب سهیمه المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند و هر چند احتمال فینالیست شدن و کسب مدال از سوی آن‌ها بسیار ضعیف و دور از انتظار تلقی می‌شود اما صرف حضور آن‌ها در این رویداد بزرگ برای شنای کشور می‌تواند امیدبخش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha