• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022215559
  • منبع : بازار

چگونه سمعک به افزایش طول عمر و کاهش آلزایمر کمک می کند

چگونه سمعک به افزایش طول عمر و کاهش آلزایمر کمک می کند

در مطالعات جدید ارتباط میان استفاده از سمعک و افزایش طول عمر به اثبات رسیده است .کم شنوایی در صورتی که درمان نشود می تواند منجر به مشکلات فراوانی شود که کمترین آنها خوب نشنیدن است. مطالعات جدید نشان داده اند که کم شنوایی درمان نشده می تواند باعث کاهش طول عمر و افزایش شانس ابتلا به آلزایمر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت سمعک آوای امید،  در مطالعات جدید ارتباط میان استفاده از سمعک و افزایش طول عمر به اثبات رسیده است .کم شنوایی در صورتی که درمان نشود می تواند منجر به مشکلات فراوانی شود که کمترین آنها خوب نشنیدن است. مطالعات جدید نشان داده اند که کم شنوایی درمان نشده می تواند باعث کاهش طول عمر و افزایش شانس ابتلا به آلزایمر شود.

کم شنوایی یکی از شایعترین بیماری ها به خصوص در سنین بالای ۵۰ سال است . کم شنوایی ناشی از سن پس از آرتریت و فشار خون بالا سومین بیماری شایع سالمندی است .علیرغم وجود کم شنوایی در بسیاری از سالمندان اغلب افراد مبتلا به کم شنوایی از سمعک استفاده نمی کنند. مطالعات نشان داده اند که این افراد چیزی بیش از خوب شنیدن را از می دهند. در جدیدترین مطالعات منتشر شده دیده شده کم شنوایی درمان نشده می تواند امید به زندگی را نیز کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که کم شنوایی، اگر درمان نشود، می تواند خطر انزوای اجتماعی، افسردگی و زوال شناختی و آلزایمر و حتی مرگ زودرس را به همراه داشته باشد. مطالعات جدید نشان داده اند که ابتلا به کم شنوایی خفیف ، خطر ابتلا به زوال عقل را دو برابر می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سمعک آوای امید مراجعه کنید.

خبر خوب اینکه که درمان کم شنوایی با استفاده سمعک می تواند به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک کند و همچنین مطالعات جدیدتر نشان داده اند که استفاده منظم از سمعک می تواند باعث افزایش طول عمر شود. در این مقاله از مرکزشنوایی سنجی و سمعک آوای امید ما شما را با جدی ترین عوارض کم شنوایی آشنا می کنیم . اگر کم شنوایی دارید هرچه سریعتر برای خرید سمعک اقدام کنید.

ارتباط میان سمعک و طول عمر

در جدیدترین مطالعه ، نزدیک به ۱۰۰۰۰ بزرگسال با سن بیشتر از ۲۰ سال مورد بررسی دقیق شنوایی سنجی و ارزیابی سمعک قرار گرفتند. دانشمندان ۱۸۶۳ شرکت کننده را به مدت ۱۰ سال دنبال کردند تا وضعیت مرگ و میر آنها را تعیین کنند. نتیجه تحقیقات نشان داد تفاوت میزان مرگ و میردر افرادی که از سمعک به صورت روزانه استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که از سمعک استفاده نمی کنند ۲۵ درصد است . به نظر می رسد که عوارض کم شنوایی مانند افسردگی وانزوا، افزایش امکان زمین خوردن و افزایش حتمال ابتلا به آلزایمر می تواند باعث ایجاد این تفاوت شود.

نتیجه این مطالعات همچنین نشان داده است که که هیچ تفاوتی بین افرادی که گهگاه از سمعک خود استفاده می‌کنند و کسانی که گزارش داده‌اند هرگز از سمعک استفاده نکرده‌اند، وجود ندارد، که نشان می‌دهد استفاده گاه به گاه فوایدی برای افزایش طول عمر ندارد.

نتایج مطالعات انجام شده ممکن است این نگرانی را در افراد مبتلا به کم شنوایی ایجاد کند که کم شنوایی آنها باعث مرگ زودرس آنها خواهد شد این درست نیست کم شنوایی باعث کاهش طول عمر نمی شود بلکه افرادی که کم شنوایی را درمان نمی کنند ممکن است به دلیل ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی و انزوا و یا آلزایمر طول عمر کمتری داشته باشند. به عبارت دیگر می توان گفت که استفاده منظم از سمعک شانس زندگی طولانی تر را بیشتر می کند.

چگونه سمعک به افزایش طول عمر و کاهش آلزایمر کمک می کند

سمعک روشی برای پیشگیری از آلزایمر

کم شنوایی می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به آلزایمر شود. تحقیقات در مورد ارتباط بین کم شنوایی و آلزایمر در حال رشد است و مطالعات نشان داده اند اگر کم شنوایی حتی در حد خفیف درمان نشود خطر ابتلا به زوال عقل تقریبا دو برابر می شود. با کم شنوایی متوسط، خطر زوال عقل سه برابر می شود با کم شنوایی شدید درمان نشده احتمال ابتلا به زوال عقل پنج برابر بیشتر است.

خبر خوب اینکه سمعک می تواند سرعت پیشرفت آلزایمر و زوال عقلی در افراد مبتلا به کم شنوایی را کاهش دهد و حتی اگر بلافاصله در زمان تشخیص وجود کم شنوایی سمعک استفاده شود می تواند از بروز آلزایمر پیشگیری کند. سمعکبه میزان قابل توجهی توانایی افراد را برای مشارکت در زندگی روزمره و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده افزایش دهد و بهزیستی افراد را بهبود بخشد. این به طور بالقوه خطر افسردگی و انزوای اجتماعی را کاهش می دهد و زوال شناختی را کند می کند.

چگونه سمعک به افزایش طول عمر و کاهش آلزایمر کمک می کند

توصیه های مفید

کم شنوایی بیماری نسبتا شایعی است و در صورتیکه تشخیص داده نشده و درمان نشود علاوه بر مشکلاتی که ناشی از اثرمستقیم کم شنوایی است می تواند باعث شروع و تشدید آلزایمر شود . در مطالعات جدیدتر نیز ارتباط میان کم شنوایی و طول عمر نیز دیده شده است .

کم شنوایی نوعی بیماری نامرئی است که در ابتدا علائم کمی دارد و تنها زمانی که به میزان قابل توجه می رسد افراد برای تشخیص و درمان ان اقدام می کنند و در واقع زمانی اقدام به درمان می شود که عوارض آن شروع شده است . بنابراین در سنین بالای ۵۰ سال چه احساس کم شنوایی داشته باشید چه نه توصیه های زیر را انجام دهید:

  • انجام چکاپ های سالیانه شنوایی در افراد بالای ۵۰ سال
  • استفاده از سمعک در صورت وجود کم شنوایی حتی به میزان ملایم
  • تهیه سمعک در کوتاهترین زمان ممکن بعد از تشخیص کم شنوایی
  • استفاده منظم از سمعک و چکاپ دوره ای با سمعک

برای اطلاع از جدیدترین سمعک ها با مشاورین ما در مرکز آوای امید با شماره ۰۹۱۹۴۷۰۷۰۴۷ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha