• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022316870
  • خبرنگار : 71970

مدیرکل امور تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

بیش از ۷۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ افزوده شد

بیش از ۷۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ افزوده شد

مدیرکل امور تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بیش از ۷۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ افزوده شد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم علی دوست، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در خصوص برنامه‌های این اداره کل در سال گذشته و سال جاری گفت: در اردیبهشت ماه سال گذشته به منظور کشف نقاط قوت و ضعف با همکاری دست کم ۷۰ دانشگاه به ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور پرداختیم و پس از آن دو گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را در تاریخ‌های خرداد ماه و اسفند ماه ۱۴۰۲ به منظور انسجام و هماهنگی در توسعه ورزش دانشگاهی برگزار کردیم.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در سال گذشته ۲ المپیاد ورزشی برگزار شده است؛ افزود: ششمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، از ۲۱ تا ۲۵ تیرماه سال جاری در ۷ رشته با حضور ۳۵۰۰ ورزشکار دختر و پسر به میزبانی دو دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه اراک برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه چهارمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های نیز دومین المپیادی بود که در مرداد سال ۱۴۰۲ برگزار شد؛ تصریح کرد: این المپیاد با حضور ۲۵۰۰ دانشجو دختر و پسر به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شده است.

علی دوست اظهار کرد: برگزاری مسابقات منطقه‌ای کسب سهمیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی در مناطق دهگانه ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو در دو بخش دختران در ۱۳ رشته ورزشی و پسران در ۱۶ رشته ورزشی از مهر تا اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیرکل تربیت بدن سازمان امور دانشجویان افزود: اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور بیش از ۲۲۰ نفر دانشجو از ۲۵ دانشگاه بین المللی، در شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد که دانشگاه ارومیه میزبانی برگزاری این مسابقات را برعهده داشت.

علی دوست با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۸ پروژه ورزشی، افتتاح، بازسازی و تجهیز شده است؛ تصریح کرد: ۵۷ فضای ورزشی سرپوشیده شامل: ۲۹ اتاق تندرستی و باشگاه بدنسازی، ۴ سالن ورزشی چند منظوره، ۱۰ مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی، ۱۴ سالن ورزشی تک منظوره (کشتی، تنیس، دارت و...)، ۳۱ فضای ورزشی روباز شامل: ۱۰ زمین چمن مصنوعی، ۵ زمین ورزش‌های ساحلی، ۸ زمین ورزشی روباز، ۵ پیست دوچرخه سواری و مسیر تندرستی و ۳ زمین تنیس پروژه ورزشی را به اتمام رسانده‌ایم که در مجموع بیش از ۷۴.۶۰۶ متر مربع شامل ۱۴.۶۷۸ متر مربع فضای سرپوشیده و ۵۹.۹۲۸ متر مربع فضای روباز؛ به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شده است.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال ۱۴۰۳ گفت: برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در اوایل مرداد ماه، برگزاری شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در اواخر مرداد ماه، برگزاری بازی‌های همبستگی دانشجویان در شهریور ماه، برگزاری مرحله نهایی المپیاد ورزش‌های فناورانه در شهریور ماه در دو دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت و همچنین برگزاری المپیاد ورزش‌های ساحلی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: همچنین همکاری با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در آماده سازی و اعزام تیم‌های دانشجویی به رویدادهای برون مرزی، برگزاری نشست مدیران تربیت بدنی، پایش و ارزیابی تندرستی دانشجویان، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران، برگزاری مسابقات قهرمانی تک رشته ای، برگزاری جشنواره‌های همگانی (بهاره، پاییزه، زمستانه) و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha