• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403022417191
  • خبرنگار : 50691

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعت خبر داد

اعطای گرنت خاتم به طرح‌های برگزیدگان کنگره شیمی

اعطای گرنت خاتم به طرح‌های برگزیدگان کنگره شیمی

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از اعطای گرنت خاتم به طرح‌های برگزیده بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی انجمن شیمی ایران خبر داد و گفت: ایده‌های برگزیده مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند تا تبدیل به محصول شوند.

به گزارش ایسنا، حسین زمانیان، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی که در بیست و دومین کنگره بین المللی شیمی انجمن شیمی ایران امروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: شناخت جهان، خلق ثروت و رفاه دو ماموریت بزرگ علم شیمی است. علم شیمی را می توان مادر علوم کاربردی هم معرفی کرد. شیمی جایگاه خاصی در علوم کاربردی دارد و دانشمندان شیمی ایرانی دارای اقتدار جهانی هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از اقتدار ملی برخاسته از اقتدار در علم شیمی است، افزود: بخشی از اقتدار عملیات وعده صادق به اقتدار علمی دانشمندان شیمی کشور باز می گردد.

زمانی با اشاره به پژوهشکده های سازمان علمی و صنعتی افزود: این سازمان دارای تعداد ۹ پژوهشکده است از این عدد، تعداد چهار پژوهشکده شیمی یا وابسته به علم شیمی است. اخیرا دو پژوهشکده بر اساس نیاز کشور راه اندازی شده است که می‌توان به پژوهشکده شیمی دارویی اشاره کرد. ماموریت این پژوهشکده رفع نیازهای دارویی خاص کشور است. همچنین؛ تمام کسانی که در زمینه دارو ایده جدید دارند میتوانند به پژوهشکده ملحق شوند و ما از اجرایی شدن ایده هایشان حمایت می کنیم و می‌توانیم با استاد تمام دانشگاه ها در سازمان همکاری داشته باشیم. همچنین به دنبال جذب هیات علمی برای پژوهشکده دارو هستیم.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به راه اندازی پژوهشکده اکتشاف عناصر استراتژیک اشاره کرد و گفت: متاسفانه عناصر معدنی خام فروشی می شوند یا ناآگاهانه به خارج از کشور صادر می شوند، به همین منظور می‌خواهیم با تاسیس این پژوهشکده با علم شیمی‌ این عناصر را تبدیل به محصول و در ادامه خلق ثروت کنیم. همچنین یک آزمایشگاه بزرگ و مجهز هم به زودی در سازمان افتتاح خواهیم کرد.

به گفته زمانی به طرح های برگزیده کنگره انجمن شیمی گرنت خاتم داده می شود و از این ایده ها حمایت های مالی می شود تا تبدیل به محصول و تولید انبوه شوند.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha