• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403022720076
  • خبرنگار : 71567

مدیر گروه ترمیم نوری سازمان علوم پزشکی تهران تاکید کرد؛

راه اندازی اولین مرکز تحقیقات لیزر پزشکی کشور در دو دهه گذشته با بهره‌گیری از نور

راه اندازی اولین مرکز تحقیقات لیزر پزشکی کشور در دو دهه گذشته با بهره‌گیری از نور

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدیر گروه ترمیم نوری سازمان علوم پزشکی تهران به مناسبت روز جهانی نور تاکید کرد؛ این مرکز اولین مرکز تحقیقات لیزر پزشکی کشور در دو دهه گذشته با بهره گیری از نور راه اندازی کرد.

 به گزارش ایسنا، افشان شیرکوند عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدیر گروه ترمیم نوری سازمان علوم پزشکی تهران طی یادداشتی به مناسبت روز جهانی نور که در اختیار ایسنا قرار داده است تاکید کرد؛ 

"۲۶ اردیبهشت هرسال به مناسبت اختراع اولین لیزر  در این روز توسط فیزیکدان معروف تئودور میمن توسط یونسکو روز جهانی نور نامگذاری شده است. 

روز جهانی نور یک ابتکار جهانی با حمایت یونسکو برای تداوم بزرگداشت جایگاه نور در علوم، فناوری، فرهنگ و هنر، آموزش و توسعه پایدار است. این روز فراخوانی برای تقویت همکاری‌های علمی و استفاده از پتانسیل آن برای تقویت صلح و توسعه پایدار است.
لیزر بدون شک نقش مهمی در جایگاه نور در علوم و فناوری داشته است و پس از پیدایش لیزر پیشاپیش قرن علوم و فناوری بر پایه نور نامگذاری شده بود. امروزه شاهد هستیم که نور در زمینه های بسیار متنوعی همچون پزشکی و سلامت، ارتباطات، انرژی، صنعت، سامانه های هوشمند و ... نقش مهمی ایفا میکند. گستره وسیع مباحث و کاربردهای مربوط به نور که بسیاری بخشهای مختلف جامعه از علوم، فناوری، هنر و فرهنگ را پوشش می دهد شاید بستری برای توسعه ارتباطات جهانی باشد.

یکی از ویژگی ­های مهم علوم و فناوری بر پایه نور تنوع موضوعی و کاربرد است که این زمینه را جذاب تر و همگانی تر می کند.
روز جهانی نور فرصتی برای نشان دادن اهمیت علوم و فناوری مبتنی بر نور است که بسیاری کشورها و مراکز مرتبط در دنیا در آن مشارکت دارند.

یکی از اهداف مهم برگزاری روز جهانی نور ایجاد پلی بین برنامه های علمی، آموزشی و هنری در پاسخ به نیاز اساسی تعامل ­های بین رشته ­ای و توسعه گفتگو بین جامعه، دانشمندان، تصمیم گیران، صنعتگران و سیاستگذاران و مؤسسات غیر دولتی است.

روز جهانی نور  با تاًکید بر جایگاه نور در زندگی مردم برای بهبود کیفیت زندگی آنها در جهان و پیش رفتن به سوی توسعه پایدار  ارزشمند است.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  افتخار دارد اولین مرکز تحقیقات لیزر پزشکی کشور در دو دهه گذشته با بهره گیری از نور در کاربردهای زیستی، پزشکی و سلامت   پوهش و بالین راه اندازی نموده است.
روز جهانی نور این هدیه الهی در جهان هستی بر همه محققان این زمینه مبارک باد".

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha