• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030502612
  • خبرنگار : 71567

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری

آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری این شورا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایمان افتخاری در جلسه ۲۰۱ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد علم، فناوری و نوآوری بیان کرد: ستاد راهبری و نظارت علم، فناوری و نوآوری بر اساس سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که به عنوان مرجع حوزه علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تقسیم کار ملی، انسجام بخشی به اقدامات دستگاه‌های مختلف، راهبری مصوبات و اجرایی‌سازی آنها و نظارت و ارزیابی اقدامات در چارچوب مصوبات و اسناد شورای عالی در این حوزه‌هاست تا از این طریق بتواند زمینه‌های مورد نیاز برای پیشرفت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را تمهید کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت ستاد علم، فناوری و نوآوری در این جلسه بخش‌هایی از آیین‌نامه این ستاد که براساس سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسات ۸۴۹ الی ۸۵۳ و ۸۵۸ و همچنین آیین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسه ۸۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور طراحی، سازماندهی، برنامه‌ریزی و مدیریت امور مرتبط با حوزه علم، فناوری و نوآوری ایجاد شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ابتدا بخش جایگاه با تأکید بر اهمیت جهت‌دهی علم، فناوری و نوآوری و تربیت نیروی متخصص و نیز اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شد، سپس ترکیب اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که طبق ماده ۴۱ آیین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان شورای این ستاد است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان بخش‌های جایگاه و ترکیب اعضای شورای ستاد با اصلاحات جزئی تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha