• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403030603815
  • منبع : مطبوعات

مومن به شعارهای انقلاب

مومن به شعارهای انقلاب

سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بود، بیان واقعیتی است که در مشی رئیس‌جمهور شهید وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سرمقاله جام جم نوشت: آقای رئیسی شعارها و آرمان‌های انقلاب را با تمام وجود باور داشت که آموزه‌های امام برای ایران اسلامی نجات‌بخش است و همین شعارها بود که ملت ما را از زیر یوغ استبداد، دیکتاتوری و استعمار بیگانه رهایی بخشید. پایبندی شهید رئیسی به این آرمان‌ها بسیار جدی بود و از عمق جان او برمی‌خاست.من به واسطه سال‌ها آشنایی با شهید رئیسی بر این باورم که او با این شعارها زندگی کرده و با آنها فعالیت خود را در مسیر انقلاب و نظام قرار داده و با این شعارها به میدان آمده و در پی آن بود که همین شعارها را اجرایی و عملیاتی کند و تا حد زیادی موفق شده بود.علاوه بر این او سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را برای اداره امور مبنا قرار داده است. آن سیاست‌هاست که بر رفتار رئیس‌جمهور و دولت حاکم بوده و در میان روسای جمهور کسی به اندازه آقای رئیسی به این سیاست‌ها پایبند نبوده است.علت این‌که مردم به او علاقه‌مند شدند، ناشی از صداقت، مردم‌داری، اخلاص و خستگی‌ناپذیری آقای رئیسی بود. همه این خصوصیات و ویژگی‌ها ناشی از ایمان به خدا، ایمان به مقدسات، ایمان به نظام جمهوری اسلامی و ایمان به امام و رهبری و دستاوردهای انقلاب بوده است.

این ایمان در دل آقای رئیسی بود و در رفتار او ظهور و بروز داشت.او در عین اخلاص و خلوص نیتی که برای انجام کار داشت اما مورد طعن و کنایه بدخواهان قرار می‌گرفت. با این وصف، رویکرد او نسبت به همه این توهین‌ها سکوت بود.چنین رفتاری را ما درباره شهید آیت‌ا... بهشتی هم شاهد بودیم. او در زمان حیاتش مورد انواع و اقسام اهانت‌ها و توهین‌ها قرار گرفت. آن‌قدر شهید بهشتی را مورد توهین و اهانت و تکه‌پرانی قرار دادند که شخصیت او را در اذهان و افکار به‌شدت پایین آورده بودند. معروف بود که اول شخصیت را ترور کردند و بعد شخص را.شاهد بودم که شهید بهشتی در یکی از مراکز دانشگاهی حضور یافت و در همان لحظه ورود برخی دانشجویان شعارهای توهین‌آمیزی علیه او سردادند. این روند تا جایی پیش رفت که دفاع از شهید بهشتی در زمان حیات به‌شدت سخت بود. برخی دوستان به ایشان توصیه می‌کردند که از خود دفاع کند اما او پاسخ می‌داد که خدا از من دفاع می‌کند.شهید رئیسی هم از آنجا که شاگرد آیت‌ا... بهشتی بود، ایشان را الگوی زندگی خود قرار داد و در پی آن بود تا همان رویه را ادامه دهد. نتیجه این رفتار نیز همان شد که ما در جریان تشییع پیکر پاک شهیدان خدمت دیدیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha