• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403030704550
  • منبع : بازار

دمپر موتوری

دمپر موتوری

وسیله‌ای که برای تنظیم مقدار هوایی که از کانال‌های تهویه به درون فضای محیط وارد می‌شود دمپر نام دارد. دمپرها جزو وسایل بسیار مهمی هستند که به تهویه بهتر هوا توسط سیستم تهویه صنعتی و مسکونی کمک زیادی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرناونت، برای طراحی و تولید دمپر نیاز است که ابتدا شرایط پروژه‌ای که قرار است برای آن سیستم تهویه به کار رود را بررسی کنیم و سپس دست به این کار بزنیم. برای این کار یکی از بهترین شرکت‌هایی که می‌توانید کارهای خود را به متخصصان آن بسپارید، شرکت طراحی و تولید انواع سیستم تهویه هوای صنعتی آرناونت است.

شما می توانید برای خرید دمپر موتوری از آرناونت کلیک کنید.

دمپر چیست

دمپرها یک سری دریچه‌های هوا با طراحی و کارآیی مختلف هستند که برای تنظیم مقدار هوای رسیده از کانال‌های تهویه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دریچه‌ها بسته به کارآیی که دارند به صورت دستی یا موتوری ساخته می‌شوند و تنظیمات آن‌ها برای اجازه عبور هوا نیز متناسب با شرایطی که پروژه دارد انجام می‌شود. اگر قصد دارید برای سیستم تهویه صنعتی یا مسکونی خود دمپر موتوری به کار ببرید، بهترین کار این است که یک جلسه مشاوره با متخصصان شرکت آرناونت برگزار کرده و از آن‌ها بخواهید تا صفر تا صد مراحل را برای شما توضیح دهند.

روش کار شرکت آرناونت به اینصورت است که ابتدا یک سری مشاور و ناظر سر پروژه شما ارسال می‌کند تا تخمین بزنند چه نوع دمپری برای سیستم تهویه شما متناسب است. بعد از این یک طرح کلی از سیستم تهویه شما و تنظیمات دمپری که نیاز است برای آن مورد استفاده قرار گیرد را به دست می‌آورند و درنهایت به بخش تولید می‌دهند تا کارهای ساخت آن انجام شود. بعد از ساخت نیز دمپر مورد نظر توسط متخصصان آرناونت روی پروژه تهویه شما نصب می‌شود.

انواع دمپر

دمپرها بسته به کاربردی که در سیستم تهویه دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این انواع دمپر مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای همین است که مثلا از دمپر ضد حریق نمی‌توان به عنوان دمپر ضد دود استفاده کرد زیرا هر کدام از این دمپرها برای کار خاضی طراحی شده‌اند. امروزه دمپرهای صنعتی به شکل نمه کروی طراحی می‌شوند و جنس متریالی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ورق گالوانیزه یا آلومینیوم است. هر چه وظیفه دمپر دشوارتر باشد، متریال استفاده شده در ساخت آن باید مقاوم‌تر باشد. برای همین در ساخت دمپرهای ضد حریق از ورق‌های آهنی گالوانیزه استفاده می‌شود تا توان مقاومت در برابر حرارت را داشته باشد. انواع دمپر موتوری شامل:

دمپر ضد حریق

 در بین کانال‌های تهویه یک نوع دمپر موتوری ویژه باید قرار گیرد که اگر روزی ناگهان احتراقی در سیستم تهویه رخ داد، آتش از طریق کانال‌ها منتقل نشود. این نوع دمپر را دمپر ضد حریق می‌نامند که کارش این است که با استفاده از یک سری سنسور حساس به حرارت، وقتی درجه حرارت به حد مشخصی رسید بسته شده و اجازه عبور آتش را در میان کانال‌ها ندهد.

دمپر موتوری

کاربردهای دمپر موتوری

دمپرهای موتوری به خاطر چند کاربرد و مزیت خاص است که به طور وسیعی در انواع پروژه‌های سیستم تهویه مورد استفاده قرار می‌گیرند. توانایی تنظیم جریان هوای دمپرهای موتوری به صورت خودکار باعث شده که این دمپرها با هزینه‌ای بسیار ارزان و با کمترین دردسر باعث بهبود عملکرد سیستم‌های تهویه صنعتی شوند. تعدادی از این کاربردها و مزایا شامل:

  • کنترل جریان هوا: هر محیط صنعتی یا مسکونی که نیازمند سیستم تهویه باشد، باید متناسب با شرایطی که دارد دارای یک جریان هوای خاص بوده و این کار بوسیله دمپر موتوری قابل انجام است. این مورد مهم‌ترین کاربرد دمپرهای موتوری است.
  • کنترل سرمایش و گرمایش: دمپرها همچنین به کنترل مقدار سرمایش و گرمایشی که از سیستم تهویه مرکزی به بخش‌های مختلف ساختمان می‌رسد نیز نقش دارند. در سیستم‌های خانگی و صنعتی لازم است که مقدار مشخصی گرمایش یا سرمایش به بخش‌های مختلف ساختمان برسد و البته تنظیم آن کار ساده‌ای نیست. برای همین از دمپرها برای این کار استفاده می‌شود.
  • کنترل رطوبت: کاربرد دیگری که دمپر موتوری دارد این است که برای تنظیم رطوبت رسیده به بخش‌های مختلف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوایی که از سیستم تهویه مرکزی از طریق کانال‌های تهویه به بخش‌های مختلف ساختمان می‌رسد دارای مقدار رطوبت مشخصی است که البته دمپرها قادرند مقدار این رطوبت را هم کنترل کنند.

طراحی و ساخت انواع دمپر موتوری با شرکت آرناونت

در طراحی و ساخت دمپر موتوری یکی از مهم‌ترین نکات این است که کیفیت ساخت باید بسیار بالا باشد. هر چه یک شرکت طراحی و تولید سیستم‌های تهویه صنعتی تجربه بیشتری داشته باشد، قطعا کیفیت ساخت دمپرها توسط آن بالاتر خواهد بود. برای همین بهترین شرکت در این زمینه شرکت طراحی و ساخت انواع سیستم تهویه صنعتی آرناونت است. این شرکت با استفاده از جدیدتری متد و البته بهترین و با کیفیت‌ترین متریال‌ها کار طراحی و ساخت دمپرهای موتوری را برای شما انجام خواهد داد. صفر تا صد کار نیز با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

مراحل طراحی و ساخت دمپرهای موتوری توسط شرکت آرناونت این‌گونه است که ابتدا یک کارشناس سر پروژه شما حاضر شده و متناسب با شرایط آن پروژه، دست به تعیین یک دمپر موتوری متناسب می‌زند. شرایطی که مورد نظر است مقدار دبی لازم برای تهویه محیط، درجه حرارتی که طی آن باید دمپر ضد حریق بسته شود و البته مقدار رطوبت، سرمایش و گرمایشی که باید از طریق کانال‌ها به محیط رسیده و با دمپر موتوری تنظیم شود است. با تعیین این شرایط کار ساخت دمپرهای متناسب با پروژه شما در کمترین زمان و با مینیمم هزینه توسط شرکت آرناونت انجام می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha