• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۴ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1404091610368
  • خبرنگار : 71974

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مافیای کنکور پس از ۱۲ سال شکست خورد/ اعضای شورای انقلاب فرهنگی در برابر فشارها تسلیم نشدند

مافیای کنکور پس از ۱۲ سال شکست خورد/ اعضای شورای انقلاب فرهنگی در برابر فشارها تسلیم نشدند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصوبه تأثیر معدل پس از سال‌ها تأخیر سرانجام اجرا شد و تهدیدها و فشارهای گسترده نتوانست این روند را متوقف کند، گفت: برای جلوگیری از اجرای تأثیر معدل، میلیون‌ها پیامک خودکار تهدید ارسال شد؛ اما بی‌نتیجه ماند.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم روز دانشجو و در دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه هویت دانشجو تنها در تحصیل و مهارت‌آموزی خلاصه نمی‌شود، گفت: جنبش دانشجویی یکی از ارکان هویتی دانشگاه است و باید مراقب بود این جنبش تحریف یا تضعیف نشود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه حاضر هشت نفر از دانشجویان نکات مهمی را مطرح کرده‌اند، بیان کرد: انتظار می‌رود که من ناظر به این مطالب اظهار نظر کنم، اما پیش از ورود به بحث، لازم است برخی نکات مقدماتی درباره جنبش دانشجویی یادآور شوم.

«۱۶ آذر» نماد اعتراض دانشجو در برابر استعمار

خسروپناه با اشاره به سالگرد ۱۶ آذر گفت: روز دانشجو را تبریک عرض می‌کنم؛ روزی که یادآور شهادت سه دانشجوی عزیز، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در سال ۱۳۳۲ است. این دانشجویان در اعتراض به حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ایران — که پس از کودتای ۲۸ مرداد برای عادی‌سازی روابط ایران و بریتانیا به کشور آمده بود — قیام کردند و به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول افزود: این واقعه تنها ۱۹ سال پس از تأسیس دانشگاه تهران رخ داد و نشان داد که هویت دانشجو، علاوه بر علم و فناوری، در پیوند با روحیه اعتراض علیه سلطه و بی‌عدالتی شکل می‌گیرد. روایت‌گری‌های مرحوم شریعتی و شهید چمران درباره این حادثه بسیار خواندنی و دردمندانه است.

جنبش دانشجویی؛ فراتر از سیاست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی صرفاً سیاسی نیست، تصریح کرد: البته فعالیت‌های سیاسی مانند حرکت ۱۶ آذر، تسخیر لانه جاسوسی، یا برنامه‌های انتخاباتی که دانشجویان در آن با کاندیداها گفت‌وگو می‌کنند، بخشی از هویت دانشجوست، اما جنبش دانشجویی تنها یک جنبش سیاسی نیست.

وی ادامه داد: دانشجویان در دوران دفاع مقدس یک جنبش دفاعی بزرگ رقم زدند و بخش عظیمی از شهدای ما دانشجو بودند. در حوزه علم و فناوری نیز دستاوردهای مهمی در بخش‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، نانو، بیوتکنولوژی، میکروالکترونیک، فوتونیک و کوانتوم توسط نیروهای دانشجویی و البته با راهبری استادان جهادی حاصل شده است؛ دستاوردهایی که بخش زیادی از جامعه از آن بی‌خبر است.

خسروپناه افزود: در حوزه فرهنگی نیز جنبش دانشجویی نقش مهمی داشته است؛ از جمله ترویج ازدواج دانشجویی و فعالیت‌های گسترده تشکل‌ها. بنابراین جنبش دانشجویی جنبشی چندساحتی است و باید مراقبت کرد ماهیت آن دچار تحریف نشود.

جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای تضعیف آن

وی در ادامه با اشاره به برخی دیدگاه‌ها درباره دانشگاه فرهنگیان گفت: نمی‌خواهم بگویم دانشگاه فرهنگیان که در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد، اولین مرکز تربیت معلم کشور است؛ زیرا پیش از آن دارالمعلمین‌ها از اواخر دوره قاجار و دانشگاه تربیت معلم با پیشنهاد شهیدان رجایی و باهنر پس از انقلاب فعال بودند.

وی ادامه داد: اما اینکه دانشگاهی با عنوان دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور و با هدف مشخص تربیت معلم شکل گرفته و چنین گستردگی یافته، یک اقدام مهم بوده است. با این حال برخی به دنبال تضعیف یا حتی تعطیلی این دانشگاه هستند و استدلال می‌کنند که با وجود دانشگاه‌هایی چون تهران، شریف و امیرکبیر، نیازی به دانشگاه فرهنگیان نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این گروه معتقدند دانشجویان همان دانشگاه‌ها پس از گذراندن یک دوره شش‌ماهه آموزشی می‌توانند معلم شوند. چنین دیدگاهی حتی در برخی ارکان اجرایی کشور نیز وجود دارد. اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در برابر این رویکرد مقاومت کرده و به‌ویژه در سه سال اخیر بیشترین مصوبه‌ها را در حمایت از دانشگاه فرهنگیان داشته است.

خسروپناه در ادامه اظهار کرد: ناظر به فرمایشات هشت دانشجوی حاضر، نکاتی برای بیان دارم، اما پیش از آن یک پیشنهاد نیز مطرح می‌کنم. پیشنهادی که پیش‌تر نیز با آقای دکتر برزویی — که واقعاً مدیری پرتلاش و سخت‌کوش در دانشگاه هستند و با موافقت شما مسئولیت ریاست دانشگاه را پذیرفتند — در میان گذاشته‌ام.

پیشنهاد خسروپناه برای تشکیل «هیئت اندیشه‌ورز دانشجویی» در دانشگاه فرهنگیان

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم مشارکت ساختاری دانشجویان در فرایندهای تصمیم‌سازی گفت: پیشنهادی مطرح شده که جلسه‌ای با حضور دانشجویان و تشکل‌ها برگزار شود و این کار بسیار ارزشمند است و باید انجام شود. من نیز یک پیشنهاد مستمر دارم که می‌تواند جایگاه دانشجویان را در تصمیم‌سازی‌های کلان تقویت کند.

ضرورت حضور دانشجویان در ساختارهای تصمیم‌سازی

وی اظهار کرد: ما در پنج ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت‌های اندیشه‌ورز را تشکیل داده‌ایم. برای مثال، هیئت اندیشه‌ورز علم و فناوری در سراسر کشور فعال است و پیش از اتخاذ هر تصمیم یا تصویب هر سند، نظر استادان فرهیخته دانشگاه‌های مختلف اخذ و اعمال می‌شود.

خسروپناه با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت نیز مجموعه‌ای از فعالان تربیتی استان‌ها تحت عنوان «فتا» تشکیل شده، افزود: این مجموعه نظرات کارشناسی و مشورت‌های ارزشمند ارائه می‌کند. اکنون پیشنهاد من این است—البته بدون الزام—که اگر تشکل‌ها موافق باشند، از هر تشکل و با رعایت عدالت و بدون هیچ تفاوتی میان تشکل الف، ب یا ج، تعدادی نمایندگان دانشجویی از سراسر کشور با رأی دانشجویان انتخاب شوند و «هیئت اندیشه‌ورز دانشجویی دانشگاه فرهنگیان» ذیل ستاد تعلیم و تربیت تشکیل شود.

وی ادامه داد: این هیئت می‌تواند ۲۰ یا ۳۰ نفر عضو داشته باشد؛ افرادی که توانایی تعامل منطقی، استدلالی و منظم با یکدیگر را دارند و یک نماینده تام‌الاختیار نیز از میان آنها تعیین شود تا نظرات جمعی را مستقیماً در ستاد تعلیم و تربیت مطرح کند.

تأکید بر نقش ستادها در شکل‌گیری تصمیمات شورای عالی

دبیر شورا تصریح کرد: معمولاً تصمیمات در ستادها نهایی می‌شود و سپس به شورای عالی می‌رود. اعضای حقیقی و حقوقی شورا نیز غالباً نظر کارشناسی ستادها را می‌پذیرند؛ البته ممکن است همواره این‌گونه نباشد. بنابراین ایجاد یک هیئت اندیشه‌ورز دانشجویی، یک فرایند مستمر و مؤثر برای مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی است، نه صرفاً مطرح کردن مطالبات در یک جلسه ۱۶ آذر.

وی افزود: این پیشنهاد در اختیار دبیر شورا قرار دارد و نیازی به تصویب در صحن شورای عالی ندارد؛ همانند سایر هیئت‌های اندیشه‌ورزی که اکنون در کشور از آنها بهره‌برداری می‌شود.

دغدغه‌های دانشجویان درباره «سند تحول بنیادین»

خسروپناه در ادامه با اشاره به برخی مطالبات دانشجویان گفت: دوستان دغدغه‌های درستی مطرح کرده‌اند. گاهی ممکن است به شیوه بیان این دغدغه‌ها نقد داشته باشم، اما اصل نگرانی‌ها کاملاً به‌جاست. برای نمونه، اینکه چرا سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ یا ۱۳ سال به‌طور کامل اجرا نشده، پرسش مهمی است.

وی افزود: کمتر از سه سال پیش که مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را پذیرفتم، یکی از اولویت‌های اصلی ما اجرای سند تحول بنیادین بود. از وزیر آموزش‌وپرورش وقت درخواست کردیم «نقشه اجرایی سند» را تدوین کند؛ سند تصویب شده بود اما نقشه اجرایی نداشت. این کار انجام شد، مباحثه شد و در صحن شورا نیز به تصویب رسید. رئیس‌جمهور شهید نیز آن را ابلاغ کرد و اجرای آن آغاز شد.

اجرای سند تحول بنیادین؛ کار آغاز شده اما کافی نیست

وی تأکید کرد: وزیر آموزش‌وپرورش در دولت چهاردهم نیز همان نقشه اجرایی را ملاک قرار داده و اجرای سند را بر همان اساس پیش می‌برد. قطعاً وضعیت اجرای سند مطلوب ما نیست، اما کار آغاز شده، ساختار اجرایی تعریف شده و بخش‌هایی به مرحله عمل رسیده است.

خسروپناه اضافه کرد: یکی از بخش‌های مهم سند، «تربیت معلم» است و در همین راستا طی سه سال گذشته هشت مصوبه مهم برای دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسیده است. برای نمونه، ایجاد «مرکز مستقل جذب» در دانشگاه فرهنگیان از نتایج اجرای همین سند است؛ پیش از آن چنین ساختاری وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی با محوریت تعلیم و تربیت نیز در شورا در حال بررسی است، افزود: این‌ها همگی بخشی از روند اجرایی‌سازی سند است، اما برای تکمیل کامل آن زمان بیشتری نیاز است.

وی گفت: آیا در این ۱۲ سال ترک فعل داشته‌ایم؟ بله. چه کسانی مقصر بوده‌اند؟ هر کس که بوده، باید پاسخگو باشد. من مسئولیت خودم را می‌پذیرم و گزارش نظارت و پیگیری اجرای سند در این سه سال را ارائه می‌کنم.

قدردانی از وزیر آموزش‌وپرورش و توضیح درباره محدودیت‌ها

خسروپناه با اشاره به تلاش‌های وزیر آموزش‌وپرورش دولت فعلی گفت: دکتر کاظمی—که به دلیل حضور نداشتن در جلسه راحت‌تر می‌توانم بگویم—واقعاً یک «شهید زنده» است. در عملیات کربلای ۴ پیکر ایشان را آوردند اما مشخص شد زنده هستند. خانواده ایشان نیز از خانواده شهداست. فردی ولایتمدار، بسیجی، انقلابی و پرتلاش است.

وی ادامه داد: البته همه امکانات کشور در اختیار یک وزیر یا حتی رئیس‌جمهور نیست. ساختار حکمرانی پیچیدگی‌های خود را دارد. بنابراین مطالبه‌گری باید بر اساس واقعیت امکانات موجود صورت گیرد و اگر در همین چارچوب ترک فعل رخ داده باشد، باید فرد مسئول مؤاخذه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: آیا ما از اجرای سند تحول بنیادین رضایت کامل داریم؟ خیر. اما آیا کار انجام شده است؟ بله. روند آغاز شده و ادامه دارد.

امکانات دانشگاه فرهنگیان چند برابر شده، اما هنوز راضی نیستیم

خسروپناه با اشاره به عملکرد سه سال اخیر در حوزه آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان گفت: کار زیادی انجام شده، اما از میزان تحقق اهداف راضی نیستیم. گزارش‌هایی که دکتر برزویی ارائه کردند نشان می‌دهد امکانات فیزیکی دانشگاه فرهنگیان طی دو سال گذشته چند برابر شده؛ چه در حوزه بودجه، چه ساختمان‌سازی و توسعه مراکز.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم صرفاً از زحمات وزیران محترم یا رؤسای دانشگاه‌ها تقدیر کنیم؛ حتی اگر تشکر نکنیم، نمی‌توانیم بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است. تشکیل هیئت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان اقدامی بسیار بزرگ است. این هیئت کاملاً مبتنی بر آیین‌نامه، ضابطه و پروتکل‌های حرفه‌ای عمل می‌کند و دقیقاً همان دغدغه‌هایی را که شما درباره شأن معلمی مطرح کردید، تأمین می‌کند.

نقد برخی مواضع درباره مصوبات شورا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: اگر در میان چند مصوبه شورای عالی، یکی دو مورد مورد قبول برخی دوستان نباشد، آیا اخلاقی است که بگوییم مصوبات شورا غیراَکارشناسی است؟ شورایی که نظر فعالان تربیتی استان‌ها، معلمان، استادان دانشگاه و کارشناسان متعدد را اخذ می‌کند، ممکن است تصمیمی اتخاذ کند که حتی من به آن رأی نداده باشم، اما روند کارشناسی طی شده است.

وی تأکید کرد: به اعتقاد من، سند تحول بنیادین اکنون در ریل اجرایی‌سازی قرار گرفته است. اگر بتوانیم آن را ۱۰، ۱۵ یا ۳۰ درصد جلو ببریم، کار بسیار ارزشمندی انجام شده است.

عدالت آموزشی؛ طرح شعار یا نیاز به نظریه؟

خسروپناه با اشاره به مطالبات دانشجویان گفت: یکی از دغدغه‌های دوستان، موضوع عدالت آموزشی بود. سخن کاملاً درستی است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید فرموده‌اند. اما باید توجه کنیم که عدالت آموزشی نیازمند پاسخ به دو پرسش اساسی است: یک، نظریه ما درباره عدالت آموزشی چیست؟ دو، الگوی حکمرانی ما برای تحقق عدالت آموزشی چیست؟

وی افزود: این دو سؤال جدی است. تاکنون کدام یک از تشکل‌های دانشجویی به این دو سؤال پاسخ داده‌اند؟ البته ما در شورا با همکاری استادان فرهیخته، از جمله استادان دانشگاه فرهنگیان، بر مبنای مضامین بیانیه‌ها و منظومه فکری رهبر انقلاب، نظریه عدالت آموزشی و الگوی حکمرانی آن را تدوین کرده‌ایم و موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

تلاش‌های دولت و تداوم سیاست‌های شهید رئیسی

دبیر شورا با اشاره به اقدامات دولت گفت: رئیس‌جمهور در یک سال گذشته نزدیک به ۵۰ جلسه درباره آموزش‌وپرورش برگزار کرده است. صدها مدرسه ساخته شده و زمین‌هایی که امروز برای توسعه دانشگاه فرهنگیان در حال احداث است، محصول همین دوره است. البته این مسیر از زمان شهید آیت‌الله رئیسی آغاز شد؛ کسی که مهم‌ترین دغدغه‌اش آموزش‌وپرورش بود. همین دغدغه اکنون در دولت آقای دکتر پزشکی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۵ ماه اخیر جلسات متعددی درباره آموزش‌وپرورش برگزار شده است. حتی به اطلاع شما می‌رسانم که در جلسات آینده شورای عالی، با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر آموزش‌وپرورش، موضوع بودجه و برنامه آموزش‌وپرورش بررسی خواهد شد. این نخستین‌بار در تاریخ شورا است که چنین موضوعی در صحن شورا مطرح می‌شود.

«خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش»؛ یک برداشت نادرست

خسروپناه با تأکید بر ضرورت عدالت آموزشی افزود: اگر در بسیاری از حوزه‌ها نظام باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند، در آموزش‌وپرورش اصل بر حکمرانی حاکمیت است. آموزش‌وپرورش نباید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. این موضوع هیچ منافاتی با مردمی‌سازی ندارد. برخی تصور می‌کنند مردمی‌سازی یعنی خصوصی‌سازی؛ در حالی که این برداشت غلط است.

وی توضیح داد: مردمی‌سازی یعنی مشارکت اولیا، مربیان و خانواده‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت؛ اما سیاست‌گذاری و حکمرانی باید در اختیار دولت بماند.

تلاش برای کاهش فاصله کیفی میان دانش‌آموزان

وی افزود: عدالت آموزشی یعنی سطح کیفی دانش‌آموزان ما—تا حد امکان—در یک سطح نسبتاً برابر و با برخورداری از امکانات مشابه باشد. می‌گویم “نسبتاً” چون برابری مطلق امکان‌پذیر نیست.

خسروپناه در ادامه سخنان خود اعلام کرد:  یکی از اقداماتی که شورای عالی دنبال می‌کند، توسعه مشارکت خیرین است. خیرین فقط مدرسه و خوابگاه نمی‌سازند. هم خیرینی داریم که ۱۰۰ مدرسه می‌سازند و هم کسانی که یک مدرسه می‌سازند و هر دو الگو در کشور فعال است.

وی افزود: اما یک کار مهم تازه آغاز شده است؛ مشارکت خیرین در “محتوا”. یعنی معلمان فرهیخته کشور به‌عنوان خیر، تدریس برخی کتاب‌های درسی را برعهده می‌گیرند. این یک حرکت جدید و بسیار ارزشمند است که در کنار مشارکت‌های عمرانی، می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزشی کمک کند.

عدالت آموزشی یعنی حضور فعال خیرین و معلمان در مناطق محروم

خسروپناه با اشاره به طرح مشارکت خیرین در آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم گفت: این خیرین، با همراهی جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان می‌روند و کودکان را در کنار معلمان و کمک‌معلمان، به مدت دو روز آموزش تکمیلی می‌دهند. این اقدام خیریه‌ای است که مستنداً حدود ۳۰ ماه پیش با یکی از این خیرین جلسه داشتم. یکی از خیرین، پدر خانم شهید مالک رحمتی است که در حادثه ریاست جمهوری شهید شدند و اکنون خود نیز در این فعالیت‌ها مشارکت دارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی این اقدامات را جمع‌آوری، حمایت و تشویق می‌کند؛ این نمونه‌ای روشن از عدالت آموزشی است.

وی افزود: من در کتاب‌هایم، از جمله «ایدئولوژی‌های اجتماعی» و «حکمی»، نزدیک ۱۵۰ صفحه درباره عدالت آموزشی و الگوی حکمرانی آن نوشته‌ام. از امروز تا هر زمان که تشکل‌های دانشجویی اعلام آمادگی کنند، می‌نشینم و شاگردی می‌کنم تا الگوی حکمرانی عدالت آموزشی را از آن‌ها یاد بگیرم. هر کس حرفی دارد، گوش شنوا هست و امکان اجرا نیز فراهم است.

اجرای مصوبه تأثیر معدل؛ شکست ۱۲ ساله قبل از سه سال اخیر

وی در ادامه به اجرای مصوبه تأثیر معدل در مدارس اشاره کرد و گفت: در گذشته نزدیک ۱۲ سال مجلس نتوانست این مصوبه را اجرا کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیش از این در اجرای آن ناکام بود. اما در سه سال اخیر، علی‌رغم تهدیدها و فشارهای متعدد، این مصوبه با موفقیت اجرا شد. معلمان و خانواده‌ها نیز این اقدام را بسیار مثبت ارزیابی کردند و خواستار استمرار آن هستند.

خسروپناه افزود: با وجود فشارها، تهدیدها و ارسال میلیون‌ها پیامک رباتی، از سوی مافیای کنکور هیچ‌یک از اعضا تسلیم نشدند و مصوبه اجرا شد.

توسعه خوابگاه‌ها و امکانات دانشجو معلمان

وی با اشاره به بازدید خود از خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: در برخی خوابگاه‌ها چندین دانشجومعلم در یک اتاق زندگی می‌کنند که واقعاً شرم‌آور است. به شورا گزارش دادم و تأکید کردم که ساخت خوابگاه‌های مناسب برای دانشجومعلمان باید در اولویت قرار گیرد. البته دولت توان تأمین کامل این نیاز را ندارد و مشارکت خیرین و مردم ضروری است.

حمایت از فعالیت‌های دانشجویی در تمامی عرصه‌ها

خسروپناه با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان اظهار کرد: فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی دانشجویان هیچ محدودیتی ندارد. باید امکانات مناسب و بودجه کافی در اختیار دانشجویان قرار گیرد و عدالت بین تشکل‌های مختلف رعایت شود. هیچ تشکلی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد، زیرا عدالت آموزشی باید در تمامی حوزه‌ها اجرا شود.

وی تأکید کرد: دانشجویان در فعالیت‌های علمی و سیاسی خود می‌توانند کرسی‌های آزاداندیشی برگزار کنند، به شرط رعایت اخلاق و منطق. هیچ محدودیت دیگری وجود ندارد؛ نه حراست، نه گزینش. نهاد رهبری دانشگاه‌ها موظف است از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و فعالیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان حمایت کند.

نقد مصوبات شورا باید منصفانه و کارشناسانه باشد

خسروپناه با تأکید بر اهمیت نقد منصفانه گفت:طبق سند دانشگاه اسلامی، نهاد رهبری موظف به حمایت و پشتیبانی است. برخی دوستان دو یا سه نقد به مصوبات شورا داشتند که من از این صراحت بسیار خرسندم؛ نقد صادقانه کار بسیار خوبی است. ما سفرهای استانی می‌رویم تا نقدها را بشنویم و بهترین اقدامات را اتخاذ کنیم. اما باید دقت کرد؛ بیان اینکه شورا مصوبات غیرکارشناسی می‌گیرد، کاملاً غلط است. اگر نظر کارشناسی شورا را قبول ندارم، به معنای غیرکارشناسی بودن آن نیست.

وی افزود: هر تصمیم شورا پس از بحث و گفت‌وگوهای چند ماهه و گاهی بیش از یک سال در شوراهای معین و ستادی اتخاذ می‌شود و جمع‌بندی عقل جمعی، شامل موافق و مخالف است. ادعای اینکه فردی در خارج از شورا بهتر از جمع می‌فهمد، استکبار است.

مصادیق و مثال‌ها از تصمیمات شورای عالی

خسروپناه با ارائه مثال‌هایی درباره تصمیمات اجرایی گفت: برخی دوستان درباره موضوع صلاحیت معلمی نقد داشتند، اما اطلاعات دقیق نداشتند. صلاحیت معلمی، موضوعی است که در طول تحصیل ارزیابی می‌شود، نه فقط در گزینش. بنابراین قبل از نقد باید ابعاد موضوع را بررسی کرد.

وی به موضوع افزایش سن معلمان اشاره کرد و توضیح داد:موضوع افزایش سن معلمان در شورا مطرح شد و جمع‌بندی این بود که سن جذب معلمان تا ۳۰ سال تعیین شود. ممکن است برخی از اعضا از جمله من با این جمع‌بندی موافق نباشند، اما این به معنای کارشناسی‌نشده بودن تصمیم نیست. شورای عالی آموزش‌وپرورش، سیاست‌گذاری می‌کند و تصمیمات اجرایی بر عهده وزارتخانه است.

اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان

خسروپناه درباره ساختار دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۳۱ استان فعالیت دارد. اگر ساختار موجود به شأن تربیت معلم آسیب بزند، باید به یک ساختار منطقی‌تر رسید. پیشنهاد من این است که دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم تبدیل شود و ظرفیت‌های هر استان در مراکز خود دیده شود. این موضوع در شورای ستاد تعلیم و تربیت بررسی و نظرات کارشناسی دانشجویان و هیئت اندیشه‌ورز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تصمیمات شورا در این زمینه قابل تغییر است و هر اصلاحی در مدت شش ماه امکان‌پذیر است، بنابراین لازم است گفتگوها و بررسی‌های کارشناسانه ادامه یابد تا ساختاری مناسب و کارآمد شکل گیرد.

خسروپناه در پایان تأکید کرد: از همه تشکل‌های دانشجویی و اعضای هیئت اندیشه‌ورز دعوت می‌کنم نظرات خود را بیان کنند و در فرآیند تصمیم‌سازی مشارکت داشته باشند. شورا این نظرات را مورد استفاده قرار خواهد داد تا به تصمیماتی کارشناسانه و عادلانه برسیم. امید است این تعاملات باعث موفقیت و پیشرفت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان توانمند در کشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۴:۰۰

مسئولین مربوطه که برای دانش آموزان تصمیم می‌گیرید، تاثیر قطعی یازدهم عین بی عدالتی است و ظلمی بسیار بزرگ به مناطق محروم و کم برخوردار .

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۱

دقیقاً

avatar

کاملا درسته

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۴:۲۲

همه داوطلبین و کارشناسان و سازمان بزرگ سنجش مخالف این مصوبه هستن کمیسیون آموزش مجلس مخالف است

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۴:۲۳

ببخشید اعتراض ما مردم، پیامک‌های ما مردم رو اسمش رو میذاری تهدید وفکر می‌کنی کار درست کردی چندتا امتحان اضافه کردی ۱۶ عدد هزینه تراشیدی، مثلا چه کار مثبتی برای عدالت آموزشی کردی فقط امتحان اضافه کردی، هزینه مردم رو زیاد کردی

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۴:۳۶

قبلا دانش آموزان فقط کلاس کنکور می رفتند ولی حالا از سال دهم، مدرسه هم نمیرن و تماما آموزش در قرق کلاس کنکوری‌ها شد! مضافا اینکه فقط اونائی دکترا و فوق لیسانس قبول میشن که کلاس کنکورش را رفته باشند!

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۰۵

مافیای کنکور باقی ماند و مافیای معدل رو شورا ساخت؛ هزینه ترمیم، هزینه کلاس و آزمون و کتاب تشریحی هم بر هزینه‌های قبلی اضافه‌تر شد. ای کاش واقعاً برای دانش آموزان این مملکت فکری میشد

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۲۶

چجوری کمر مافیا شکسته وقتی 2 تا کلاس نهایی هم به کلاسای کنکورشون اضافه شده؟ این مافیایی که داری میگی، فرت و فرت زنگ میزنن نهاد ریاست جمهوری که تو رو خدا یازدهم رو مثبت نکنین ما کتابامونو بفروشیم. بعد میگی کمرش شکسته؟ 1 کتاب کنکور شده 3 تا

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۲۸

اونی که کمرش شکسته، ما و خانواده‌هامون هستیم که تو این شرایط باید هزینه خیلی زیادی رو صرف یک پایه یازدهم بکنیم. این مصوبه‌ آرامش رو از ما گرفته و پولامون رو میریزه تو جیب مافیای کنکور و نهایی!!!

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۵۷

لطفا این شورای انقلاب فرهنگی را منحل نمایید و اجازه دهید که معدل از کنکور سراسری حذف شود و مثل سال‌های قبل از ۱۴۰۰ برگزار شود. این خواسته بحق بچه‌های کنکوری هست بخصوص مناطق محروم

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۵۸

بهترین انتخاب دانش آموزان مستعد همون تاثیر معدل اون هم به صورت قطعی است

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۰۰

مافیای کنکور کارشکنی می‌کنند نباید به آنها توجه کرد

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۰۲

اقای خسروپناه والا به خدا بیشتر خانواده ها ودانش اموزان با معدل مخالف هستند وشما صداشون رونمی شنوید چون نمی خواهید بشنویدومعلمانی که ازاین اوضاع استفاده میکنند وکلاسهای خصوصی بانرخهای بالا برا بچه ها میگذارند معلومه که باید موافق باشند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۰۵

به خدا بااین کارتون مامدارس عادی مجبوریم کلاس خصوصی برا بچه هامون بگیریم وهرچی داریم ونداریم خرج کلاس کنیم معلم هاهم باید راضی باشند اخه چندبرابر حقوقی که دولت بهشون میده از این راه درمیارند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۰۹

قبلا فقط کلاس کنکور بود و تست که خیلی هم هزینه هاش سنگین نبود اما الان هر جلسه کلاس خصوصی بالای یک تا دومیلیون تومان درمیادوبه جز کتابهای تست باید کتابهای امتحان نهایی هم بخریم وای برشما که فقط بلدید مشکلات مردم رو بیشتر کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۲

فعلا شما یازدهم بردارید بعد به فکر این چیزا باشید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۵

چرا انقدر مارو عذاب میدید معدل یازدهم فقط شده کابوس برای من که سه ساله پشت کنکوریم و سابقه یازدهم ندارم ،این چه عدالتیه که توی خرداد باید آن همه امتحان بدیم . کنکور رو برای پشت کنکوری‌ها غیر ممکن کردین. کسی که رشته تاپ میخواد قاعدتا پشت کنکوری هست

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۲۸

واقعا بچه ها دارن از استرس میمیرن بابا این یازدهم رو مثبت کنین هیچکس راضی نیستش

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۳۵

اینو کی گذاشته تاثیر معدل باعث ظلم و نابرابری میشه

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۳۶

مافیای سهمیه چطور اون هم از بین رفته کسایی که نه لیاقت دارند ونه هوش بالایی با سهمیه وارد دانشگاه می شند واین میشه اینده مملکت. هزاران موسسه کنکوری باز شده

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۳۹

از ابتدای این قائله سوابق تحصیلی و اصلاح کنکور، شماها فقط به نفع مافیا کار کردید. اون موقع مافیا از تست نون میخوردن، حالا هم از تست هم کتب درسی

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۴۴

نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۷:۰۸

31 سال سابقه تدریس دارم، قبلا دانش آموزان فقط کلاس کنکور می‌رفتند ولی حالا از سال نهم ، مدرسه هم نمیرن وفقط درگیر کلاسند ا آموزش در قرق کلاس کنکوری‌ها شد! فقط اونائی دکترا و فوق لیسانس قبول میشن که کلاس کنکورش را رفته باشند!

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۷:۲۴

تاثیر قطعی یازدهم عین بی عدالتیه چطور این خسروپناه صدای این همه دانش آموز رو نمیشنوه مگه مسئول این مملکت نیست؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۱:۲۱

اتفاقا سه سال آخر ای‌کیوی دانش آموزان مشخص میشه که امکان تقلب کمه ولی با معدل 12یا13قبول شدن هنر نیست

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۰

آقا خسروپناه شما‌ الان هزینه ‌ومافیا را چندین برابر کردی هم تشریحی وهم تستی!!

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۰۴

آنچه به جای نرسد فریاد هست، خسرو پناه نظر شخصی خودش را از زبان مردم میزنه بیا بین مردم و ترا به قرآن منصفانه ببین حرف دل جوانان پشت کنکوری چیه، نه بگو تهدید کردن مارا، متاسفم

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۱۰

تاثیر قطعی یازدهم ظلمی است به بچه های ما، اینها فقط خودشون رو میخوان خوب جلوه بدن، چطور ۲۱ امتحان نهایی رو پشت هم توی یه ماه بدن، مگه میخوان بچه های ما از استرس بمیرن، سهمیه بس نیست؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۱۱

الان بیشتر مافیای کنکور فروش میکنن با پکیچ ۲۰ گرفتن حتی کتاب سلامت و هویت هم میفروشن به مرد، بعد با پولی که از امتحان نهایی که از مردم میگیرید هر کتاب ۹۵هزار تومان، میگید عدالت!!!

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۱۶

تنها راه حذف تدریجی کنکور همین امتحانات نهایی هست؛ اصلا درست نبود که کل سرنوشت ۶۰ سال بعدی زندگیت در یک روز و در سه ساعت در روز کنکور تعیین می شد؛ الان روز کنکور فقط ۴۰ درصد کار هست، کار خوبی بود.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۲۰

چجوری رقابت رو میخوای حذف کنی؟ همه میخوان برن برق شریف بخونن و پزشکی بهشتی. میتونن؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۰

با سلام بنده دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم با مخالفت اکثر دانش آموزان، اولیا و هزاران شخص دیگر برای برگزار نشدن امتحانات نهایی در پایه یازدهم جنابعالی به دلیل سود و منافع عده ای به اسم عدالت آموزشی درحال لطمه شدید به آینده ما دانش آموزان هستید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۳

آقای خسروپناه هزینه کنکور را مضاعف کردی الان کتب تشریحی و تستی و آموزشگاه کنکور را چند برابر کردی ،دانش آموزان از مدرسه فراری شده اند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۳

سلام مافیای امتحان نهائی، چه فرقی با مافیای کنکور دارد. کلاسهای مخصوص امتحان نهائی برای معدل و غیره مافیای امتحان نهائی یازدهم مافیای امتحان نهائی دوازدهم مافیای کنکور

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۹

کدام موفقیت آقای خسرو پناه شما حداقل نمی‌خواهید متوجه بشید عملا داوطلب بدبخت کنکور نمی‌تواند، تاکید میکنم اساسا نمیشود و امکان ندارد چه از لحاظ زمانی و...دروس پایه یازدهم را ترمیم کند همه مخالفن هیچ نکته مثبتی نداشته جز برای شما و دوستانتان

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۳۳

کدام عدالت! ،تصحیح اوراق سلیقه ای،غیر استاندارد بودن حوزه های امتحانی و تقلب های سر به فلک کشیده ومصحح های غیر متخصص ...عدالت کجاست آدرس بدید ما هم پیدا کنیم

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۳۴

سلام توروخدا یازدهم ومثبت کنیدمگه مابچه ها چه گناهی کردیم این همه سختی وفشاروبایدتحمل کنیم؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۴۳

اتفاقأ مافیا 20برابر شد نه حذف شد با این تأثیر قطعی معدل

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۱۹:۵۹

نه تنها شکسته نشد بلکه قوی‌تر هم می شود اگر آن موقع معطوف به کلاس کنکور و تست بود الان از سال یازدهم برای تک تک دروس و امتحان نهایی خانواده ها و بدتر از همه جوانان را درگیر کرده اید و بهترین دوران نوجوانان ما را که باید زندگی کردن بیاموزند صرف این ...

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۰۴

دانشجویان بعد از اینهمه ظلم با وارد شدن به دانشگاه آن را زمان فراغت خود یافته و تمایلی به درس خواندن ندارند سری به دانشگاهها بزنید. وظلم دیگر قانون ترمیم ، که عملا امکان هیچگونه ترمیمی وجود ندارد وقتی کل دروس را باید امتحان داد فقط روان ...

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۶

ایرادی نداره تقاص موهای سفیدمون و افسردگی و نا امیدی ما رو پس میدید چرا باید واسه دانشگاه رفتن کتاب هویت اجتماعی، بهداشت و سلامت و یا چند کتاب یازدهم رو امتحان بدیم؟! اگر واقعا به فکر ما هستید فقط کتاب های تخصصی باید مورد آزمون گرفته شوند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۳۸

چه تهدیدی بوده جناب اقای خسرو پناه.ظلمی به این بزرگی در حق فرزندان این مرز وبوم داره انجام میشه بعد پیامک افراد جامعه رو اسم رو تهدید میذارید.احسنت برشما

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۳۹

چرا میگویید مافیا شکست خورد.اتفاقا مافیا دراوج سود ومنفعتش غلت میزند با انواع کلاسهای کنکوروانواع واقسام نهایی ها.دیگه بهتراز این چی میخاد این مافیا.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۴۰

کنکور که شده سهمیه‌ای مابا کمترین امکانات درروستا چه کار کنیم کنکور مال پولدارا وسهمیه دارا هستن بچه های ما چه گناهی کردن تواین کشورند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۵۱

آقای محترم تاثیر معدل زمینه تقلب درامتحانات نهایی را فراهم کرده واحتمال تخلف زیاد است واین یک بی عدالتی است ولی در کنکور احتمال تقلب خیلی کم است وعدالت رعایت می‌شود

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۵۶

تاثیر یازدهم ظلم بزرگی به دانش آموزان و خانواده هاست نمیدونم دلیل اصرار شورا به تاثیر یازدهم چیه ؟؟وقتی بیش از ۹۰ درصد دانش اموزان معترض این مصوبه هستن

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۰۶

شما دقیقا موافق مافیای کنکور عمل کردید!!! الان ما مجبوریم بجز کتاب غیر درسی تستی از همین انتشارات مافیا، کتاب تشریحی آمادگی امتحان نهایی برای دو پایه یازدهم و دوازدهم بخریم، هزینه هارو سه برااااابر کردید، عدالت کجا بود؟؟؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۲۹

خدایا، بخدا دیگه می خوام خودکشی کنم این چه زندگیه برامون ساختید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۳۴

اینکه شما فقط جز حرف خودتان همه را تهدید یا بی اثر بخوانید این عین ظلم به مردم در حکومت دینی اسلامی و مردم سالاری است،شما باید توجه داشته باشید رکن اصلی در نظام مردم سالاری رای و رضایت اکثریت میباشد ،وقتی مردم ناراضی هستند یعنی این کار اشتباه است

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۵

کنکور باید حذف بشه و فقط شرط معدل برقرار باشه

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۹

تاثیر قطعی معدل یازدهم بر کنکور عین عدالت آموزشی است.لطفا حمایت بفرمایید.و لازم است از هم اکنون قانون گریزی را بچه ها تمرین نکنند.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۰

چرا نظر را نمی ذاری؟ حرف راست ،نباید گذاشته بشه؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۰

خاک بر سر ما که مورد ظلم واقع میشویم،ولی هیچ کاری از دستمون برنمیاد

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۶

متاسفم که شما بزرگوار پیامهای اعتراض خانواده ها رو پیام از طرف ربات خطاب میکنید اصلا شما مفهوم عدالت آموزشی رو درک میکنید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۱۹

به عنوان معلمی با ۳۵ سال سابقه عرض می کنم بهترین کار پذیرش بر اساس معدل سه سال دبیرستان بهترین کار است کنکور ظلمی در حق دانش آموزان و آموزش و پرورش است هر کی هزینه بیشتری بکند بهتر نتیجه میگیرد

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۰

تاثیر معدل ظلم به مناطق محروم و عین بی عدالتی است ،باز هم بهترین امتحانات و نتایج نهایی را مدارس مناطق غیر محروم و شهرهای بزرگ دارند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۲

من حاضرم مافیای کنکور میلیاردها به جیب بزنه اما امتحانات در عین اینکه نهایی برگزار بشه برای شفاف سازی عملکرد تاثیری در نتیجه کنکور نداشته باشه چون عین بی عدالتی و باعث شکنجه روحی بچه هاست ، بنده مشاورم در این سالهای اخیر سطح حملات پانیک بسیار افزایش یافته

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۵

سهمیه هارو بردارید اگر دنبال عدالت هستید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۴۴

به خدا ما بیچاره شدیم انقدر پشت کنکور استرس گرفتیم اینم یه ساز جدید، از ته دلم میگم انشالله استرسی از همین جنس و به همین میزان رو باعث و بانی این تصمیمات از عمق وجودش تجربه کنه

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۲:۴۵

خیلی فرمایشات شما طولانی بود و نخواندم ،ولی هنوز هم مافیای کنکور با فروش صندلی دانشگاه و حق خوری جوانان ایران پدر پیشرفت را در اورده و کمر دانش را در ایران شکسته اند ،مافیای کنکور وقتی شکست می‌خورد که فرد رشته مورد علاقه را انتخاب کند و بابت علمش مدرک بگیرد

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۳:۲۸

اونی که شکست خورد بچه ما بودند با این سهمیه های ظالمانه و مسخره ،خود سهمیه بندی از مافیا بدتر، ما که هم پیاز خوردیم ،پول خرج کردیم ، هم کتک خوردیم قبول نشدیم

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۳:۴۱

اما از مافیای پزشکی شکست خوردین! بهترین دانشگاههای پزشکی دنیا خصوصی هستن. بعد اینجا ۱۰۰ هزار ایرانی برای خواندن پزشکی به کشورهای دیگه میرن و شما حتی یک دانشگاه خصوصی پزشکی مجوز نمیدین

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۶ ۲۳:۵۶

شما اگه می‌خواین عدالت برقرار بشه یازدهم رو مثبت کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۰:۴۸

با اعداد و ارقام واقعی صحبت کنین. اینو هم ذکر کنین طی این سه سال تمامی رتبه برترای کنکور مربوط به سه دهک اول کشور و طیف ثروتمند جامعه اند.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۲:۲۶

تموم خونواده ها و اعضای کمیسیون آموزش مجلس و غریب دویست نفر نمایندگان مجلس میگن تاثیر مثبت ، آقای خسروپناه میگه اینها همه اش فیکه، این کامنتها بفرض همه اش مافیا ، دویست تا نماینده مجلس هم فیکه؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۵:۲۷

چرا به نظرسنجی که حین برگزاری آزمون کنکور سراسری توسط سازمان سنجش برگزار میشه بی توجهی میکنید ۹۹درصد مخالف اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور بودن

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۶:۲۴

سلام آیا از بی عدالتی های سر جلسه ی امتحان در مدارس خبر دارید آیا می دانید که چه تقلب ها در سر جلسه امتحان می شود آیا می دانید که برگه های امتحانی را موقع اسکن چکار می کنند آیا می دانید که معلمان سفارش شده نمره می دهند و به دانش آموز جواب را می رسانن

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۷:۰۷

قبلا فقط کتب کمک آموزشی و کلاس های تقویتی کنکور بود، حالا به لطف رانت جدید شما کتب امتحان نهایی و دوره های آمادگی امتحان نهایی هم به آن اضافه شد و با رانت سهمیه، رشته ها و دانشگاه های تاپ بیش از پیش از دسترس طبقه متوسط دور شد.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۰۷:۰۹

یازدهم رو بردارید ترمیم ۱۲ باشه اونم تک درسی

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۰۶

با سلام. گزارش و مقایسه ای درباره تفاوت قبول شدگان با روش قبلی و جدید وجود ندارد تا تایید یا رد نمود.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۱۱

سلام.اقایون مسول چرا اینهمه روی اعصاب دانش‌آموزان راه میروید چرانخبه های مارااینهمه اذیت میکنید و ماپدران کارگر باهزاربدبختی خرج تحصیلات میدیم ومثل پسرمن رتبه ۵هزارتجربی گرفته والان میخوادترک تحصیل کنه چون ناامید شدن واکثرامیخوان برن خارج

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۱۲

تاثیر معدل تا حدی منطقیه اما نه برای دو پایه لطفا تاثیر یازدهم رو حذف کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۲۵

این اقا که رو تصمیمشون پا فشاری میکنن تا حالا یه دونه امتحان نهایی دادن که بدونن چه فشار و استرسی داره، خداوکیلی کنکور فشارش کمتره تا نهایی، ما چیز زیادی نمیخوایم کلا بحث تاثیر یازدهم برداشته بشه با همون دوازدهم راضیم

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۲۹

اگه فقط به همین کامنت ها دقت می کرد می دید که همه مردم مخالف این مصوبه هستند ... آقای خسرو پناه شما داری خواسته یا ناخواسته تو زمین مافیا بازی می کنی رهبر انقلاب فرمودند هر کس جوانان رو از آینده مایوس کنه دشمنه چه بدانه و چه ندانه..

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۱:۵۴

چرا به سازمان نهضت سوادآموزی که یک سازمان ناکار آمد و موازی کار و غیر ضرور است بودجه اختصاص می دهید؟

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۲:۴۵

تاثیر معدل پایه یازدهم واقعا خیلی کار رو دشوار کرده

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۲۲

قانونگذاری باید به مجلس برگرده. مصوبه شورا علاوه بر غیرعلمی بودن غيرقانونی هم هست. #لغو _تاثیر_قطعی_معدل_کنکور

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۲۶

ما رای به پزشکیان دادیم که اشتباهات "شهید" رئیسی تداوم پیدا نکنه. این مصوبه از بنیان غلطه. غيرقانونی و غیرعلمی هست. فقط برای پر کردن جیب صاحبان مدارس زنجیره ای غیرانتفاعی است که از قضا در شورا سمت دارن.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۳۰

آقایان شورای فرهنگی،آخه این چه کاریه،تأثیر معدل نهایی ۱۱ و۱۲ رو قطعی کردین ،مشکلی نیست ،اما چرا همه درسها،آخه از ۲۰ هم بالاتر داریم،حداقل درسهایی رو که برای ترمیم میذارید ،اختیاری باشه نه اجباری.چرا یک داوطلب پشت کنکوری باید همه درسها رو ترمیم بزنه.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۵۵

این حرفا الکیه از زبان والدین دانش اموزان بشنوید تو این گرونی چقد باید پول کلاس و کتابهای کمک اموزشی و مشاور امتحانهای ازمایشی در کنار کلاسهای کنکور بدهند بدتر شده بهترنشده خودشون رو دلداری میدن و گول میزنن

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۴:۱۵

در لایجه بودجه سال 1405 بودجه سازمان نهضت سواد آموزی که دیگر کارایی ندارد را به بازسازی و نوسازی مدارس و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص دهید

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۹

اگر مافياي كنكور بد بود مافياي معدل بدتره بيچاره بچه ها كه نفس نمي تونن بكشند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۶:۳۱

یازدهم رو تاثیرش رو بردارین

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۶:۴۰

۲۷۰ نماینده اشتباه میکنن؟ کدوم عدالت کدوم مافیا، الان مافیای نهایی هم اضافه شد بر کنکور

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۱۹:۴۸

هیچ بی عدالتی بالاتر از این نیست که یک فرد نظرات و اعتراض دانش‌آموزان را تهدید تعبیر کند

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۲۱:۱۲

مافیا کی هست دقیقا ما هممون دانش آموز و پشت کنکوری هستیم و میخواییم تاثیر ۱۱هم مثبت بشه

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۱۷ ۲۲:۲۸

با تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصمیمگیری صحیحش.چون سرنوشت افراد باچند تست و۴ ساعت سر جلسه عین بی عدالتی است ونتیجه این نحو کنکور به نفع انتشارات وموسسات با فرمول‌های تستی بی ارزش

avatar
دیروز ۰۱:۳۷

مافیای نهایی و کتابهای نهایی هم بهش اضافه شده. اصلا انگار تو این کشور زندگی نمی کنید.

avatar
دیروز ۰۴:۵۱

سلام. این خبر در مورد رشته تجربی صدق نمیکنه چه فایده داره؟ آخه با معدل بالا کدوم رشته تاپ تجربی میتونی بری؟

avatar
دیروز ۱۴:۵۶

اقای خسروپناه، ما چقدر باید امتحان بدیم (لطفا تاثیر یازدهم مثبت اعلام فرماید، این همه دانش اموز که خواهان مثبت شدن بهشون استرس وارد نکنید) #مثبت_شدن_ تاثیر_ یازدهم

avatar

همه مخالف این حرف آقای خسرو پناه هستیم، باید تأثیر یازدهم مثبت بشه ، کجاش دست مافیا رو قطع کردن....😑 ماهمه خواهان تأثیر مثبت یازدهم هستیم

avatar
دیروز ۱۹:۲۳

مصوبه شورا برای معدل بسیار ناقص بود زیر ساخت ها در مناطق محروم فراهم نیست. با لجبازی رو ح و روان جوانان مردم را به بازی گرفتن خود قانون مصوب می‌کنند خودشون اجرا می‌کنند عجب مملکتی داریم

avatar
دیروز ۲۱:۴۹

مافیای کنکور جایش را به مافیای مدارس غیر انتفاعی داده است با گذاشتن شرط معدل بیشترین نفع را مدارس غیر انتفاعی و دانش آموزان مرفه آن بردند و بیشترین ضرر را دانش آموزان کم درآمد مدارس دولتی کردند واین عین بی عدالتی بود.

avatar
دیروز ۲۲:۵۶

یک دانش آموز فقط با یک سال پشت کنکور موندن باید یازدهم و دوازدهم رو کلا ترمیم کنه، چرا؟ چون اولا این که امکان ترمیم تک درس وجود نداره، تراز کاهشی هم هست. با تاثیر مثبت یازدهم هم کسی که درس خونده حقشو میگیره هم کسی که نتونسته امکان جبران داره

avatar
دیروز ۲۳:۲۲

هم هزینه اضافه کردید برای دانش اموزا هم اینکه ۲۰ ازمون تو یک ماه که احمقانه ترین کار ممکنه اون یک میلیون پیامک رباتی هم همه ما کنکوریا دانش اموزا خانواده هاشون بودیم