به گزارش ایسنا، کراساوور برقی جیلی موسوم به EX۵ دارای فرمان مستقل ۹۰ درجه برای هر چهار چرخ است که توسط یک واحد رانندگی توسعهیافته توسط خود شرکت که به تازگی رونمایی شده است، فعال میشود.
به نقل از آیای، شرکت خودروسازی چینی «جیلی» با رونمایی از یک واحد رانندگی توسعهیافته توسط خود که در نمونه اولیه کراساوور برقی EX۵ نشان داده شده است، گامی جدید در فناوری کنترل خودرو به نمایش میگذارد.
این شرکت در تصاویری که به تازگی به اشتراک گذاشته شده است، سیستمی را برجسته کرده است که موتورهای الکتریکی را مستقیماً در چرخها ادغام میکند و در مقایسه با سیستمهای انتقال قدرت معمولی، انعطافپذیری بسیار بیشتری را در نحوه حرکت خودرو فراهم میکند.
در هسته این سیستم، یک واحد رانندگی ماژولار وجود دارد که برای پشتیبانی از عملکردهای مانور پیشرفته، از جمله حرکت دقیق در سرعت پایین و زوایای فرمان غیرمتعارف طراحی شده است.
در طول این نمایش، این سیستم با استفاده از یک دستکش کنترل اختصاصی کار میکرد و امکان هدایت خودرو از راه دور را فراهم میکرد. البته «جیلی» میگوید این رابط کاربری تنها یک راهحل موقت است.
انتظار میرود در نسخههای بعدی، امکان کنترل به دستگاههای مصرفی مانند تلفنهای هوشمند یا ساعتهای هوشمند منتقل شود و به صاحبان خودرو این امکان را بدهد که وسیله نقلیه خود را از راه دور و با دقت بالا در فضاهای محدود تغییر موقعیت دهند.
چرخش با موتورهای درون چرخ
در نمونه اولیه، چهار واحد رانندگی مستقل مستقیماً درون چرخها نصب شدهاند که هر کدام قادر به چرخش تا ۹۰ درجه هستند. این پیکربندی به هر چرخ اجازه میدهد تا به طور مستقل هدایت و رانندگی کند و سطحی از مانورپذیری را که با طرحهای معمولی امکانپذیر نیست، فراهم کند.
در نتیجه، نمونه اولیه EX۵ میتواند چرخشهای درجا را انجام دهد، به صورت جانبی حرکت کند و در فضاهای بسیار تنگ قبل از خروج آسان از آنها پارک کند. هر دو محور جلو و عقب قادر به کار همزمان در جهات مختلف هستند و امکان کنترل دقیق را در محیطهای شهری محدود فراهم میکنند.
این سیستم تازه رونمایی شده فراتر از مانور در فضای تنگ، همچنین حالت رانندگی خرچنگی را فعال میکند که به وسیله نقلیه اجازه میدهد بدون تغییر جهت، به صورت جانبی حرکت کند.
طبق گفته «جیلی»، واحد محرک یکپارچه چرخ همچنین میتواند با کنترل مستقل هر چرخ، پایداری را در شرایط چالشبرانگیز مانند سطوح لغزنده و بادهای جانبی شدید افزایش دهد.
با این حال، معایب بالقوهای در این طراحی جدید وجود دارد. به نظر میرسد قوسهای چرخ عقب نمونه اولیه جیلی EX۵ برای جا دادن رینگهایی با قابلیت چرخش ۹۰ درجه بزرگ شدهاند که میتواند فضای داخلی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، پنجرههای نمونه اولیه با نوار سیاه پوشانده شده بودند و پایگاه «CarNewsChina» گزارش میدهد که صندلیهای عقب ممکن است به طور کامل حذف شده باشند که بیشتر به تغییرات انجام شده برای ادغام سیستم پیشرفته فرمان چرخ اشاره دارد.
خودروی EX۵ پیشرو در تلاش جهانی جدید «جیلی» در کراساوورهای برقی
کراساوور برقی جیلی EX۵ به عنوان یک ستون کلیدی در آخرین استراتژی این شرکت برای گسترش حضور خود در بازارهای بینالمللی در حال ظهور است.
خودروی EX۵ که برای ترکیب کاربردی بودن با فناوری پیشرفته طراحی شده است، مجهز به یک موتور الکتریکی واحد در محور جلو است که حداکثر خروجی ۱۶۰ کیلووات را ارائه میدهد و شتاب نرم، هندلینگ واکنشپذیر و تجربه رانندگی راحت را فراهم میکند.
نیروی محرکه این خودرو از یک باتری ۶۰.۲ کیلوواتساعتی تامین میشود که با یک بار شارژ کامل، برد پیمایش حدود ۲۶۷ مایل (معادل حدود ۴۳۰ کیلومتر) مطابق با استاندارد WLTP را ارائه میدهد و آن را برای رفت و آمدهای شهری و سفرهای طولانیتر مناسب میکند.
خودروی EX۵ همچنین جدیدترین فناوریهای خودروهای برقی «جیلی»، از جمله کنترلهای پیشرفته رانندگی، سیستمهای مدیریت انرژی و ویژگیهای ایمنی را در خود جای داده است و تعادلی از کارایی، پایداری و عملکرد را در شرایط رانندگی متنوع تضمین میکند.
انتهای پیام


نظرات