• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8406-02349

*جشنواره شهيد رجايي* رييس جمهور: * دولت موظف به واگذاري امور به مردم است * دريافتي‌هاي اداري را بايد به گونه‌اي تعديل كنيم كه شان همه رعايت شود

*جشنواره شهيد رجايي*
رييس جمهور:
* دولت موظف به واگذاري امور به مردم است
* دريافتي‌هاي اداري را بايد به گونه‌اي تعديل كنيم كه شان همه رعايت شود

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور ، طي سخناني در مراسم جشنواره شهيد رجايي تاكيد كرد:« نگاه و رويكرد ما به مناسبات كشور بايد تغيير كند.»

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس جمهور با اشاره به گزارش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در جشنواره شهيد رجايي آن را مناسب توصيف كرد و گفت:« دولت موظف به واگذاري امور به مردم است. اين يك اصل است . مردم‌سالاري ديني يعني مردم كشور را اداره كنند و دولت ناظر و حامي و هادي باشد.»

وي با بيان ويژگي‌هاي شهيدان رجايي و باهنر و آغاز هفته دولت گفت:« تكريم اين دو الگوي جاويدان و بيان ويژگي‌هاي آنها، تكريم انقلاب، ملت، دولت و ارزش‌هاي انقلاب است.»

وي با بيان ويژگي‌هاي آن دو شهيد بزرگوار نخستين ويژگي‌هاي آنها را عدالت‌محوري دانست و گفت:« يكي از اقدام‌هاي آن دو شهيد ايجاد تعديل بين بدنه كارمندي و مسوولان به نفع كارمندان بود. نمي‌شود شاهد تفاوت ده‌ها دريافتي بين كارمندان و مسوولان سازمان‌ها بود و از سويي ديگر انتظار تحول داشته باشيم.»

احمدي‌نژاد ادامه داد:« اگر مي‌توانيم حقوق همه را بالا ببريم، مثبت است ولي اگر مشكل است دريافتي آنهايي را كه بالا است پايين آورده و پاييني‌ها را بالاببريم و اگر واقعا نشد همه را پايين آورده و هم سطح كنيم.»

وي در ادامه عدالت‌محوري را از ديگر ويژگي آن دو شهيد دانست و گفت:« نگاه آنها به كشور عدالت‌محور بود و همه جاي كشور را ايران عزيز مي‌پنداشتند و مردم را با يك چشم مي‌ديدند آنها مي‌گفتند همه جاي ايران، ايران است و همه بايد هماهنگ باشند.»

احمدي‌نژاد حمايت از محرومان را از نكات بارز شهيدان باهنر و رجايي دانست و گفت:« حمايت از محرومان نه‌تنها يك ارزش بلكه يك وظيفه قطعي براي مديران و دستگاه‌هاي حاكم است. نمي‌شود با تغيير اسم فقير به مستضعف بگوييم فقر بيرون آمده است. دولت موظف است كه حق مستضعف را به او برگرداند.»

رييس جمهور اهتمام و رعايت بيت‌المال را ويژگي ديگر آن دو بزرگوار دانست و گفت:« اين امكاناتي كه در اختيارماست ريال به ريال متعلق به آحاد ملت ايران است. وقتي تجهيزات و منابع مالي همه مال ملت است؛ استفاده درست و به جا از بيت‌المال و جلوگيري از ريخت و پاش‌ها و اصراف‌ها يك اصل است. قطعا مردم نمي‌توانند ببينند كه چند ميليون تحت حمايت نهادها هستند و برخي سازمان‌ها با دست باز از بيت‌المال استفاده مي‌كنند.»

وي با تاكيد بر رعايت استفاده از بيت‌المال تصريح كرد:« همه مي‌دانند كه امروز هزينه‌هاي مصرفي در بودجه دولت بسيار بالاست حتي اگر يك ريال بيشتر نباشد بايد جلوي اصراف‌ها را گرفت.»

احمدي‌نژاد در ادامه همراه بودن را ويژگي خاص آن دو شهيد دانست و گفت:« بعضي‌ها خيال مي‌كنند آدم بايد بين مردم دور بزند. در حالي كه همراه بودن يعني شريك غم و شادي‌هاي مردم بودن. لذت ببرند كه مردم شادند و ناراحت شوند كه مردم غم دارند. دغدغه‌هاي او همان دغدغه‌هاي مردم باشد. اين خيلي مهم است كه بين مردم باشيم و زندگي مردم را ببينيم.»

وي تاكيد كرد:« غم و شادي مردم را از روي كاغذ نمي‌شود دريافت. احساس با كاغذ منتقل نمي‌شود. بايد ديد آن عزيزان با مردم چگونه زندگي مي‌كردند. آنها بسيار پركار بودند و كم هزينه.»

احمدي‌نژاد با بيان اينكه آن دو در دفاع از انقلاب و كشور بسيار ثابت قدم بودند ادامه داد:«‌ كساني كه خودشان دو ريال سواد نداشتند آنها را به بيسوادي متهم مي‌كردند. كساني كه مي‌خواستند ملت ما را به 100 سال قبل برگردانند به آنها تهمت تحجر زدند. در حالي كه شهيدان رجايي و باهنر در دفاع از كشور و اعتقاداتشان ايستادند و حتي يك ثانيه عقب ننشستند.»

او گفت:« وقتي خودباور باشيم از درون همين جامعه نيازهاي خودمان مي‌جوشد. آن وقت بازار انديشه ما بازار مكاره وارداتي نمي‌شود. نظام انديشه آزاد بايد از سطح فرهنگ ما بجوشد و اين امر زماني اتفاق مي افتد كه خودباور باشيم. ما داراي گذشته‌اي پرافتخار و ملتي بزرگ هستيم.»

به گزارش ايسنا، رييس جمهور در ادامه سخنان خود با تشكر از كارمندان و كاركنان دولت گفت:« برخلاف بسياري از حرف‌ها، امروز در بدنه دولت ما نيروهاي دلسوز، فداكار، انديشمند و علاقمندي وجود دارند كه با كمترين دريافتي و حتي سرخ كردن صورت خود با سيلي كارشان را به خوبي انجام مي‌دهند.»

او گفت:« من به عنوان خادم ملت از همه اين عزيزان تشكر مي‌كنم و اميدواريم فرصتي پيش آيد كه دريافتي‌هاي اداري را به گونه‌اي تعديل كنيم كه شان همه رعايت شود.»

رييس جمهور با اشاره به آمار مركز پژوهش‌هاي مجلس در مورد واگذاري‌ها از سال 70 تا سال گذشته اظهار كرد:« نسبت سرمايه‌گذاري‌هاي جديد به ميزان واگذاري‌ها در اين سال‌ها از 10 تا 530 برابر شده است. يعني نه‌تنها دراين دوران واگذاري اتفاق نيافتاده است بلكه حجم تصدي‌گري دولت گسترش پيدا كرده است.»

وي گفت:« واگذاري يعني دل بكنيم و به مردم واگذار كنيم. گرچه معتقدم نقش دادن به مردم بايد در رفع موانع تحركات مثبت آنها ديده شود بايد واگذاري‌ها درست انجام شود. همين امروز بيشتر تسهيلات بانكي را دولتي‌ها مي‌گيرند.»

وي با اشاره به كوچك سازي بدنه دولت نيز اظهار كرد:« باور من اين است كه كوچك‌سازي به واگذاري اختيارات و حوزه دخالت‌هاست؛ نه اينكه تعداد كاركنان و كارمندان را كاهش دهيم. بايد در بعضي جاها تجديدنظر و اختيارات را واگذار كنيم. آن وقت دولت خود به خود كوچك مي‌شود.»

به گزارش ايسنا، رييس جمهور قبل از سخنراني خود از دستگاه‌ها و كارمندان نمونه دولتي تقدير كرد.

وي همچنين پس از سخنراني از نمايشگاه جانبي اين همايش ديدن كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha