• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8602-07211

*گزارش كامل ايسنا از تجمع‌هاي روز سه‌شنبه دانشجويان در مقابل و محوطه دانشگاه اميركبير*

*گزارش كامل ايسنا از تجمع‌هاي روز سه‌شنبه دانشجويان در مقابل و محوطه دانشگاه اميركبير*

درپي انتشار مطالب موهن در برخي نشريات منتسب به دانشجويان در دانشگاه صنعتي اميركبير كه در آن به ائمه‌ي اطهار(ع) اهانت شده بود، صبح امروز جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي تهران در مقابل اين دانشگاه تجمع و جمعي از دانشجويان دانشگاه اميركبير نيز داخل اين دانشگاه تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجويان ابتدا با حضور در مقابل درب اين دانشگاه در خيابان حافظ شعارهايي سر دادند و خواستار رسيدگي مسوولان به اين امر و برخورد با خاطيان شدند. اين در حالي بود كه خيابان حافظ به دليل حضور معترضان از سوي نيروي انتظامي بسته شد و حضور نيروهاي پليس در مقابل درب دانشگاه براي حفاظت چشمگير بود.

دانشجويان معترض پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي برخي از آن‌ها نوشته شده بود: "تشكل‌هاي ضداسلامي تعطيل بايد گردد"، "اوباش را از دانشگاه بيرون بريزيد"، "دانشگاه را از آلودگي پاك كنيد"، "انقلاب فرهنگي نياز امروز دانشگاه"، "دانشگاه جاي اوباش نيست"، "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند"، "دانشگاه جاي بي‌دين نيست" و "قوه‌ي قضاييه منتظر برخورد جدي هستيم".

دانشجويان درحالي‌كه عكس‌هايي از امام(ره) و رهبري در دست داشتند، شعار مي‌دادند، "منافق حياء كن، دانشگاه را رها كن"، "خائن آمريكايي اخراج بايد گردد"، "مرگ بر قلم به دست مزدور"، "دانشگاه اسلامي جاي منافقين نيست"، "قلم به دست مزدور اخراج بايد گردد"، "ما با ولايت زنده‌ايم، تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم"، "انقلاب فرهنگي تكرار بايد گردد".

يكي از دانشجويان در اين جمع با بيان اينكه امروز مسلمانان و شيعيان و دانشجويان ايران اسلامي عزادار هستند، ابراز عقيده كردند: عده‌اي از اراذل و اوباش كه در دانشگاه‌هاي ما لانه كرده‌اند و به مقدسات‌مان توهين كردند. بايد بدانند هر غلطي كه مي‌خواهند تاكنون كرده‌اند ولي نمي‌توانند به مقدسات ما توهين كنند.

وي افزود: امروز آمده‌ايم دانشگاه اميركبير را تعطيل كنيم، پلي تكنيك تا اطلاع ثانوي تعطيل است تا اراذل و اوباشي كه خود فروخته هستند از دانشگاه اخراج شوند.

اين دانشجو افزود: زماني اول انقلاب دانشگاه‌ها لانه‌ي يك عده ماركسيست و ملحد شده بود، به بركت انقلاب آن اراذل و اوباش از دانشگاه بيرون رفتند. امروز يك انقلاب فرهنگي ديگر نياز داريم. يك عده از اراذل و اوباش بايد از دانشگاه بيرون ريخته شوند.

سپس وي ادامه داد: به رسول خدا و آقا اميرالمؤمين اهانت كردند، تا كي مي‌خواهيم ساكت بمانيم؟ مسوولان و دانشجويان اگر مسلمانيد بدانيد به اعتقادات‌تان توهين شده است، مگر سلمان رشدي چه كرد؟ اين‌ها هر غلط سياسي‌اي كه دوست داشتند در اين دانشگاه‌ها كردند به دليل وجود عده‌اي كه پاي گروهي دشمن را در دانشگاه‌ها باز كردند اما امروز نمي‌گذاريم كه هر غلطي كه خواستيد بكنيد.

اين دانشجو ادامه داد: خواسته‌ي ما اخراج و محاكمه‌ي لمپن‌هايي است كه اين كار را كرده‌اند. امروز آمده‌ايم دانشگاه اميركبير را تعطيل كنيم تا وقتي كه اين اراذل و اوباش بيرون روند.

وي پس از تكبير ساير دانشجويان، ابراز عقيده كرد: آقاي افشاري يكي از كساني بود كه به واقع فجايعي ايجاد كرد. الان جيره‌خوار اراذل سناي آمريكاست، عاقبت لمپن‌هاي آن‌ها اين‌چنين است.

دانشجويان شعار دادند: «مرگ بر منافق».

اين دانشجو با وارد كردن اين اتهام كه گويا دلارهاي آمريكا در دانشگاه‌هاي ما سرازير شده‌اند كه آن را به خوبي مي‌بينيم، ابراز عقيده كرد: آقاي افشاري در سناي آمريكا خواستار حمله به مملكتش مي‌شود.

دانشجويان فرياد زدند: «هيهات من الذله».

همچنين در ادامه اين دانشجويان به عزاداري و سينه‌زني پرداختند.

پس از دقايقي يكي از دانشجويان گفت: اين گروه از اين روزنامه‌ها زياد دارند، اين اراذل نوشته‌اند اعضاي انجمن توسط اعضاي بسيج مضروب شده‌اند. توجه كنيد ما بيرون دانشگاه ايستاده‌ايم و اعتراض مي‌كنيم. ديروز اين نشريات ساعت يك در دانشگاه توزيع شد اين در حالي است كه ساعت 10 و نيم سايت "روزنا" مصاحبه‌اي با يكي از اين خائنان داشته است و او گفته است كه اين نشريات توسط بسيج منتشر شده، ناهماهنگي‌ها را ببينيد!

دانشجويان شعار دادند "مسوولان فرهنگي، انقلاب فرهنگي"، "دانشگاه جاي خائن نيست"، "خامنه‌اي، خميني ديگر است؛ ولايتش ولايت حيدر است".

در ادامه دانشجويان با فريادهاي "الله اكبر" به سمت درب دانشگاه رفتند كه براي دقايقي درگيري ميان تعدادي از اين معترضان و نيروي انتظامي رخ داد. آن‌ها شعار مي‌دادند "خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست".

يكي از دانشجويان قفلي را به درب دانشگاه زد.

سپس دانشجويان در مقابل درب دانشگاه نشستند و به نوحه‌سرايي و سينه‌زني پرداختند.

يكي از دانشجويان گفت: با دانشگاهي كه قرار است چنين اقدامات سخيفي در آن صورت گيرد از اساس مخالفيم.

دانشجويان تكبير سر دادند.

وي افزود: تشخيص اين كه اين كارها با چه كسي بوده است به عهده‌ي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و حفاظتي دانشگاه است. ما به اين مسأله كاري نداريم اما منتظريم كه آن‌ها شناسايي و معرفي شوند و با آن‌ها برخورد گردد.

سپس دانشجويان دوباره به نوحه‌سرايي و سينه‌زني پرداختند و در اعتراض به چاپ اين مقالات عزاداري و آرزوي شهادت كردند.

در ادامه يكي از دانشجويان گفت: ولي‌امر ما مي‌گويد امسال سال اتحاد است، برخي مي‌خواهند كاري كنند و خون ما را به جوش بياورند و فضا را متشنج كنند. ما اينجا از سر ضعف سينه نمي‌زنيم، جانمان را در كف دست به اين‌جا آورده‌ايم. دانشجوياني كه هرچه عشق‌شان بكشد در سايت‌ها و نشريات مي‌نويسند بدانند كه ديگر محلي از اعراب ندارند، ما احساس خطر مي‌كنيم كه پاي توهين به مقدسات دوباره باز شود.

وي ادامه داد: آن‌هايي كه اين همه سال نوكر كمونيست‌ها بودند به كجا رسيده‌اند و به جز خيانت چه كرده‌اند؟ به كجا مي‌رويد؟! خروش ما از سر احساس مسووليت و جانفشاني است. دانشجوهاي اميركبير! ما حساب شما را از اراذل و اوباش جدا مي‌كنيم، بياييد كمك كنيد ريشه‌ي نفاق را بكنيم. اگر بخواهيد با مقدسات ما دربيافتيد حساب‌تان با كرام‌الكاتبين است.

پس از تكبير دانشجويان وي افزود: برادران دانشجو در كمال آرامش به كارتان ادامه دهيد و به فكر آرمان‌هايتان باشيد.

دانشجويان شعار دادند "خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم"، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد".

سپس دانشجويان با فريادهاي الله اكبر قفلي را كه به صورت نمادين به درب دانشگاه زده بودند باز كردند و در مقابل درب دانشگاه زنجيره‌اي انساني تشكيل دادند تا نزديك دانشگاه نشوند.

سپس شعار دادند: "نيروي انتظامي تشكر، تشكر".

در ادامه يكي از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، گفت: اين اعتراض‌ها و فريادها تا جايي خواهد بود كه مسوولان امر اقدام كنند و جلوي فتنه و عوامل خودفروخته را در هر لباسي كه هستند بگيرند و آن لباس را از لوث وجود اين افراد خائن پاك كنند.

دانشجويان فرياد زدند "آزادي انديشه با فحاشي نمي‌شه"، "دانشجو بيدار است از تفرقه بيزار است".

در ادامه دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با حضور در جمع معترضان، گفت: از كليه‌ي دوستان تشكر مي‌كنم كه اين غيرت را داشتند و اعتراض كردند، مسأله كوچك نيست، وقتي آمدند فضاسازي كنند. عده‌اي در دانشگاه و كشور هستند كه حيات سياسي‌شان از درگيري و تشنج تأمين مي‌شود. همه‌ي كارهاي اين‌ها را تحمل كرديم، اقدامات زيادي كردند تا بچه‌ها را عصباني كنند. اگر اين نشريات متعلق به اين‌ها نبوده است از كجا تهيه شده است. قطعا كار دانشجويي بوده است. در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي از يك طرف روي بحث زنان، سرشاخه‌هاي كارگري و معلمان كار مي‌كنند تا اتحاد ملي را مخدوش كنند. حقوق اين اصناف براي ما محترم است اما عده‌اي نمي‌توانند با اين عناوين موج‌سواري كنند.

دانشجويان شعار دادند: "مرگ بر قلم به دست مزدور".

اين دانشجو افزود: اين‌ها مي‌خواهند فضا را متشنج كنند تا بهره‌برداري‌هاي سياسي انجام شود. با آرام نگه داشتن فضا امكان حيات را به آن‌ها نمي‌دهيم.

دانشجويان شعار دادند: "دانشگاه اسلامي جاي منافقين نيست"، "انقلاب فرهنگي تكرار بايد گردد".

پلاكاردهايي نيز در دست اين دانشجويان بود كه روي برخي از آن‌ها نوشته شده بود: "وزارت علوم چرا سكوت كردي؟"، "شوراي عالي انقلاب فرهنگي چرا سكوت كردي؟" و "بشكند قلمي كه جرأت هتاكي به ساحت مقدس اهل بيت را بنمايد".

هم‌چنين شعار دادند: "وامانده‌ي سياسي خجالت، خجالت".

يكي ديگر از دانشجويان با حضور در پشت تريبون، اظهار داشت: امروز دولت و مجلس دست ماست، يكي، يكي شماها را محاكمه مي‌كنيم. آن‌ها فضا را به هر نحو متشنج مي‌كنند. زماني كه هنوز كادر روزنامه‌ي ايران عوض نشده بود در كاريكاتوري به قوميت‌ها توهين شد. مي‌خواهند آشوب‌هاي صنفي و قوميتي را به هم گره بزنند. آن زمان كه وزير كشور در ميان شما صحبت مي‌كرد هيچ كاري نتوانستيد بكنيد امروز كه اصلا نمي‌توانيد كاري بكنيد.

وي خاطرنشان كرد: ما تجربه‌هاي زيادي به اين شكل در تاريخ‌مان داريم، قبل و پس از انقلاب ديده‌ايم كه با درايت امام و رهبري اين مسائل پشت سر گذاشته شده است، مسوولين وزارت علوم و اطلاعات اين مسائل را پيگيري كنيد.

وي افزود: كساني‌كه در مقطعي مي‌گفتند استعمار خارجي بهتر از استعمار داخلي است را همه مي‌شناسند، اين‌ها حق حضور در دانشگاه را ندارند. اگر نتوانستيم خواسته‌هايمان را در دانشگاه اجرايي كنيم خودمان دست به انقلاب فرهنگي مي‌زنيم.

دانشجويان تكبير سر دادند.

هم‌چنين در ادامه تعدادي از دانشجويان در اين مورد به بيان نظرات خود پرداختند.

محمدمهدي موسوي فراز گفت: چند سال پيش عده‌اي با حمايت وارد فضاي انجمن شدند و اقدامات زيادي انجام دادند تا اين‌كه در سال گذشته اين طيف مجبور شدند انجمن اسلامي را تخليه كنند و عده‌اي بچه مسلمان وارد انجمن شدند اما در طول اين مدت اين‌ها به اقدامات لمپنانه‌ي خود ادامه دادند. از آن روز تاكنون روزي نبوده است كه اين دانشگاه آرام باشد اما بدانيد آن‌ها يك برنامه‌ي حساب‌شده براي كارهاي‌شان دارند. با نفوذ در جنبش‌هاي كارگري آن‌ها را به شورش‌هاي كارگري مبدل كردند. ما در برخورد با اين افراد منتظر اقدامات حماسي و انقلابي مسوولان هستيم.

يكي ديگر از دانشجويان دانشگاه تهران نيز با بيان اين‌كه پس از انتخابات متشنج كردن فضا به نفع جريان شكست‌خورده است، گفت: ما بايد فضا را آرام نگه داريم.

وي ادامه داد: اين تجمع منبع ثبات، امنيت و آرامش در جامعه است. افرادي كه اين‌جا هستند دنبال آرامش در دانشگاهند و خشونت به آن‌ها نمي‌چسبد اما اين آرامش به اين معنا نيست كه افرادي كه خارج از نظام قرار گرفته‌اند هر كار بخواهند، بكنند. آن‌ها بايد هزينه‌ي اقدامات‌شان را بپردازند. كساني كه به سوالات آموزش و پرورش اعتراض كردند و فرياد وااسلاما راه انداختند چرا امروز سكوت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، معترضان سپس با اقامه‌ي نماز جماعت در زير پل حافظ به تجمع خود پايان دادند و به وسيله‌ي اتوبوس‌هاي شركت واحد از محل پراكنده شدند و تردد در خيابان حافظ به حالت عادي بازگشت.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، همچنين جمعي از دانشجويان دانشگاه اميركبير نيز با تجمع در صحن دانشگاه نسبت به حوادث اخير اين دانشگاه اعتراض كردند.

قاسمي از دانشجويان پلي تكنيك در ميان تجمع‌كنندگان اظهار داشت: جامعه‌ي بين‌الملل (آمريكا و اروپا) نياز به برخورد با ايران دارند و پيش‌نياز اين برخورد ايجاد تفرقه بين آحادملت و نارضايتي از نظام است. محورهايي كه مي‌تواند در ايران به اين موضوعات كمك كنند عبارتند از سياسي كردن مسأله‌ي صنفي كارگران و معلمان و هم‌چنين دامن زدن به نارضايتي زنان و بيش از همه به تشنج كشاندن دانشگاهها و كشاندن اين تشنجات به خارج از دانشگاه.

وي افزود: در 6 دانشگاه از جمله دانشگاه مازندران، شيراز، شاهرود و . . . برنامه‌ي به تشنج كشيدن را علم كردند و از آن جواب آري گرفتند لذا سعي داشتند با محوريت دانشگاه اميركبير اين طرح را به صورت گسترده ادامه دهند. عده‌اي سعي كردند بين ما ايجاد تفرقه كنند و بسيج را به عنوان عامل توهين نشان دهند.

در ميان صحبت‌هاي قاسمي دانشجويان تكبير سر دادند.

به گزارش ايسنا، همچنين مديران مسوول نشريه‌ي «سحر»، «سر خط»، «ريوار» و «آتيه» به رييس دانشگاه صنعتي اميركبير نامه‌اي نوشتند كه در اين نامه آمده است: جناب آقاي رهايي متأسفانه در روز دوشنبه دهم ارديبهشت عده‌اي با چاپ و توزيع شب‌نامه‌هايي توهين‌آميز از عناوين و لوگوهاي نشريات اينجنابان سوءاستفاده كرده‌اند. وقاحت اينان تا اندازه‌اي است كه مع‌الاسف توهينات بي‌شرمانه‌اي را به جايگاه مقدس ائمه اطهار، مسلمات اعتقادي اسلام روا داشتند. اين عمل زشت و غيراخلاقي از جانب هر فرد و گروهي كه صورت گرفته باشد محكوم است و به تحقيقي كه دانشجويان فهيم خود به باطن پليد عوامل اين امر، آگاهند.

در اين نامه آمده است: رياست محترم دانشگاه اميركبير احتراما به استحضار مي‌رساند اينجانبان مديران مسوول نشريات آتيه، سحر، سر خط و ريوار مراتب اعتراض خويش را از اين حركت فتنه‌برانگيز و نامبارك ابراز نموده و صراحتا انزجار خود را نسبت به مطالب مندرج در اين شب‌نامه‌ها اعلام مي‌دارند.

نويسندگان اين نامه آورده‌اند: اميد آن‌كه با هوشياري دانشجويان و درايت مديريت دانشگاه فضايي منطقي بر پلي تكنيك حاكم شود.

در پايان ضمن محكوم نمودن مجدد چنين حركت ناشايستي كه منجر به از دست رفتن حيثيت و اعتبار نشريات دانشگاه شده است از جنابعالي درخواست پيگيري و شناسايي مسبيين اين امر را داريم.

اين متن در ميان دانشجويان قرائت شد.

به گزارش ايسنا، يكي از دانشجويان منتخب خرداد ماه دانشگاه اميركبير نيز بيان كرد: ما همواره بر خواسته‌هاي خود تأكيد مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم كسي به نام تشكل ما، ما را به گونه‌اي ديگر نشان دهد. به واقع همه‌ي ما مي‌دانيم اين يك نوع توطئه است تا دانشجويان فعال اين دانشگاه را به گونه‌اي ديگر نشان دهند چراكه فعالين دانشجويي در اين دانشگاه، جايگاه خاص دارند.

وي افزود: ما هم‌چنان مشكلات پيش‌آمده را پيگيري مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم تفرقه ميان دانشجويان بوجود آيد.

در ادامه‌ي اين تجمع يكي از دانشجويان بيان كرد: امروز شاهد پخش چند نشريه با ظاهري مشابه نشريات دوستداران انجمن اسلامي منتخب دانشجويان بوديم بر همه واضح است كه انتشار چند نشريه با اين حد از توهين در دانشگاه بي‌سابقه است و از سوي انجمن اسلامي نيز محكوم مي‌شود. توهين به روحانيت آن هم آن‌قدر وقيحانه از هيچ مسلماني برنمي‌آيد.

وي افزود: مديران مسوول وقتي از انتشار اين نشريات مطلع شدند از انتظامات دانشگاه درخواست جمع‌آوري اين نشريات را نمودند ولي انتظاماتي كه هميشه سينه چاك جمع‌آوري اين نشريات بود اين بار بدون هيچ عكس‌العملي موضوع را به حال خود رها كرد كه جاي تأمل دارد. واضح است انتشار چنين مطالب موهني فقط براي به دست آوردن بهانه براي حمله به دانشجويان مي‌باشد. شروع اين پروژه نشانگر آن است كه اين بار با يك خودزني كوچك مي‌خواهند ريشه‌ي هر منطقي را از جاي بركنند.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: ما انتشار چنين نشرياتي را محكوم مي‌كنيم و از عوامل مسوول در دانشگاه مي‌خواهيم با پيگيري موضوع متخلفان را به مجازات برساند. حضور هماهنگ‌شده‌ي نيروهاي معترض از خارج دانشگاه در ساختمان مديريت دانشگاه در اعتراض به اين مطالب قبل از آن‌كه دانشجويان دانشگاه مطلع شوند نشان از آغاز پروژه‌اي از پيش تعيين شده براي سركوب مطالب بر حق دانشجويان است.

در ادامه‌ي صحبت‌هاي اين فرد، دانشجويان دست زدند و شعار يار دبستاني را خواندند.

همچنين جمعي از دانشجويان منتخب خرداد ماه دانشگاه اميركبير نيز جلوي دانشكده‌ي مهندسي شيمي تجمع كردند.

به گزارش ايسنا، احمد قصابان مدير مسوول نشريه‌ي دانشجويي «سحر» در اين مراسم بيان كرد: تا به امروز در راه آرمان‌هايمان فعاليت كرده‌ايم و گام‌هاي موثري در اين راه برداشته‌ايم. امروز دوست دارم فرياد بزنم آزادي در بند است و دوستان‌مان را محروم مي‌كنند و هر روز تهمتي به آنها مي‌زنند. مطالب توهين‌آميز كه ديروز در نشريه‌ي سحر منتشر شد بيش از آنكه مرا بترساند مرا مايوس كرد چرا كه من به جرمي متهم شدم كه هيچ اطلاعي از آن نداشتم.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: براي تمام ما دين امري مقدس است و به اصل‌هاي اين نظام همه‌ي ما اعتقاد داريم. عده‌اي خواستند شان پيامبر(ص) را بگيرند و پيامبر اسلام را براي رسيدن به هدف خود زير سوال ببرند.

تجمع‌كنندگان صلوات فرستادند.

وي بيان كرد: من خواستار برخورد شديد با عاملان اين موضوع هستم و به شدت اين نوشته‌ها را محكوم مي‌كنم.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين تجمع آرمان صداقتي، عضو شوراي عمومي دانشجويان منتخب دانشگاه اميركبير، اظهار داشت: كارشكني مديريت همواره به طرف انجمن اسلامي بوده است و حوادث خرداد ماه گذشته نقطه‌ي اوج اعتراضات دانشگاهي است. عده‌اي سعي كرده‌اند به بهانه‌ي ردصلاحيت كردن انجمن‌هاي اسلامي انتخابات انجمن را غير قانوني اعلام كنند اما غير قانوني اعلام كردن هر تشكل بايد بعد از يك ماه به آن انجمن فرصت داده شود تا انتخابات مجدد برگزار گردد اما متاسفانه مديريت ما تنها اين فرصت را يك بهانه قرار داد و مجموعه‌ي انجمن اسلامي را غير قانوني اعلام كرد.

وي افزود: اين فرصتي بود كه شبانه به دفتر انجمن اسلامي حمله و آن را خراب كنند و به نوعي فضاي خفت در دانشگاه ايجاد كنند. فشارها به هيچ عنوان تاثير نداشت چرا كه دانشجويان به فعاليت خود ادامه دادند و به همه اثبات كردند كه همچنان پلي‌تكنيك زنده است.

دانشجويان شعار «پلي‌تكنيك زنده است» را سر دادند.

در ادامه اين فعال دانشجويي تصريح كرد: كانون‌ها، شوراي صنفي و نشريات اجازه فعاليت ندارند و مديريت دانشگاه به هر بهانه‌اي ديكتاتوري ايجاد مي‌كنند. دانشجويان پلي‌تكنيك با هر سختي فعاليت خود را ادامه دادند اما عده‌اي سعي كردند با دستگيري بابك زمانيان فضاي ترس به وجود آورند.

تجمع‌كنندگان شعار دادند: «رهايي، رهايي استعفا، استعفا» و دانشجويان براي محكوم كردن هتك حرمت پيامبر چند بار صلوات فرستادند.

همچنين مجيد شيخ‌لو، مدير مسوول نشريه‌ي «سر خط» نيز بيان كرد: كاملا واضح است كه اين كار را چه كسي انجام داده است. لوگوهاي نشريات نشان مي‌دهد كه كاملا جعلي است و عده‌اي سعي داشته‌اند به مانند گذشته فعالين دانشجويي را تخريب كنند. ما امروز شاهد بوده‌ايم عده‌اي از بيرون دانشگاه آمدند كه عقلانيت و منطق را متوجه نمي‌شوند و تنها با داد و فرياد مي‌خواهند كار خود را جلو ببرند.

وي تاكيد كرد: همه‌ي ما مسلمان هستيم و هيچگاه اجازه نمي‌دهيم به اسلام توهين شود.

دانشجويان شعار «دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد» را سر دادند و سرود يار دبستاني من را خواندند.

در ادامه‌ي اين تجمع ميلاد اسدي، عضو انجمن اسلامي دانشگاه خواجه نصير، گفت: اقدامات ديروز نشان مي‌دهد عواملي خواستارند جلوي فعاليت دانشجويان را بگيرند و آنان را سركوب كنند. من بايد بگويم آنان نمي‌توانند اين امر را محقق كنند چرا كه فعالان دانشجويي با پويايي حركت مي‌كنند و ما همچنان از دانشجويان حمايت خواهيم كرد.

وي در پايان بيانيه‌ي دانشگاه خواجه نصير را قرائت كرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين تجمع مسوول روابط عمومي انجمن صنفي دانشگاه اميركبير، بيان كرد: شوراي صنفي دانشكده‌ي پلي‌تكنيك اتفاقات افتاده را محكوم مي‌كند و از دانشجويان مي‌خواهند با آگاهي فعاليت خود را پيش ببرند.

دانشجويان شعار دادند «زنده باد پلي‌تكنيك»، «دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد».

علي عزيزي عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) و دانشجوي دانشگاه پلي‌تكنيك نيز اظهار داشت: عده‌اي سعي كرده‌اند ما را به بيراهه بكشانند. جناب آقاي احمدي‌نژاد حاميان شما همان معدود كساني بودند كه امروز صبح جلوي در دانشگاه تجمع كردند اما حاميان انجمن اسلامي دانشگاه امير كبير، دانشجوياني هستند كه حال در اينجا حضور دارند و اين چيز دروغ نيست و نشان از طرفداري اين دانشجويان از اين تشكل را مي‌دهد.

وي افزود: شما تمام تلاش خود را بكنيد كه انتخابات صورت نگيرد اما ما انتخابات انجمن اسلامي را برگزار خواهيم كرد و حاميان ما دانشجويان دانشگاه خواجه نصيرند. همان كساني كه امروز اينجا ايستاده‌اند تا حمايت خود را نشان دهند.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: مطالبي كه در چند روز گذشته منتشر شده است بسيار غم‌انگيز است چراكه اين مطالب بر ضد باورهاي ما است و هيچكدام از فعالان دانشجويي چنين مطالبي را نمي‌نويسند بلكه كساني مي‌خواهند فعالين را به گونه‌اي ديگر جلوه دهند اما مطمئنا ما اجازه‌ي اين كار را نخواهيم داد.

همچنين علي عزيزي بيانيه‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) درباره وقايع اخير دانشگاه اميركبير را قرائت كرد.

براساس اين گزارش شوراي صنفي دانشگاه اميركبير اعلام كرد كه تمامي كلاس‌هاي روز سه شنبه از ساعت 11 تا 13 تعطيل است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اطلاعيه شوراي صنفي آمده است: « از جامعه‌ي مسلمان و آگاه، اساتيد، كاركنان و دانشجويان پلي تكنيك درخواست مي‌كنيم به اين امر اهتمام ورزيده و بدين وسيله نشر مطالب اهانت‌آميز به مقدسات اسلامي را محكوم نمايند و بدين طريق به رفع اتهام از دانشجويان اين دانشگاه و اعلام انزجار از عاملان پخش اينگونه مطالب پاي فشارند.»

به گزارش ايسنا، زماني كه دانشجويان در جلوي دانشكده‌ي شيمي تجمع كرده بودند يك فرد ناشناس در ميان دانشجويان ترقه تركاند و فضا را متشنج كرد اما اداره‌كنندگان تجمع فضا را آرام كردند و ماموران حراست آن فرد را بازداشت كردند.

جمعي از دانشجويان دانشگاه اميركبير طوماري در اعتراضات به اتفاق افتاده تهيه كرده بودند كه آن را بر روي ديوار چسباندند و دانشجويان تجمع‌كننده در پايان اين مراسم آن طومار را امضاء كردند.

در متن اين طومار آمده است: در پي اقدامات توطئه‌آميز صورت گرفته در روز گذشته و درج مطالب توهين‌آميز به مقدسات با سوء استفاده از لوگوهاي نشريات منتقد و مستقل و در پي آن شكستن حريم دانشگاه و ضرب و شتم فعالين دانشجويي ما دانشجويان پلي‌تكنيك اين اقدامات را محكوم مي‌كنيم و در پاسداري از مقدسات و حريم دانشگاه به اين وسيله اعتراض خود را اعلام كرده و خواستار پيگيري مسببين اين توطئه هستيم.

همچنين دانشجوياني كه درصحن دانشگاه تجمع كرده بودند نماز ظهر را اقامه كردند و ستاريان دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه پلي‌تكنيك، اظهار داشت: متاسفانه در روز گذشته شاهد بوديم تعدادي از نشريات به ساحت مقدس اهل بيت (ع) اهانت كرده و با هتك حرمت بسياري از شخصيت‌ها و گروه‌هاي مذهبي باعث جريحه‌دار شدن احساسات دانشجويان گرديدند. بنابراين ضروري ديديم با توجه به شرايط پيش‌رو نكات زير را خدمت دانشگاهيان عزيز مطرح كنيم:

1- انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير ضمن محكوم نمودن اهانت و جسارت صورت گرفته به ساحت مقدس نبي‌اكرم، اميرالمومنين، امام زمان و ديگر نهادهاي محترم و گروه‌هاي اجتماعي از عموم دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير مي‌خواهد با ابراز اعتراض خود نسبت به اين اهانت‌ها و جسارت‌هاي پي در پي به اين جريان افراطي نشان دهد كه پلي‌تكنيك با هر گرايش سليقه‌اي نسبت به ارزش‌ها و مقدسات خود حساس بوده و به احدي اجازه‌ي جسارت به ساحت مقدس اين بزرگان را نخواهد داد.

وي افزود: دانشگاهيان پلي‌تكنيك خوب مي‌دانند چند هفته‌اي است كه اين جريان افراطي در نشريات خود به حرمت‌شكني مي‌پردازند. اگر مطالب اين نشريات در چند هفته‌ي اخير بررسي گردد همگي حاوي قضاياي آكنده از توهين و جسارت مي‌باشد.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: به نظر ما تابع هدف طراحان اين جسارت و اهانت شوم حساسيت‌زدايي دانشجويان نسبت به مباني اعتقادي خود، تحريك دانشجويان و ايجاد درگيري و نهايتا سوء استفاده از فضاي متشنج و آشوب‌زده مي‌باشد؛ لذا بار ديگر تاكيد مي‌نماييم همه‌ي دانشجويان بايد با حضور گسترده اعتراض خود را نسبت به اين اهانت‌ها نشان دهند و نبايد به عده‌اي كه سعي بر ايجاد آشوب و بلوا دارند اجازه داد با سوء استفاده از فضاي متشنج به زيست غوغاسالارانه‌ي خود ادامه دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha