• جمعه / ۱۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 9009-07116
  • منبع : مطبوعات

با حضور 78 تيم از 50 دانشگاه كشور سيزدهمين دوره مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM برگزار شد

با حضور 78 تيم از 50 دانشگاه كشور 
سيزدهمين دوره مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM برگزار شد

سيزدهمين دوره مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM غرب آسيا با شركت حدود 78 تيم از 50 دانشگاه كشور و بدون حضور تيم خارجي طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تهران برگزار شد.

دكتر رامتين خسروي، عضو هيأت علمي دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تهران و سرپرست برگزاري مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM غرب آسيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: تيم‌هاي حاضر، طي پنج ساعت در حل 11 مسأله برنامه‌نويسي رقابت كرده و نتايج را در قالب برنامه رايانه‌يي بر روي شبكه اختصاصي به داوران ارائه كرده و داوران پس از ارزيابي در صورت درستي برنامه، امتياز مربوطه را داده و در صورت نادرست بودن شانس تصحيح و بازسازي برنامه با جريمه به تيم مربوطه داده مي‌شود، سپس تيم‌ها بر اساس تعداد مسائل حل شده و جرايم مربوطه، رتبه‌بندي مي‌شوند.

وي افزود: در نهايت دو تيم كه موفق به حل تعداد بيشتري از مسأله‌ها شوند، به سي و ششمين دوره مسابقات جهاني برنامه‌نويسي دانشجويي كه ارديبهشت ماه سال آينده در كشور لهستان برگزار مي‌شود، اعزام خواهند شد.

خسروي اين نكته را هم اضافه كرد كه در صورت مساوي شدن بيش از دو تيم در امتياز «تعداد مسأله‌هاي حل شده»، «زمان حل مسأله» امتياز نهايي تيم‌هاي مساوي را مشخص خواهد كرد.

وي با بيان اين كه در مناطق مختلف جهان، در طول سال، مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM با حضور چند هزار تيم برگزار مي‌شود و در نهايت برگزيدگان مسابقات به مرحله نهايي راه مي‌يابند، درباره دلايل عدم حضور كشورهاي غرب آسيا در مسابقات برنامه‌نويسي تهران گفت: بر اساس سيستم برنامه‌ريزي مسابقات، تيم‌ها ملزم به حضور در مسابقات منطقه‌اي نيستند. از سوي ديگر اكثر كشورهاي عربي و آفريقايي به دليل نزديكي زبان‌ها، در منطقه‌اي غير از غرب آسيا و در خاورميانه و آفريقا شركت مي‌كنند.

به گفته وي، زمان‌بندي مسابقات، مي‌تواند يكي از دلايل عدم حضور تيم‌هاي خارجي در مسابقات تهران باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha