• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 91022615981
  • منبع : نمایندگی فارس

ايجاد 4 گرايش دكترا در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه شيراز

رييس دانشكده مهندسي مکانیک دانشگاه شيراز گفت: دانشكده مهندسي مكانيك شيراز توانسته است با انجام فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي نقش مفيدي در ارتقاء صنعت علمي كشور داشته باشد.

رييس دانشكده مهندسي مکانیک دانشگاه شيراز گفت: دانشكده مهندسي مكانيك شيراز توانسته است با انجام فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي نقش مفيدي در ارتقاء صنعت علمي كشور داشته باشد.

محمد رحيم همتيان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاری دانشجويان ايران (ایسنا) منطقه فارس، افزود: دانشكده مهندسي مكانيك شيراز در سال 1343 با پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي آغاز به كار كرد و پس از آن در سال 1348 اولين دوره كارشناسي ارشد را پذيرفت.

رئيس دانشكده مهندسي مکانیک دانشگاه شيراز، افزود: آغاز دوره دكتري براي اولين بار در ايران پيش از انقلاب، در اين دانشكده صورت پذيرفت و پس از پيروزي انقلاب مجدداً از سال 1370 پي ريزي شد.

وي گفت: در حال حاضر دانشكده مهندسي مكانيك داراي جهار بخش مهندسي مكانيك جامدات، مهندسي مكانيك حرارت و سيالات، مهندسي انرژي و فضا و مهندسي هسته‌اي است. اين دانشكده در مقطع كارشناسي دو گرايش مهندسي مكانيك، در مقطع ارشد 5 گرايش و در مقطع دكترا در چار گرايش دانشجو مي‌پذيرد.

همتيان افزود: دانشكده مهندسي مكانيك شيراز از طرف وزارت علوم در سال 1380 به عنوان قطب علمي مكانيك محاسباتي كشور برگزيده شده است، افتخار دارد كه توانسته با فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي برجسته به اين عنوان برسد.

رئيس دانشكده مهندسي مکانیک عنوان كرد: تا به حال توسط دانشگاه مهندسي مكانيك افتخارات زيادي بدست آمده است كه از آنها مي‌توان به دو چهره ماندگار در رشته مهنسي مكانيك،سه مورد جايزه بهترين پايان‌نامه دكترا، 2 مورد جايزه بهترين پايان‌نامه ارشد، رتبه اول آزمون ارشد و چندين استاد برجسته كشوري اشاره كرد.

همتيان با اشاره به ارتباط خوب دانشكده با صنعت، افزود: در سال‌هاي اخير ارتباط خوبي داشته‌ايم و اميدوارم كه وضعيت ارتباط با صنعت روز به روز رشد پيدا كند.اين علاقمندي از طرف دانشجويان و اساتيد مي‌باشد و جاي رشد بيشتري دارد.

وي اظهار اميدواري كرد كه از تبادل نظر بين دانشجويان و محققان و اساتيد و صنعتگران دانش توليد شده در مراكز تحقيقاتي بصورت كاربردي در بياييد و در صنعت مورد استفاده قرار گيرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha