• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91101308188
  • خبرنگار : 71038

وزیر کشور: در انتخابات پیش رو وزارت کشور به مانند گذشته مر قانون را اجرا می‌کند

وزیر کشور: در انتخابات پیش رو وزارت کشور به مانند گذشته مر قانون را اجرا می‌کند

وزیر کشور، موضوع برکناری خود از این سمت را شایعه عنوان کرد و گفت: این شایعات از اول وجود داشته و توجه به این موضوعات نداریم و با قدرت کارمان به پیش می‌بریم.

وزیر کشور، موضوع برکناری خود از این سمت را شایعه عنوان کرد و گفت: این شایعات از اول وجود داشته و توجه به این موضوعات نداریم و با قدرت کارمان به پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مصطفی نجار در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح اصلاحیه قانون انتخابات و ایرادات شورای نگهبان به بخش‌های از این اصلاحیه گفت: زمانی‌که اصلاحیه قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، ما به صراحت نظر دولت را گفتیم و اعلام کردیم که این موضوع خلاف قانون اساسی است و با اصل تفکیک قوا مخالفت دارد و تاکید داشتیم که برگزاری انتخابات کار اجرایی است.

وزیر کشور با بیان این‌که البته هر قانونی که تصویب و ابلاغ شود ما آن را اجرا می‌کنیم و بحثی در مورد آن نداریم، ادامه داد: خوشبختانه مجلس ماده 35 این اصلاحیه را خود اصلاح کرد در مورد ماده 31 نیز نظراتی داشتیم و معتقد بودیم که در مواردی دخالت در کار اجرای برگزاری انتخابات و کار وزارت کشور شده است.

وی افزود: وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات نیازمند این است که لوازم اجرایی خود را داشته باشد و همانطور که اشاره شد شورای نگهبان ایرادات را به این اصلاحیه داشته است و ما منتظر هستیم ببینیم که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان چه تصمیمی در مورد ایرادات شورای نگهبان به این ایرادات می‌گیرند.

وزیر کشور بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود به خبرنگاران را به آمادگی‌های وزارت کشور برای برگزاری انتخابات اختصاص داد و اظهار داشت: طبق روال گذشته برای برگزاری انتخابات در وزارت کشور برنامه‌ریزی خوبی در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان در حال انجام است.

وی با بیان این‌که فرایند انتخابات به مانند انتخابات مجلس نهم براساس طراحی سامانه الکترونیکی که طراحی شده انجام می‌شود، گفت: بخشی از جدول زمانبندی برگزاری انتخابات اعلام شده و بخشی دیگر نیز اعلام می‌شود.

نجار همچنین یکی از ویژگی‌های انتخابات پیش‌رو را همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: وزارت کشور به مانند گذشته تلاش می‌کند، مر قانون را اجرا کند و بستری فراهم کند که موجب حضور باشکوه مردم در انتخابات شود.

وزیر کشور همچنین به تصمیمات دولت در ارتباط با تقسیمات کشوری و ارتقاعات در این زمینه خبر داد و اعلام کرد که این اخبار را سخنگوی دولت اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha