• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91111106691

وزیر کشور:انتخابات‌ریاست‌ جمهوری آینده در برخی حوزه‌های انتخابیه رایانه‌ای برگزار می‌شود

وزیر کشور:انتخابات‌ریاست‌ جمهوری آینده در برخی حوزه‌های انتخابیه رایانه‌ای برگزار می‌شود

وزیر کشور اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری آینده در برخی از حوزه‌های انتخابیه به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

وزیر کشور اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری آینده در برخی از حوزه‌های انتخابیه به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نجار صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم تجدید میثاق رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که جدول زمان‌بندی انتخابات چه زمانی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: ما در وزارت کشور تمام کارها برایمان اولویت دارد.

وی افزود: هم‌اکنون انتخابات یکی از مسائل مهم ماست؛ چرا که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها و میان دوره‌ای خبرگان را داریم و در حال انجام فعالیت‌های مربوط در این حوزه هستیم.

نجار همچنین با مورد توجه قرار دادن مباحث مربوط به آموزش در بحث انتخابات، گفت: توجیه مسئولین و تهیه استنادات و ملزومات و همچنین همایش‌های منطقه‌ای در دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره رایزنی‌های وزارت کشور با شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات آینده به صورت کاملا رایانه‌ای، اظهار کرد: ما از نظر فنی کاملا آمادگی این کار را داریم. در انتخابات مجلس نهم نیز بحمدالله این کار انجام شده است، ولی با توجه به مشورت‌هایی که با شورای محترم نگهبان داریم به این نتیجه رسیدیم که ممکن است ما از نظر تجهیزات در این سطح گسترده این ظرفیت گسترده را نداشته باشیم، اما با توافقی که با شورای نگهبان خواهیم داشت، در این دور هم در درصدی از حوزه‌های انتخابیه، انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: البته انتخابات رایانه‌ای دو بخش دارد که یک بخش آن چندین فرآیند دارد و سامانه جامع و انجام انتخابات مکانیزه است و فقط رای الکترونیکی است که ما آن را در بخشی از شعبه‌ها به صورت آزمایشی انجام خواهیم داد و مابقی همگی الکترونیکی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha