• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95050100074
  • خبرنگار : 71567

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت:

اعزام دانشجو به کشور بلاروس ممنوع شد

اعزام دانشجو به کشور بلاروس ممنوع شد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اعزام دانشجو به کشور بلاروس ممنوع شد، گفت: کسانی که از 11 مرداد ماه سال جاری برای شروع دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین تحصیل در دانشگاه به کشور بلاروس اعزام شوند، وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزشیابی مدارک آنها نخواهد داشت.

دکتر حمید اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد بسیاری از دانشجویان کشورمان برای شروع دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین ادامه تحصیل به کشور بلاروس رفتند اما امکان ورود آنها به دانشگاه‌های این کشور وجود ندارد و در حال حاضر تعداد بسیاری از این دانشجویان بلاتکلیف هستند و خانواده‌های آنها نیز با مراجعه به سفارت ایران و وزارت بهداشت نگران آینده فرزندان خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس قانون کشور بلاروس، کسانی که بخواهند وارد دانشگاه این کشور شوند باید یک سال دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند. بسیاری از دانشجویانی که طی یک سال گذشته به این کشور رفته‌اند با وجود اینکه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده‌اند اما امکان ورود به دانشگاه را نداشته‌اند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، داروسازی و... در دانشگاه بلاروس 200 نفر است. در حال حاضر حدود 500 ایرانی که دوره پیش‌دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌ و منتظر ورود به دانشگاه هستند بلاتکلیفند.

اکبری تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده افرادی که از 11 مرداد ماه سال جاری برای شروع پیش‌دانشگاهی و همچنین ورود به دانشگاه به کشور بلاروس اعزام شوند، وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزیابی مدارک آنها اتخاذ نمی‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که تاکنون در کشور بلاروس تحصیل کرده‌اند و یا اینکه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده‌اند شامل این تصمیم جدید وزارت بهداشت نخواهند شد. در واقع کسانی که پیش‌دانشگاهی خود را گذارنده‌ و نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند نگران این موضوع نباشند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر 1000 موسسه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کنند بنابراین تاکید می‌کنیم موسساتی که از قانون جدید وزارت بهداشت تخلف کنند مطابق قانون تخلفات با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۱۶:۳۵

آخه چرا حرفای این مسئولین اینقدر با هم فرق داره ؟ آقای فرهادی وزیر علوم و آقای صبوری سفیر ایران هفته گذشته در بلاروس که ما حضور داشتیم گفتند هیچ موردی نداره و تاییده و حتی ظرفیت را پنجاه نفر افزایش دادند ؟ و حتی دانشگاه دیگر پزشکی در شهر ویتبسک هم برای تایید دارند بررسی میکنند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۶

یعنی چون پیش دانشگاهی رو بلاروس خوندن براحتی بین الملل پزشکی پذیرفته میشن بعد بچه های ماهی درس بخونن کنکور بدن ای خدااااااااااااااااا

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۳

با سلام من دانشجوي رشته پزشكي در دانشگاه مينسك در كشور بلاروس هستم واقعيت امر اين است كه امروز پس از شنيدن اين خبر شوكه شده و در هر منبع معتبر براي صحت اين موضوع جستجو كردم . نميدانم طبق كدام آمار جناب دكتر اكبري حرف هايي از تعداد ٥٠٠ نفري دانش آموزان يا شرايط دوره پيش دانشگاهي صحبت كردند ، به عنوان دانشجويي كه در اين كشور در حال زندگي است و هر روز با دانش آموزان و دانشجويان و اساتيد و ... سر و كار دارم به چشم خودم آمار امسال كل دوره ي پيش دانشگاهي علوم پزشكي مينسك رو ٣٨٠ نفر ديدم ! ا

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۹

ادامه ميدم: از اين تعداد ٢٠٠ نفر پذيرش شدند كه شامل ظرفيتي حتي بيش از دانشگاه تهران بوديم .چيزي كه عيناً مشاهده نموده و تجربه كردم وجود آزمون كنكور ورود به دانشگاه در مينسك بود كه از قبل همه ي دانش آموزان مطلع بودند و هيچ حقي ناحق نشد ! من به عنوان يك دانشجو به شدت روي تاييد نبودن دانشگاه مينسك اعتراض دارم . با اين امر دانش آموزان ضعيفي كه از سال قبل باقي مانده اند با عدم وجود رقيب برتر و سطح علمي پايين وارد دانشگاه مي شوند اين در حالي است كه مدرك آنها قابل ارزشيابي ولي مدرك ديگران ارزشيابي نميشو

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۲۰:۲۳

ادامه : در اين صورت سطح كيفي و وجهه ي اين دانشگاه به شدت پايين مي آيد . ولي هنوز اين جانب متعجب از اين هستم كه خود در همين چند روزه گذشته در شهر مينسك با دكتر اكبري ملاقات داشتم و ايشان تمام حقايق رو از نزديك با چشم خويش ديدند ولي مثل اينكه از ياد برده اند. از شما مسئولين عزيز تقاضي دارم كه صداي اعتراض ها رو به گوش وزارت خانه رسانده تا در عمل خويش بر اساس منطق تجديد نظر كنند با تشكر دانشجوي پزشكي مينسك

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۲ ۰۱:۱۲

تکلیف ما که قرار بود آخر مرداد بریم چیه واقعا؟!!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۲ ۰۸:۰۷

همه ساله شورایعالی ارزشیابی مدارک وزارت بهداشت لیست دانشگاههای معتبر برای تحصیل رو اعلام می کنه. امسال دانشگاه علوم پزشکی مینسک بلاروس جزو دانشگاههای معتبر بوده و افراد زیادی با صرف زمان و هزینه زیادی در دوره کالج این دانشگاه ثبت نام کرده اند. و در واقع مسیر زندگی خود را انتخاب کرده اند و مطمئنا فرصتهای زیادی را از دست داده اند. این درست نیست که وزارت بهداشت یک شبه و در عکس العمل به اعتراض یک عده بیسواد که در آزمون ورودی دانشگاه نمرات لازم را کسب نکرده اند، چنین تصمیم عجولانه ای را بگیرند.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۲ ۰۸:۱۲

از مسئولان ایسنا خواهشمندم با وزارت بهداشت تماس بگیرند و از آنها بخواهند حداقل از سال آینده این تصمیم رو اجرا کنند. امسال افراد زیادی مقدمات ثبت نام و اعزام رو با هزینه های زیادی طی کرده اند و در حق آنها ظلم است که در این موقع از سال وزارت بهداشت این تصمیم رو بگیره.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۵

الان منم همه کارهامو کردم یعنی چی اخه یکی بگه دروغههههه

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۱۹:۰۵

ميشه بفرماييد تكليف ما كه داريم امسال ميريم و كارهاى ثبت ناممون انجام شده چى ميشه؟ منطقى تر نبود اگه امسال براى سال اينده ايده خودشونو اجرا ميكردن؟؟ يعنى الان من و ساير دانشجوهايى كه ماه اينده بايد از ايران ميرفتيم تو برنامه ريزى هاى ايشون جايى نداشتيم؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۲۲:۱۳

يعني چي واقعا.!!!!!با يه حرف تمومه ارزوها و كارايي ك بايد انجام مي داديمو از بين بردين اينو ميتونستيد ٢ماه قبل بگين نه الان كه ديگه وقته اقدام به كشوراي ديگه ام نيست..

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۲۲:۱۳

بهتر بود اگر مسولان محترم میخواستن تصمیمی اتخاذ کنند زودتر به اطلاع عموم میرسوندن واقعا تکلیف بچه هایی که ثبت نام کردن وبرنامه ریزی کردن چیه؟؟؟؟