• جمعه / ۲۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95092616204
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده خبرداد

تشکیل پرونده برای تمامی شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد

تشکیل پرونده برای تمامی شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی بازدیدی ۵ ساعته از هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری از تشکیل پرونده برای تمامی شرکت های دانش بنیان این دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر میرزاده در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از توسعه فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: باعث افتخار است که امروز شاهد این تحول عظیم در توسعه دانش و تبدیل آن به محصولات دانش بنیان و ایجاد ثروت هستیم.

دکترمیرزاده به ارایه آماری از تعداد شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای ۹۴۴ محصول دانش بنیان است که کارهای پژوهشی آن پایان یافته، نمونه سازی شده و تعداد زیادی از آنها به مرحله تجاری سازی شده رسیده اند که اینک‌ در سامانه آزاد اکسپو برای فروش عرضه شده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر به ۱۰۵ مرکز افزایش یافته که در آنها حدود هزار هسته فناور و شرکت دانش بنیان نوع ۱و ۲ مستقر شده است.

وی با اشاره به تغییر سیاست اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و رویکرد آنها به سوی توسعه فعالیت های دانش بنیان گفت: در حقیقت اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به کاهش جمعیت جوان کشور و افزایش رقبایشان به این نتیجه رسیده اند که بهترین فرصت است تا با توجه به امکانات و توانایی های خود و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص به سمت فعالیت های دانش بنیان بروند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براینکه شاهد رویکرد جدیدی به سوی اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه هستیم، اظهار داشت: تقریبا اکثر واحدهای دانشگاه دستاوردهای نوآورانه ای را در این نمایشگاه عرضه کردند که در دوره های قبل به نمایش در نیامده بودند. خوشبختانه اکثر محصولات در حوزه نرم افزار بسیار شگفت انگیز و کاربردی بودند که هریک از آنها می تواند حلقه ای از وابستگی کشور را آزاد سازد.

دکتر میرزاده گفت: توسعه دانش و اقتصاد دانش بنیان بزرگترین پیام حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری به شمار می رود.

وی ادامه داد: نمیتوان گفت که کدامیک از محصولات ارایه شده بردیگری برتری دارد، هر یک از محصولات دارای ویژگی هایی هستند که می تواند تحولی عظیم در حوزه صنعت و خدمات کشور ایجاد کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن قدردانی از دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه و دکتر ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و خدمات جامعه،افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد با همکاری معاونت های پژوهش،برنامه ریزی و پژوهشکده مرکزی دانشگاه تا سازوکاری فراهم کند تا شرکت های دانش بنیان از حمایت های بیشتری برخوردار شوند. همچنین مقرر شده تا برای تمامی شرکت های دانش بنیان در معاونت پژوهش و فناوری پرونده هایی کاری تشکیل شده و مشخصات آنها ثبت شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک بازار بزرگ برای استفاده از محصولات فناورانه به شمار می رود، افزود: از تمامی صاحبان صنایع و خدمات دعوت می شود تا از محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری بازدید کنند.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و تاسیس چند دفتر در کشورهای مختلف گفت: با توجه به گسترش این شبکه بین الملل و ارتباطی که به تازگی با کشورهای جنوب شرق آسیا ایجاد شده، امکان معرفی و عرضه محصولات دانش بنیان دانشگاه فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده گفت: با توجه به حجم محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی فضایی در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر در اختیار واحدهای دانشگاه قرار گرفت این در حالی است که کل فضای اختصاص یافته در نمایشگاه امسال برای پارک های علم و فناوری سایر دانشگاه ها در حدود ۹۳۰ متر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha