• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95101207289
  • خبرنگار : 30057

برگزاری جشنواره ایران‌ساخت از 16 دی‌ماه

برگزاری جشنواره ایران‌ساخت از 16 دی‌ماه

جشنواره ایران ساخت با شعار «کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با شعار «کسب و کار ایرانی» از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از کالاهای دانش‌بنیان ایرانی برگزار می‌شود.

پرویز کرمی، دبیر کل جشنواره ایران‌ساخت در نشست خبری امروز، تجاری‌سازی و توسعه فناوری در علوم مختلف و گفتمان‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان را از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نام برد و افزود: بر این اساس تاکنون 2900 شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده و حدود 8 هزار شرکت در مرحله تایید صلاحیت قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی کشور برای توسعه علم و فناوری خاطرنشان کرد: در نقشه جامع علمی کشور دو راهبرد تبدیل علم به گفتمان و ترویج فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و کارآفرینی پیش‌بینی شده است، بر این اساس این معاونت اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت کرده است.

کرمی، هدف از برگزاری این جشنواره را جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی و حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت داخل دانست و یادآور شد: علاوه بر آن در این جشنواره اهدافی چون ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت، کمک به برندسازی، کالای مرغوب و معرفی کسب‌وکارهای نو دنبال می‌شود.

دبیرکل جشنواره ایران‌ساخت با تاکید بر اینکه این جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جشنواره آثار متقاضیان در بخش‌های ایده‌بازار، هنرهای تجسمی، فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان، رسانه‌های دیجیتال و رسانه‌های دیداری و شنیداری دریافت شد.

به گفته وی، در بخش رسانه‌های دیجیتال 523 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 134 اثر برای ارسال هیات داوران انتخاب شد. در بخش رسانه‌های دیداری نیز از 796 اثر 329 اثر، در بخش هنرهای تجسمی از 1115 اثر 425 اثر و در بخش ادبیات از 823 اثر 807 اثر برای راهیابی مرحله دوم انتخاب شدند.

کرمی اضافه کرد: در بخش ایده‌بازار نیز 450 اثر که حاوی ایده‌های خلاقانه در زمینه معرفی، تبلیغ و ترویج کالاهای ساخت کالا بود، انتخاب شد.

وی تقویت فرهنگ، علم و اقتصاد دانش‌بنیان، ارائه پیام و محتوای قابل قبول در راستای اهداف جشنواره، معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و رعایت استانداردهای حرفه‌ای را از جمله معیارهای ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره دانست.

کرمی به بیان جوایز اهدا شده به نفرات اول تا سوم این جشنواره پرداخت و گفت: به نفر اول علاوه بر دریافت دیپلم افتخار، حواله خرید کالای ایرانی مرغوب به ارزش 12 تا 15 میلیون تومان اعطا می‌شود. به نفر دوم لوح سپاس و حواله خرید به ارزش 5 تا 10 میلیون تومان و به نفر سوم لوح سپاس و حواله خرید به ارزش 3 تا 5 میلیون تومان اهدا می‌شود.

به گزارش ایسنا، این جشنواره در خانه هنرمندان و گالری‌های شهر تهران برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز در روز 18 دی‌ماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha