• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95071005697
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

برپایی جشنواره‌ای برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران

برپایی جشنواره‌ای برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران

نخستین جشنواره ملی، فرهنگی هنری «ایران‌ساخت»، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران از 16 تا 18 دی ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این رویداد ملی با اهداف جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی و کارآفرینی اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته‌سازی کالاهای مرغوب ایرانی برگزار می‌شود.

در این رویداد سعی شده است با تکیه بر فرآورده‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از راهبردی‌ترین زیرساخت‌های پیشرفت و تعالی کشور بنیان شود. در واقع به نوعی به شکل‌گیری جریان تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری کمک شود. در واقع برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» برای تکریم انقلاب علمی و بزرگداشت شکل گیری تمدن نوین اسلامی ایرانی است، 

این رویداد در بخش‌های رقابتی (سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای) و ویژه (خارج از مسابقه) و در رشته‌های ادبیات، تجسمی، دیداری و شنیداری، ایده بازار، رسانه‌های دیجیتال و بدون محدودیت سنی با شعار "فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی" برگزار می‌شود. در واقع، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و ایده بازار از جمله بخش‌های پنج‌گانه جشنواره «ایران ساخت» هستند.

شرکت‌کنندگان در جشنواره تا اول آذر ماه 95 برای ارسال آثار خود مهلت دارند و 15 آذر ماه نتایج آثار منتخب اعلام می‌شود.

شرکت کنندگان در این جشنواره باید مالک مادی و معنوی اثر ارسالی باشند و آثار در دو سطح تخصصی و ارزشیابی مردمی داوری خواهند شد. بر اساس جوایز نفیسی که برای برگزیدگان «ایران ساخت» در نظر گرفته شده است، در صورت درخواست برگزیدگان، مابه‌ازای نقدی حواله خرید کالای مرغوب ایرانی پرداخت خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.iransakht.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha