• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95111006444
  • خبرنگار : 71132

جعفرزاده خبر داد

تقاضای رئیس گمرک از لاریجانی با حضور در جلسه فراکسیون مستقلین

تقاضای رئیس گمرک از لاریجانی با حضور در جلسه فراکسیون مستقلین

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور رئیس گمرک در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد و گفت که براساس گزارش ارائه شده میزان کشفیات مواد مخدر از طریق گمرک افزایش 711 درصدی داشته است.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور کرباسیان در جلسه فراکسیون مستقلین گفت: رئیس کل گمرک ایران در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان اصلاح قوانین و حل مشکل وجود برخی قوانین متناقض شده است.

وی افزود: تعارض تعطیلات ایران با برخی از کشورهای همسایه که منجر به نارضایتی مسافران و تجار کشورمان شده است، در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت. همچنین بررسی وضعیت گمرکاتی که شبانه روزی نیستند به ویژه گمرک "بیله سوار" در دستور کار جلسه امروز بود، البته در مبادی گمرکی صادرات از هفت روز به یک روز کاهش یافته است.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین مسئله گمرکاتی که پیش از انقلاب فعال بوده، اما تعطیل شده‌اند و امروز به منبع قاچاق تبدیل شده‌اند نیز مورد بررسی قرار گرفت. یکی از اقدامات خوب سازمان گمرک ایجاد سامانه هوشمند است که در حمل و نقل دریایی و زمینی به کار گرفته شده است. 450هزار کامیون ترانزیتی تعیین وضعیت نشده بودند که امروز به لحظه می‌توان آنها را تعیین موقعیت و وضعیت کرد.

جعفرزاده با بیان این‌که «بنا به گفته برخی از نمایندگان تعدادی از گمرکات کشور از نبود متخصص رنج می‌برند» گفت: باتوجه به اینکه 30 درصد اقتصاد کشورمان قاچاق است، تدابیر لازم از سوی سازمان گمرک مورد بحث قرار گرفت. نبود آزمایشگاه مرجع و فقدان انضباط در گمرکات کشور نیز در جلسه صبح امروز با رئیس گمرک مطرح شد.

وی ادامه داد: بنا به گفته کرباسیان، گمرک جمهوری اسلامی در پایانه مرزی لطف آباد حدود 530کیلوگرم هروئین کشف کرده که در مجموع سال گذشته حدود 300 تن مواد مخدر در مبادی گمرکی کشف شده که ایران را در جایگاه رتبه سوم کشفیات مواد مخدر جهان قرار داده است. همچنین 25 سازمان در بحث گمرک دخالت دارند که از مشکلات اساسی سازمان گمرک مطرح می‌شود و مدیریت واحدی در گمرکات وجود ندارد. رئیس گمرک کشورمان از نبود اخلاق تجاری و حرفه‌ای در برخی کشورهای همسایه گلایه داشتند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: براساس گزارش ارائه شده رئیس سازمان گمرک بدهکاری‌هایی از گذشته باقی مانده بود که سازمان مالیاتی 8 هزار میلیاردتومان طلب - در قالب شناسنامه اجاره‌ای که وجود خارجی نداشته است - دارد. گمرک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فنآوری‌های نوین به راه اندازی و استقرار سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی از ابتدای سال 1393 اقدام کرده است. همچنین تمامی فرآیندها و رویه‌های گمرکی تحت پوشش مکانیزاسیون قرار گرفته است و تمامی مجوزهای رویه‌های مذکور از کلیه سازمان‌های همجوار به صورت مکانیزه دریافت می‌شود. راه اندازی پرداخت الکترونیک،حذف کاغذ، امکان استعلام پته و پروانه برای دستگاه‌های نظارتی کمک شایانی به کاهش تخلفات و قاچاق کالا نموده است.

جعفرزاده یادآور شد: تبادل اطلاعات با بانک مرکزی جمهوری اسلامی امکان نظارت و مدیریت ارز و حصول اطمینان از ورود کالا به ازای خروج ارز را فراهم ساخته است. مجموعه اقدامات گمرک جمهوری اسلامی منجر به افزایش 58 درصدی درآمدهای گمرکی نسبت به ابتدای راه اندازی سامانه جامع شده که علی رغم کاهش واردات شاهد افزایش 40 درصدی درآمد بوده‌ایم. با استفاده از مدیریت ریسک و تجهیزات پیشرفته شاهد افزایش حدود 711 درصدی در میزان  کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم، براساس آمار از 18 تُن کشفیات در سال 92 به حدود 298 در سال 93 رسیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha