• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96021207341
  • خبرنگار : 71563

برگزاری نشست آینده‌نگری فرهنگی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

امروز (سه‌شنبه) نشستی تحت عنوان آینده‌نگری فرهنگی حضور بانوان در سلولیت‌های اجتماعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشستی تحت عنوان آینده‌نگری فرهنگی حضور بانوان در سلولیت‌های اجتماعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها امروز (سه‌شنبه) در سالن انجمن‌شناسی ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد و در این نشست محمدرضا برومند عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، سعید حفظی‌فرد بازیکن و مدیرعامل پیشین تیم‌های همای تهران و عضو هیات مدیره کانون مربیان فوتبال، داروین صبوری پژوهشگر و جامعه‌شناس ورزش، افسر افشارنادری جامعه‌شناس فرهنگی، فاطمه فکوریان مشاور امور زنان فرماندار شهرستان ری و عضو شورای راهبردی توانمندسازی معاونت زنان ریاست جمهوری و رضا شجیع، مسوول دبیرخانه کمیسیون تربیت بدنی و ورزش کشور حضور داشتند و نظرات و صحبت‌های خود درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیان کردند.

وزارت ورزش و جوانان طرحی را تحت عنوان حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها مطرح کرده است و فریبا محمدیان معاون امور ورزش زنان نیز حضور خانواده‌ها را در ورزشگاه‌ها یک حق دانسته است.

در همین راستا امروز (سه‌شنبه) نخستین نشست برای آینده‌نگری حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برگزار شد و در آن در این رابطه صحبت‌هایی مطرح شد. از جمله آن سعید حفظی‌فر سوالی را مطرح و بیان کرد: سوال این است که چرا زنان را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهند. آیا واقعیت این است که به دلیل البسه ورزشکاران فوتبال، بانوان نباید در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و این به فقها مربوط می‌شود. این برای من دلیل قانع کننده‌ای نیست و به اعتقاد من بحث‌های بزرگتری مطرح است.

حفظی‌فرد به سال 63 اشاره و خاطرنشان کرد:‌ در سال 63 برای نخستین بار فضای ورزشگاه‌ها بد شد و در یک مسابقه فوتبال در انزلی، تعدادی از تماشاگران که بیش از حد ظرفیت جایگاه‌ها بود، به زمین مسابقه سرازیر شدند و تیر دروازه را از جا کندند و این باعث تعطیلی کلی فوتبال شد. بعد از آن مسئولان حفظ امنیت کشور به فکر ایجاد امنیت در ورزشگاه‌ها افتادند و درصدد این برآمدند تا از روبه‌رو شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مقابل یکدیگر جلوگیری کنند و بعد جریان‌هایی راه افتاد تا یکی از این تیم‌ها از گروه خود بالا نیاید تا در فینال این دو باشگاه به هم نخورند و یک سری کارهای غیر قانونی و غیر عرف انجام شد. اگر اتفاقی در ورزشگاه رخ می‌دهد، این مربوط به مردم نمی‌شود و مردم مشکل‌زا نیستند بلکه این گروه‌های سیاسی هستند که به این ماجرا دامن می‌زنند.

همچنین داروین صبوری نیز به بحث کرامت زنان اشاره و بیان کرد: در بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، بحث کرامت زن را مطرح می‌کنند. آیا این بحث در کوچه و بازار نیز وجود دارد و در مکان‌های دیگر نیز از کرامت زن سخن می‌گویند؟‌ اینکه می‌گویند در شان زن ایرانی نیست که در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشد من می‌گویم در شان روحانی، معلم و... هم نیست که در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha