• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 96021308147
  • خبرنگار : 71563

/حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها چرا و چگونه؟/

نباید از حضور کنترل شده خانواده‌ها در استادیوم‌های ورزشی ترسید

نباید از حضور کنترل شده خانواده‌ها در استادیوم‌های ورزشی ترسید

عضو هیات مدیره کانون مربیان فوتبال معتقد است برای گوشه‌گیر نشدن فوتبال ایران از جامعه جهانی باید شرایط حضور حانواده‌ها در ورزشگاه‌ها فراهم شود و وزارت ورزش و جوانان نیز در این راستا باید تبلیغات رسانه‌ای حضور بانوان را جدی‌تر پیگیری کند.

سعید حفظی فرد، بازیکن و مدیر عامل اسبق تیم‌ همای تهران و عضو هیات مدیره کانون مربیان فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها، گفت: صحبت‌هایی که درباره حضور خانواده‌ها در ورزش مطرح می‌شود یک بحث کلی است و باید زمان بیشتری را برای اجرایی کردن این مساله صرف شود. در آینده بواسطه جریاناتی که در حال اتفاق افتادن است حتما فیفا، فوتبال ما را از این مسیر در معذوریت قرار خواهد داد و طبعا محرومیت‌هایی را نیز برای ما در نظر خواهد گرفت لذا از هم‌اکنون باید موضوع حضور خانواده‌ها در استادیوم‌ها را جدی گرفت و راهکارهای اجرایی آن را بیان و عملیاتی کرد.

حفظی فرد درباره عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، بیان‌ کرد: اگر این جریان ادامه‌ پیدا کند، ورزش و فوتبال ما می تواند بی سر و صدا به کار خود ادامه‌ دهد، اما در مجامع جهانی حضور دائم نخواهیم داشت. به همین دلیل امروز لزوم مشارکت بانوان در ورزشگاه‌ها برای فدراسیون فوتبال و سایر ارگان‌هایی که در رابطه با فوتبال نقش دارند واجب شده است. اگر شرایطی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها مهیا شود که هم نظرات فقها و هم خواست جامعه بانوان را تامین کند می‌توانیم شرایطی را داشته باشیم که خانواده‌ ها فوتبال را تماشا کنند و به عقیده من حضور خانواده‌ها باعث تلطیف شدن استادیوم‌ها خواهد شد.

او درباره دلایل اصلی عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، بیان‌ کرد: دلیل اصلی، زحمات زیادی است که نیروهای کنترل کننده در زمان ازدحام جمعیت با آن مواجه می‌شوند. در حال‌ حاضر فرهنگ سازی کار تماشاگران به صورت کافی و لازم انجام نشده است. اگر تماشاگران آموزش لازم را ببینند، می‌توانیم جمعیت مختلط را در کنار یکدیگر داشته باشیم، اما این کار باید قدم به قدم آغاز شود و پیش برویم. این اتفاقی نیست که سریع و فی البداعه انجام شود. ۱۰۰ درصد باید مراتب را طی کنیم و نخست یک جایگاه ویژه‌ای در یک سیستم کنترل شده را برای بانوان در نظر بگیریم.

او در ادامه‌ افزود: کم کم تماشاگران به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عادت خواهند کرد و فرهنگ لازم در استادیوم‌ها به وجود خواهد آمد. طبق آماری که عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرده، تعداد تماشاگران در استادیوم ها رو به کاهش است و من احساس می‌کنم این به صورت آگاهانه انجام می‌شود. یعنی زمانی که نیاز به حضور تماشاگران بسیار است ترفندهایی مانند عدم فروش بلیت و تشویق‌های رسانه‌ای صورت می‌گیرد و باعث می‌شود که تماشاگر حتی بیشتر از آن چه که انتظار می‌رود در استادیوم ها حاضر شوند و این نشان می‌دهد که یک جریان کنترل شده موضوع را اداره می‌کند و زمانی که نیاز به حضور تماشاگر بسیار ندارند بازی را در یک ساعت‌های خاص مثلا در بعد از ظهر روز دوشنبه برگزار می‌کند و طبعا تماشاگر کم تری در استادیوم حاضر خواهد شد. پس این یک جریان کنترل شده است. در رابطه با ورود بانوان نیز می‌تواند این مصداق را داشته باشد یعنی که اگر بخواهند به صورت کنترل شده بانوان را به استادیوم ها بیاورند خواهند توانست.

حفظی فرد در ادامه‌ به وزارت ورزش و جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که نشستی مانند نشست "آینده پژوهی و آینده نگری" برگزار می‌شود برای پیدا کردن راه‌حل هاست و وزارت ورزش و جوانان نیز باید به تشکیل جلساتی این چنینی اقدام کند و نمایندگان فقها و جامعه زنان را نیز در این جلسه حاضر کنند و این جریان را رسانه‌ای کنند. اگر تبلیغات و فرهنگ سازی خوبی صورت گیرد، زنان و مردان با آرامش در کنار یکدیگر خواهند توانست مسابقات را تماشا کنند و هیچ اتفاقی نیز رخ نخواهد داد. نباید از حضور کنترل شده خانواده‌ها در استادیوم‌ها ترس داشت.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: فوتبال یک رویداد جهانی است و ارتباطات در آن مهم‌ترین نقش را دارد. در حال‌ حاضر بازی‌های ما با عربستانی‌ها در عمان برگزار می‌شود و این برای کشور ما مناسب نیست. باید شرایطی را که در تمام دنیا در رابطه با فرهنگ فوتبال  جهانی وجود دارد رعایت کنیم. اگر این نکات را رعایت کردیم باعث رشد فوتبال خود و همچنین باعث رشد فرهنگی تماشاگران خواهیم شد. ما دارای مردم خوبی هستیم که این مردم دارای فرهنگ هستند و اگر بخواهند این فرهنگ را به جامعه جهانی نشان دهند مجرا و مکان آن استادیوم‌ها است. با مناسب سازی استادیوم‌ها به صورتی که در جامعه جهانی قابل قبول باشد، ما می‌توانیم سطح فرهنگی جامعه خودمان را نشان دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha