• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96021609972
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

وزیر علوم در نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای هسته‌ای خبر داد

انعقاد قرارداد ۲۰ هزار میلیاردی دانشگاه‌ها با دو وزارتخانه‌ در دولت یازدهم

انعقاد قرارداد ۲۰ هزار میلیاردی دانشگاه‌ها با دو وزارتخانه‌ در دولت یازدهم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت تدبیر و امید، دانشگاه‌های کشور ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش‌های تحقیقات، فناوری و پژوهش وزارتخانه‌های دفاع و نفت امضا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی امروز در آئین گشایش نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای هسته‌ای کشور در دانشگاه مازندران، اظهار کرد: این قراردادها را 100 دانشگاه کشور برای اجرای هزار طرح تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه با وزارت دفاع و وزارت نفت منعقد کردند که تاکنون ۵۰۰ طرح تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، سه هزار شرکت دانش‌بنیان فعال شده است، افزود: همچنین ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور با جای دادن 1100 شرکت دانش‌بنیان در آن در کشور فعال است و هم‌اکنون ۳۲ هزار دانش‌آموخته در این پارک‌ها مشغول فعالیت هستند.

فرهادی با اعلام اینکه تعداد مقالات علمی نوشته شده در دانشگاه‌های کشور در دولت یازدهم ۳۹ درصد بیشتر شده است، گفت: تنها در سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۹۲ عنوان مقاله محققان ایرانی در آی‌اس‌آی چاپ شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم دانشگاه‌های کشور ۱۱۳ نوآوری را ثبت کردند که بسیار قابل تحسین است و تعداد دانشمندان ایران در جهان نیز رشد ۴۰ درصدی داشته است که در سال ۹۵ به ۲۰۸ نفر رسید.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از برجام دانشگاه‌های ایران ۱۰ دوره مشترک با کشورهای اتریش، هلند، روسیه و ایتالیا برگزار کردند که این یک نقطه مثبت است و دیگر همانند سابق نیست که نیاز باشد برای اخذ مدرک دکترا دانشجویان به خارج از کشور بروند، مگر در زمینه رشته خاص باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال وام به دانشجویان دوره دکترا پرداخت شد که این رقم در سال جاری به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

دکتر فرهادی گفت: خوشبختانه طرح آمایش آموزش عالی که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است، اجرا خواهد شد که با اجرای آن ساماندهی دانشگاه‌ها و آموزش عالی صورت می‌گیرد و در این ساماندهی مازندران جزو منطقه ۲ است.

وی افزود: مازندران دارای ۴۷ دانشگاه غیر انتفاعی است و در این خصوص رتبه نخست را در کشور دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که امروز به مازندران سفر کرده است، شرکت در مراسم آغاز به کار سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور نخستین برنامه وی بود. این نمایشگاه که تازه‌ترین دستاوردهای هسته‌ای کشور در آن به نمایش گذاشته شده است، به مدت پنج روز در پردیس دانشگاه مازندران در بابلسر برپاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha