• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 96022717762

/همه بیایید/

حمایت فیروز نادری از حسن روحانی

حمایت فیروز نادری از حسن روحانی

فیروز نادری از مدیران ارشد سازمان فضایی آمریکا(ناسا) ضمن حمایت از حسن روحانی، مردم ایران را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، فیروز نادری از مدیران ارشد ناسا که چندی پیش جایزه اسکار اصغر فرهادی را به نمایندگی از وی دریافت کرد، در صفحه توییتر خود، ضمن حمایت از حسن روحانی، مردم را به حضور در انتخابات روز جمعه دعوت کرد.

نادری، معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا و مدیرکل اکتشافات منظومهٔ خورشیدی (از ۱۵ اوت ۲۰۱۱) بوده است. وی در فوریه سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد.

فیروز نادری در ۵ فروردین ۱۳۲۵ در شیراز به دنیا آمد. وی تحصیلات متوسطه خود را در ایران به اتمام رساند و پس از آن به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق پی گرفت.

وی دورهٔ کارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیووا و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به اتمام رساند. نادری، پس از پایان تحصیل به ایران بازگشت و ضمن گذراندن خدمت سربازی، مدتی در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد.

نادری در مدت همکاری خود با ناسا مشاغل فنی و مدیریتی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشت.

فیروز نادری از سال ۱۹۹۶ مدیر برنامه منشأ حیات ناسا بود. وی در سال ۱۹۷۶ به JPL پیوست و به عنوان مدیر آزمایش‌ها پروازی علوم فضا و مدیر طرح تفرق‌سنج (Scatterometer) ناسا به کار پرداخت. علاوه بر اینها وی در مرکز مدیریت ناسا، سرپرستی برنامه فناوری ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای را بر عهده داشت و در JPL نیز مدیر برنامه ماهواره‌های متحرک بود.

مدیریت پروژه‌های اکتشاف مریخ

وی از سال ۲۰۰۰ نیز مدیریت برنامه تازه تأسیس برنامه مریخ را بر عهده گرفت. وظیفه مرکز برنامه مریخ آن است که تمام تحقیقات مربوط به مریخ را هدایت و برنامه‌ریزی کند. وی، در فروردین ماه ۱۳۷۹ به سمت مدیر پروژه‌های اکتشاف مریخ منصوب شد. در پی موفقیت کاوشگرهای مریخ، نادری به سمت معاون و مدیر ارشد برنامه‌ریزی مرکز JPL (آزمایشگاه پیشرانش جت)، از مهمترین مراکز فضایی ناسا منصوب شد و در سمت جدید به عنوان مسئول طراحی برنامه‌ها و راهبردهای مرکز، تجاربش در ماموریت‌های مریخ را در مطالعه سایر بخش‌های جهان از زمین تا کهکشان‌های دور به کار بسته‌ است. وی همچنین مسئولیت طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا ۲۰ ساله JPL را برعهده دارد. وی در سال ۲۰۱۱ به سمت مدیر پژوهش‌های رباتیک منظومه خورشیدی منصوب گشته‌است.

موثرترین فرد در آمریکا

شهرت نادری بیشتر به خاطر دو کاوشگر مریخ یعنی "روح" و "فرصت" بوده‌ است که با مدیریت او اطلاعات زیادی از جمله امید بیشتر به وجود حیات در مریخ را به بشر داد. او، فروردین ماه ۱۳۷۹ در شرایطی که چندین مأموریت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شکست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌های اکتشافات مریخ منصوب شد و توانست طی چهار سال سه مأموریت مهم از جمله پرتاب دو کاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت به انجام رساند. دریافت بالاترین نشان سازمان فضایی ناسا در بهمن ماه گذشته و انتخاب وی به عنوان "موثرترین فرد ایالات متحده" در سال قبل از دیگر افتخارات او است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۷

عجب اتفاقات نادری داره میفته . روحانی فقط دست به دامان خواجه حافظ شیرازی نشده .

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۲

همین افکار پوسیده شماهاس که ما رو به رای به روحانی وامیداره

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۶

دوست عزیز اگر آقای روحانی دست به دامان افردی شده باشه خوبه اون افراد از فرهیختگان جامعه و ایران هستن نه مثل آقای رئیسی که از امیر تتلو داره استفاده می کنه!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۱

هیچ کدوم مورد نظر نیستند و انتخاب بین بد و بدتره و مجبوریم برای اینکه بدتر نیاد رو کار به بد رای بدیم. قحط الرجاله البته از بابت برجام باید تشکر کرد .ولی معایب هم زیاده ...به هر شکل من به روحانی رای میدم.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۵

اگر خواجه حافظ شیرازی هم زنده بود، به روحانی رأی می‌داد. یقین داشته باش. او از مفتی و محتسب و بسیاری از مخالفان روحانی‌های عصر خودش دلش خون بود. دیوانش را بخوان تا بفهمی. روحانی رئیس جمور ما تا ۱۴۰۰.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۴۸

درود بر سرشت پاکت که هنوز ایران را دوست داری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۵۶

چرا از حامیان رییسی خبری کار نمی کنید؟ والا این عدالت نیست. درست، ما باید از رییس جمهور منتخب حمایت کنیم اما الان انتخاباته و روحانی و رییسی فرقی ندارن چون هر دو در این عرصه، کاندیدا هستن و باید به یک چشم دیده بشن.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۲

جناب رررررر... متاسفانه یا خوشبختانه حامیان اقای رییسی تو مراکز علمی نیستن...!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۸

دوست عزیز یه نگاه به خبرگزاری فارس و تسنیم بنداز که با تمام قوا دارن به دولت توهین می کنن و تازه کامنت های مخالف رو هم منتشر نمی کنن ولی اینجا شما میای و آزادانه نظر میدی!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۸ ۲۰:۵۲

منتشر کردن دیگه تتلو که تا چند روز پیش مفسد بود حمایت کرده مرگ بر جهل

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۶

حامیان رئیسی تو مراکز علمی هستند و اتفاقا مرد عمل هم هستند . فقط طرفدارهای روحانی البته بعضیاشون ، تو مراکز رانت خواری و ویژه خواری هستند

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۰

آخه کسی که سال های سال در خارج از کشور زندگی می کند چطور به این نتیجه رسیده است که چه کسی از کاندیداها اصلح تر است . البته اگر منافع دیگری برایش ملاک نباشد ؟!!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۹

همانطور که کامران میگه حامیان آقای رئیسی در مراکز علمی هم حضوردارند آنهم نه یکی دوتا بلکه صدها یا شایدهزاران نفرکه در سرتا سر ایران "درمراکزعلمی " مربوطه مسئول رویت ماه واعلام ماه مبارک رمضان هستند

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۶

تیمورخان باید به عرض برسونم که ایشون از اوضاع و احوال فضای خارج از زمین که اصلا در ذهن کوچیکت نمیگنجه باخبره! ایران که وطنش هست و جای خود داره! خدایا این کوته فکرهارو به راه راست هدایت بفرما و شفا بده!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۴

خوشحالم که تمام مفاخر در تمام زمینه ها از روحانی حمایت کردند، محبوب ترین های همه رشته ها به روحانی رای میدهند ، به امید پیروزی

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۹

حالا شما نادری را با تتلو مقایسه کنید من بعد از سالها رای ندادن میخام برم رای بدم رای من روحانی

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۰

چرا دروغ???? فیروز نادری مگه تو ایرانه??? فیروز نادری چی میدونه از اوضاع احوال مردم ایران??? آیا تخصص در نجوم و فیزیک ، دلیل بر تخصص در سیاست هم هست???? لینک منبع این خبر می تونه باعث بشه شما دروغگو به حساب نياييد

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۳

خاک بر سرش که با این کار همه سابقه مثبت و سازنده خود را پایمال کرد. احق ابله....

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۸ ۱۶:۵۵

خیلی بدبخت و بیچاره و درمانده اید... اسم خودتون را گذاشته اید خبرگزاری دانشجویان!!! ولی فقط سانسور کردن و حذف پیام های غیر خودی را بلدید و بس... حیف نون... خاک بر سرتون!!!