• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96041205576
  • خبرنگار : 90047

عماد خلج: فدراسیون حمایتی از باشگاه‌ها نمی‌کند/ ارگان‌ها زمین تمرین به باشگاه‌ها نمی‌دهند

عماد خلج: فدراسیون حمایتی از باشگاه‌ها نمی‌کند/ ارگان‌ها زمین تمرین به باشگاه‌ها نمی‌دهند

یک مربی تیروکمان گفت: اگر سیستم درستی در فدراسیون تیر و کمان حاکم باشد، قطعا شاهد پیشرفت این رشته در آینده خواهیم بود.

عماد خلج، مربی باشگاه پارت آرچر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار سالی که مدیریت این باشگاه را بر عهده دارم، انتظار داشتم فدراسیون ما را از هر لحاظ حمایت کند تا بتوانیم این باشگاه را به یک باشگاه خوب برای تربیت کمانداران نونهال و نوجوان تبدیل کنیم اما متاسفانه در این مدت هیچ گونه حمایتی از سوی فدراسیون تیروکمان نداشتیم. با این وجود سعی کردیم با تمام سختی‌ها و مشکلات بهترین شرایط را در این باشگاه برای پرورش و تربیت کمانداران نونهال و نوجوان ایجاد کنیم. به طوری که سال گذشته در مسابقات آزاد جام جهانی تایلند موفق به کسب سه مدال طلا و دو نقره در بخش نونهالان و نوجوانان شدیم. در حال حاضر نیز این باشگاه ۱۸۰ کماندار دارد که اکثر آنان در تیم ملی فعالیت می‌کنند.

او یکی از مشکلات اساسی این باشگاه را نداشتن فضای کافی برای تربیت کمانداران عنوان کرد و گفت‌: با وجود این که بارها از اکثر ارگان‌ها، سازمان‌ها و حتی فدراسیون تقاضای فضای مناسب کردیم تا با داشتن فضای بزرگ‌تر کمانداران بیش‌تری را تربیت کنیم، اما متاسفانه هیچ سازمان و ارگانی تا به امروز با ما همکاری نداشته است. البته قرار نیست این فضا به طور رایگان در اختیار ما گذاشته شود، بلکه به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها تاکید کردیم که در قبال گرفتن فضا حاضریم اجاره بها نیز بپردازیم، اما تا به الان هیچ ارگانی پاسخ مثبت نداده است.

مدیر باشگاه پارت آرچر با اشاره به این که فدراسیون تیروکمان از مربیان خوبی در رشته‌های ریکرو و کامپوند برخوردار نیست، تاکید کرد: اکثر ورزشکاران ما در باشگاه رکوردهای خوبی را می‌زنند، اما زمانی که وارد تیم‌ ‌ملی می‌شوند با افت رکورد مواجه می‌شوند و این نشان از آن دارد که ما در فدراسیون تیروکمان از مربیان خوبی برخوردار نیستیم. حتی اکثر کمانداران این باشگاه به خاطر افت رکوردشان حاضر نیستند وارد تیم‌ ‌ملی شوند. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم  کمانداران زیادی را از این باشگاه تربیت کنیم و بتوانیم نقش موثری را در پیشرفت و رشد تیروکمان کشور داشته باشیم.

عماد خلج در پاسخ به این سوال که وضعیت تیروکمان در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بسیاری از کشورهایی که در گذشته عملکرد موفقی در تیروکمان نداشتند، امروز جایگاه خوبی را در این رشته پیدا کردند و این بیانگر آن است که تیروکمان در این کشورها در سیستم درستی هدایت می‌شود. ما اگر از سیستم خوبی برخوردار باشیم، قطعا می‌توانیم نقش به‌سزایی در پیشرفت این رشته هم در کامپوند و هم ریکرو داشته باشیم. متاسفانه در حال‌ حاضر سیستم درستی در فدراسیون تیروکمان حاکم نیست.

وی اضافه کرد: تداوم این سیستم اشتباه سبب شده تا فدراسیون کمانداران را بدون این که هدف مشخصی را تعیین کند در تمام تورنمنت‌ها حتی آن‌هایی که از سطح بسیار بالایی برخوردارند اعزام کند و در نتیجه کماندار چون مرتب دچار شکست می‌شود، اعتماد به نفس کافی برای شرکت در سایر تورنمنت‌ها را نداشته باشد. اگر فدراسیون کمانداران را تنها به تورنمنت‌هایی که امکان مدال‌آوری ورزشکاران در آن‌ها زیاد است، اعزام کند، شرایط را برای امکان پیشرفت و رشد هر چه سریع‌تر این رشته فراهم خواهد آورد. اما حضور در تمامی تورنمنت‌ها و نتیجه‌ نگرفتن در چنین تورنمنت‌هایی سبب می‌شود که کماندار اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و این برای تیروکمان عامل موفقیت نیست. بهتر است فدراسیون به جای اعزام‌های پی‌در پی اردوی مشترک با سایر کشورها برپا کند تا شرایط بهتری برای رشد و پیشرفت این رشته فراهم کند. 

این مربی استعدادیاب در پایان درباره علت حضور موفق زنان در این رشته نسبت به مردان گفت: این رشته چون محدودیتی از نظر حجاب برای زنان ندارد، قطعا زنان می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در تمامی تورنمنت‌ها شرکت کنند و این مساله سبب شده تا این رشته ورزش خوبی برای کمانداران زن محسوب شود. بنابراین در سال‌های گذشته ما شاهد حضور موفقیت بیش‌تر زنان در این رشته نسبت به مردان بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha