• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96042514399
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ تیر بخوانید؛

پاسخ صالحی به مخالفان برجام/آمار لاریجانی درباره اقتصاد/سومین جلسه محاکمه پرونده فساد نفتی و...

پاسخ صالحی به مخالفان برجام/آمار لاریجانی درباره اقتصاد/سومین جلسه محاکمه پرونده فساد نفتی و...

آمار قابل تامل رییس مجلس درباره اقتصاد کشور، پیام وزیر کشور در پی جنایت واقع شده در استان اردبیل، راهکارهای منتجب‌نیا برای حل اختلافات اصلاح‌طلبان، رایزنی ایران و عمان برای مدیریت صحیح تحولات در منطقه، پاسخ صالحی به مخالفان برجام، سومین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و پنجم تیر ماه ۱۳۹۶ است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در یادداشتی در پی جنایت واقع شده در استان اردبیل نوشت: اکنون آتنای عزیز، مظلومانه و ناباورانه از دست رفته است، لکن این حادثه می‌بایست عبرت‌های بزرگی برای همه ما، به سهم متناسب در پی داشته باشد تا از تکرار وقایعی چنین دردناک پیشگیری شود.

تاکیداتی در مورد کابینه دوازدهم

حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزرایی برای دولت دوازدهم انتخاب شوند که با برنامه‌های رئیس جمهور و دولت همسو بوده و نخواسته باشند راه دیگری بروند. وی تاکید کرد: وزرایی انتخاب شوند که راه رییس‌جمهور و دولت را بروند.

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کابینه‌ای دلسوزِ مردم و کاری انتخاب شود گفت: دولت باید کابینه‌ای انتخاب کند که دلسوز مردم و کاری باشد و بتواند اعتماد را در همه آحاد ملت ایجاد کند.

حمیدرضا حاجی بابایی ،رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کمیته ۱۵ نفره این فراکسیون برای تعامل با دولت در مورد کابینه دوازدهم گفت که با اعلام نهایی گزینه‌های پیشنهادی کابینه، نظر این فراکسیون در این زمینه اعلام خواهد شد. وی افزود: وزیر اصلاح‌طلب کارآمد را به فردی با خط و ربط نامعلوم ترجیح می‌دهیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: جوان‌گرایی و همراهی با دولت از شاخصه‌های لازم برای وزرای دولت دوازدهم است. وی با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین برای بررسی شاخص های وزرای کابینه دوازدهم، اظهار کرد: ما در فراکسیون مستقلین ولایی شاخص‌های تعیین کابینه را مشخص می‌کنیم نه خود فرد را چرا که انتخاب فرد به عهده دولت است و ما تنها شاخص‌هایی که از مردم نیازسنجی کرده‌ایم و مردم آن را قبول داریم تعیین خواهیم کرد.

***

منتجب نیا برای حل اختلافات اصلاح طلبان، تشکیل مجلس اصلاحات و مناظره حامیان و منتقدان شورای‌ عالی سیاست‌گذاری را به عنوان راهکار ارایه کرد. قائم مقام حزب اعتماد ملی در پیامی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و رفع ریشه‌ای اختلافات و وحدت اصولی اصلاح‌طلبان، پیشنهاد تشکیل مجلس اصلاحات و مناظره کارشناسانه بین حامیان و منتقدان شورای‌عالی را مطرح کرد.

علی لاریجانی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی "بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد" با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ما بدون اصلاح برخی نظامات نمی توانیم در رسیدن به توسعه موفق باشیم یعنی با نظام پیچیده دیوانی و بودجه ریزی فعلی نمی توان توفیقی در توسعه داشت بنابراین بودجه‌ریزی باید اصلاح شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت تازه نفس بعدی با انجام اصلاحاتی به سمت جهش ۸ درصدی در اقتصاد براساس قانون برنامه حرکت کند و وزرای آینده شجاعت حل مشکلات را داشته باشند. عادل آذر،رئیس دیوان محاسبات  نیر در این همایش با بیان اینکه بزرگترین چالش نظام اقتصادی برقراری انضباط اقتصادی است تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین آسیب‌های بودجه ریزی توجه کمتر برای اجرایی کردن نظامات علمی بودجه ریزی در کشور است. البته عزم خوبی برای حل این مشکل در کشور پدید آمده است و تقریبا همه به این اجماع رسیدند که بودجه ریزی عملکرد مدرن‌ترین و بهترین سیستم در استقرار نظام نوین بودجه ریزی است که بر مبنای آن می توان به اهداف چشم انداز و اهداف میان و بلند مدت رسید.

دبیرکل جنبش نجباء عراق در بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران و سردار قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد و سردار سلیمانی را سرباز اسلام و فرمانده‌ای بزرگ دانست. اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء عراق در بیانیه‌ای که السومریه نیوز آن را منتشر کرد، اعلام کرد: از ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران که از دولت عراق و سوریه حمایت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. مستشاران ایران نقش بزرگی در مقابله با حمله‌های وحشیانه و همچنین مقابله با طرح وحشیانه دولت آمریکا در منطقه داشتند.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی ایران و عمان برای مدیریت صحیح تحولات در منطقه در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران  اظهار کرد: در سفر اخیر آقای یوسف بن علوی به تهران در ارتباط با ابتکارعمل‌هایی که در مورد مدیریت صحیح تحولات منطقه در جریان است، گفت‌وگو و رایزنی شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ تصریح کرد: برخی افراد در دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران هستند و این بسیار خطرناک است.گری سیک هم‌چنین درباره نحوه تعامل دولت ترامپ در رابطه با روابط آمریکا و ایران بیان کرد: آنها اساسا با این تفکر که ایران یک دشمن است و روش خود را تغییر نداده روی کار آمدند. آنها مایل به توافق با ایران نیستند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ تصریح کرد: برخی افراد در دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران هستند و این بسیار خطرناک است.گری سیک هم‌چنین درباره نحوه تعامل دولت ترامپ در رابطه با روابط آمریکا و ایران بیان کرد: آنها اساسا با این تفکر که ایران یک دشمن است و روش خود را تغییر نداده روی کار آمدند. آنها مایل به توافق با ایران نیستند.

نماینده اقلیم کردستان در ایران، اعلام کرد : جلال طالبانی پنج شنبه هفته گذشته تهران را ترک کرد. ناظم دباغ ، در ارتباط با حضور جلال طالبانی در تهران گفت:‌ او دوشنبه هفته گذشته برای استراحت و تغییر آب و هوا به تهران سفر کرده بود و در زمان حضور در ایران تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر بهداشت به دیدار و عیادت او رفتند . وی همچنین در مورد سفری از هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان عراق به تهران گفت: این هیأت امروز بعد از ظهر وارد تهران خواهد شد.

سفیر عراق در تهران در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌ها به مناسبت آزاد سازی موصل در ارتباط با وضعیت آینده حشد الشعبی در عراق تاکید کرد: ایجاد حشد الشعبی یک نیاز ملی بود و اگر حشد الشعبی نبود در عراق از شمال تا جنوب سر بریده می‌شد. راجح الموسوی افزود: ملت عراق در مورد حشد الشعبی تصمیم‌گیری می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خطاب به مخالفان برجام با تاکید بر اینکه برجام را باید منصفانه ارزیابی کنید نه آرزومندانه، گفت: حقایق روی زمین را ببینید، سوالی که مطرح می شود این است چه کار باید می‌کردیم تا آمریکایی‌ها بیایند و عذر خواهی کنند و تحریم‌ها برداشته شود. علی اکبر صالحی افزود: ان شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید. وی با بیان اینکه کسانی که مخالف برجام هستند بیایند و به این سوال پاسخ دهند، بیان کرد: آیا کشور ملک شخصی من بوده که در مذاکرات برای آن شخصا تعیین تکلیف کنم؟ و هر چه آمریکایی‌ها بگویند ما بگوییم چشم، چنین طرز فکری حکومت و نظام را زیر سوال می‌برد. یعنی این نظام هیچ متولی نداشته که یک نفر مثل من برای کشور تعیین و تکلیف کند؟

سومین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی  در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی دو متهم پرونده، وکلای مدافع آنها، وکلای شرکت نفت، وکلای بانک مسکن، وکلای سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان بانک مرکزی حضور داشتند. وکیل متهم در بخش های از دفاعیات خود گفت :موکلین ما بچه‌های نظام‌اند و قاضی در پاسخ به او افزود: قرا نیست شعار دهید. حدود ساعت ۱۲ ظهر نیز، قاضی مقیسه اتمام جلسه سوم دادگاه را اعلام کرد و گفت که ادامه رسیدگی به پرونده دو متهم  فساد نفتی به ۲۷ تیر ماه موکول شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با قضات سازمان قضایی استان خراسان رضوی، به جایگاه قضاوت به عنوان شغل خطیر اشاره کرد و گفت: قضات کاری خطیر و استثنایی در این دنیا انتخاب کرده‌اند و این باعث افتخار است که به عنوان مرجعی به امورات مردم رسیدگی می کنند. وی تاکید کرد: قاضی در صدور حکم باید به یقین برسد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست وپنجم تیر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha