• جمعه / ۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96090301374
  • منبع : فدراسیون تکواندو

۵ سهمیه دیگر برای تکواندوی ایران در مسابقات گرنداِسلم

۵ سهمیه دیگر برای تکواندوی ایران در مسابقات گرنداِسلم

در پایان مسابقات کسب سهمیه گرنداِسلم ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی، ابراهیم صفری، زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی موفق شدند جواز حضور در مسابقات گرنداِسلم را بدست آورند تا تعداد ایرانیان حاضر در این رقابت‌ها به هفت برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود که به قهرمان مسابقات ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین ۳ سهمیه باقی‌مانده (در هر چهار وزن) این رویداد از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن «تای هو» شهر "ووشی" چین آغاز و امروز (جمعه) به پایان رسید.

در پایان این دوره از رقابت‌ها نمایندگان ایران با کسب سه مدال نقره (ابوالفضل یعقوبی، ابراهیم صفری و زهرا پوراسماعیل) و دو مدال برنز (میرهاشم حسینی و ناهید کیانی) موفق شدند پنج سهمیه دیگر را به نام ایران ثبت نمایند.

پیش از این نیز سجاد مردانی با کسب مدال طلای فینال گرندپری ۲۰۱۶ و فرزان عاشورزاده به واسطه اینکه در جایگاه سوم رنکینگ المپیکی قرار دارد جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده بودند.

اما آرمین هادی‌پور دیگر شانس تکواندوی ایران برای حضور در مسابقات گرنداِسلم باید در رقابت‌های فینال گرندپری عنوان قهرمانی را کسب نماید.

همچنین با توجه به نتایج اعلامی تا پایان روز نخست مسابقات کسب سهمیه گرنداِسلم، ایران (چهار سهمیه)، کره‌جنوبی (دو سهمیه)، کرواسی (دو سهمیه)، چین (۲ سهمیه)، روسیه (یک سهمیه) و لهستان (یک سهمیه) موفق شدند سهمیه این رقابت‌ها را بدست آورند.

هدایت تیم اعزامی گروه مردان برعهده مهدی بی باک به عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به عنوان مربی است و در گروه زنان نیز بر عهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.
به گزارش ایسنا،  این مسابقات G۱ است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha