• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96091608463
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

یک فعال دانشجویی:

یکی از مطالبات اصلی دانشجویان اشتغال است/نباید حقوق ملت توسط افرادی سودجو پایمال شود

یکی از مطالبات اصلی دانشجویان اشتغال است/نباید حقوق ملت توسط افرادی سودجو پایمال شود

یکی از فعال دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مطالبات اصلی دانشجویان از مسئولین اقتصاد و اشتغال همراه با زمینه‌سازی برای ازدواج جوانان است.

امیررضا حاجی حسینی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو افزود: دانشجویانی که با هزاران امید و آرزو و تلاش برای اهداف بلند مرتبه‌ی خود و برای ساختن آینده ایران مشغول تحصیل هستند، متاسفانه امروز به دلایل زیادی از جمله نبود امنیت شغلی و مشکلات زیاد صنفی، از شور و حال خاص برخوردار نیستند که جا دارد مسئولین سریعتر برای حل این مشکلات فکری کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که ما دانشجویان در تصمیمات کشور عزیزمان ایران به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن دانشجویان نقش و دارای اظهار نظر هستیم افزود: نباید حقوق ملت ایران توسط افرادی سود جو پایمال شود که این امر در واقع یک خیانت بزرگ به ما و دیگر اقشار جامعه است که جامعه دانشجوی این خیانت عظیم به مردم و بیت المال را برنمی‌تابد.

امیررضا حاجی حسینی در ادامه گفت: یکی از مطالبات اصلی دانشجویان از دولت اقتصاد و اشتغال همراه با زمینه سازی برای ازدواج جوانان است که متاسفانه کم کاری برخی مسئولین باعث شده که سن ازدواج در کشور از سن قانونی بسیار بالاتر برود که این برای کشور اسلامی همچون ایران یک فاجعه و مشکل بزرگ است و امروزه بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی به دلیل نبود شغل پایدار به سر می برند که این برای کشور خوب نیست.

این فعال دانشجو با ابراز گلایه از مسئولان اظهار داشت: کشور ایران و استان با داشتن ظرفیت های بسیار بالا در بخش های مختلف گردشگری ،کشاورزی،صنعت ومعدن وبخش های دیگر دارای فارغ التحصیلان بسیاری هست که از نبود شغل رنج میبرند و شرمنده خود وخانواده هایشان هستند که در این زمینه باید هرچه سریع تر برنامه ای جامع و بروز را برای مشکلات این فارغ التحصیلان دانشگاه پیدا کنند.

امیررضا حاجی حسینی در ادامه با اشاره به این نکته که وقتی من و همنوعانم به عنوان یک دانشجو نمی‌توانیم تضمینی را برای آینده تحصیلی و شغلی خود ببینیم، در مجامع علمی با کاهش عملکرد تحصیلی مواجه خواهیم شد، گفت:چرا برای تحصیل کردن  در دانشگاه باید میلیون ها تومان شهریه دانشگاه پرداخت کنیم ولی در آخر برای پیدا کردن یک شغل مناسب و درخور باید مشقت‌های زیادی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان اساس پیشرفت و توسعه هر کشور هستند ولی آیا حق امروز دانشجویان کشور این است که در بلا تکلیفی به سر برده و با مشکلات زیادی بیکاری، آسیب های اجتماعی و از همه مهم تر افزایش سن ازدواج که مشکل اصلی جامعه است مواجه شوند.

امیررضا حاجی حسینی در ادامه گفت با اشاره به اینکه مسئولان باید پاسخ انتقادی وسازنده دانشجویان را به خوبی بدهند گفت: پاسخ مطلوب وعاجلانه به پرسش های دانشجویان میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی ایران باشد که در این زمینه اکنون دشمنان اسلام واستکبار جهانی وحدت وهمدلی مردم ومسئولان کشور را نشانه گرفته اند و اگر این وحدت و همدلی از بین برود بی شک مشکلات زیادی به کشور وارد می شود که لازم است در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشند ومسئولان متوجه صدای ملت وقشر دانشجو باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه دانشجویان در حال حاضر پیروی از ولایت و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شناخت دوست و دشمنان و لزوم آتش به اختیار بودن دانشجویان است افزود: اگر ماقشر دانشجو و روشنفکر جامعه دشمن و دوست خود را نشناسیم بی شک مشکلات زیادی برای خود وکشورمان ایجاد میکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha