• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96100200717
  • خبرنگار : 30054

در "‌دانشگاه‌ تربیت‌ مدرس‌ تهران" برگزار شد:

برگزاری ورکشاپ ورود به دنیای حرفه‌ای انیمیشن سه‌بعدی

برگزاری ورکشاپ ورود به دنیای حرفه‌ای انیمیشن سه‌بعدی

مدرسه‌ هنرهای‌ دیجیتال اینورس، مجموعه ورکشاپ‌هایی را، با هدف آشناسازی دانشجویان دانشگاه‌ها با دنیای حرفه‌ای انیمیشن سه‌بعدی و نمایش یک نمونه انیمیشن ایرانی، در سطح کیفی بین‌المللی، با مشارکت تیم” ‌Badstache Studio" و با حضور دانشجویان در محل سالن دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در این مراسم، علیرضا اردوبادی مدیر موسس مدرسه هنرهای دیجیتال اینورس با اشاره به اهمیت برگزاری این ورکشاپ‌ها، گفت: هدف ما دادن آگاهی و اطلاعات لازم و تخصصی درباره انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی، به دانشجویان و علاقمندان این رشته‌ هنری است.

وی افزود: بسیاری‌از افراد علاقمند به انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی نیازمند ‌دریافت ‌اطلاعات‌ لازم و کامل جهت شناخت و تشخیص این دو از یکدیگر می‌باشد. بسیاری از افراد تمایل زیادی به یادگیری انیمیش سه‌بعدی دارند، اما اطلاعات ‌کامل و جامعی‌از انیمیشن سه‌بعدی ندارند، انیمیشن سه‌بعدی، از تخصص‌های مختلفی تشکیل شده است. البته باید اذعان داشت که یک بخش از انیماتورهای دوبعدی هستند که به انیماتورهای سه‌بعدی خدمت می‌دهند. در بخش سه‌بعدی افراد نیازمند تخصص‌هایی در زمینه‌ طراحی کارکتر و فضا، ‌Concept art، مدل‌سازی، مفصل‌گذاری، انیمیت، ”animate”‌، کارگردانی، تدوین، صداگذاری و فیلمنامه‌نویسی دارند.

اردوبادی با اشاره به تفاوت‌های این دو انیمیشن گفت: یکسری مهارتها از جمله، مدل‌سازی، مفصل‌گذاری، و انیمیت تخصص‌هایی است‌که هر کدام از آنها به تنهایی خود یک شغل مستقل محسوب می‌شوند. در انیمیشن دوبعدی افرادی که انیمیشن را یاد می‌گیرند، این تخصص‌ها را هم یاد می‌گیرند، اما در انیمیشن سه بعدی وضعیت بسیار متفاوت است. در حقیقت همه‌ افراد، همه‌ این تخصص‌ها را باید مستقل از هم یاد بگیرند. یاد گیری همه‌ اینها با هم مثل این می‌ماند که یک فرد قصدش یادگیری چند شغل‌ هم‌زمان با هم باشد و این غیر ممکن است، در حقیقت، یک فرد نمی‌تواند در یک زمان، هم جراح مغز، جراح قلب، وکیل و هم اورتوپدیست باشد و داشتن همه‌ این‌ها با هم غیر ممکن و محال است. در نتیجه افراد در انیمیشن سه‌بعدی باید تخصص مستقلی داشته باشند که بر اساس علاقه خود، راه مسیر حرفه‌شان را در این هنر تخصصی پیدا کنند.

آریاسب فیض، با اشاره به آغاز فعالیت هنری خود، گفت: در نوجوانی علاقمند به انیمیشن بودم و در دانشگاه نقاشی خواندم. در ابتدای کار هنری‌ام توانستم با انیمیشن منتور"animation mentor" در آمریکا مکاتبه کنم و با توجه به مکاتبات راه دور با این مرکز، انیمیشن را به شکل آنلاین آموختم و در سال۲۰۱۲ موفق به دریافت مدرک انیمیشن منتور"animation mentor"شدم.

وی افزود: درسال۹۳ "استودیو انیمیشن” Badstache "را با توجه به مطالعه و تجربیاتی که کسب کرده بودم، تاسیس کردم. البته درابتدا کار ما، با محدودیت مالی و کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه شد، اما به مرور زمان بر مشکلات فائق آمدیم و با توجه به تجربیاتی‌ که‌ در این مدت در جهت ساخت‌ انیمیشن کوتاه کسب کرده بودم، به همراه دوستانم در "استودیو انیمیشن Badstache " ایده‌پردازی انیمیشن " فردا" را آغاز کردیم و به شکل خصوصی و مستقل‌ وارد بازار کار شدیم. در ابتدا تصمیم به ساخت یک انیمیشن کوتاه ۴ دقیقه‌ای گرفتیم که با توجه به جذابیت کار و ایده‌ داستان، این مدت زمان، به انیمیشن ۱۴ دقیقه‌ای تبدیل شد. داستان انیمیشن "فردا "را خیلی دوست داریم و الان نزدیک به دو سال‌ونیم است که این کار را به شکل جدی، پیگیر هستیم .

آریاسب فیض گفت: خیلی از متخصصان حرفه‌ای انیمیشن درجهان به واسطه ارتباطات گسترده‌ای که با آنان داریم، از ما دعوت کردند که با آنان از نزدیک همکاری داشته باشیم و جالب اینکه انیمیشن "فردا" از دیدگاه آنان شگفت‌انگیز و خیلی حرفه‌ای و تخصصی است.

وی با اشاره به انیمیشن "فردا "گفت:‌ کار ما، نظرات مثبتی در کل دنیا، به همراه داشت‌ و سایت‌های متعددی در دنیا از جمله  Cartoon Brew”" در یک مقاله تخصصی خود، از کار ما به عنوان یک کار بلندپروازانه ایرانی نام برده و در باره چگونگی‌ فعالیت ما ‌در ساخت این انیمیشن، مطلب نوشته‌اند و خوشبختانه حمایت‌های زیادی از سوی سایت‌های انیمیشن جهان‌ را تا این لحظه به همراه داشتیم.

آریاسب فیض، در ادامه گفت: بدنبال انتقال تجارب آموزشی‌ام از انیمیشن منتور"animation mentor" به افراد و یا موسسه‌ای با فاکتورهای متناسب ‌با کار انیمیشن بودم که البته در مورد افراد علاقمند به انیمیشن، این کار اجرایی شد و در خصوص آموزش در موسسه مورد هدف‌ام، خوشبختانه اینورس را انتخاب کردم. مدرسه هنرهای دیجیتال اینورس با توجه به مستقل بودن، خصوصی بودن و اهداف خاص خود، از جمله آموزش‌وپرورش و داشتن رویای بزرگ در رسیدن به اهداف هنری‌اش، توانسته است به خوبی عمل کند و  ثابت کرده موفق بوده و هست و حتی در مقایسه با دانشگاه‌ها از لحاظ انتقال و آموزش هنرهای تجسمی و دیجیتالی‌ بهتر و موفق تر بوده است.

وی افزود: بسیاری از دانشگاه‌های ما در رشته‌ انیمیشن کامپیوتری "Computer Graphics" هنوز آکادمیک نشده‌اند، بر اساس رویکردهای هنری پیش رو ثابت شده است‌ که مدارس خصوصی‌ در کل جهان بهتر عمل می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: انیمیشن یک فرم است که می توان با آن یک داستان ترسناک، درام یا هیجان‌انگیز تعریف کرد و ما نیز یک داستان‌دراماتیک را ساختیم در حقیقت ،‌یک درام جدی با شخصیت‌های خاکستری نوشتیم. شایان گفتن است این‌کار، تم فقر دارد و داستان برای مخاطبان بزرگسال است که البته‌ برای کودکان‌کمی خشن است.

انیمیشن فردا "Tomorrow" به کارگردانی آریاسب فیض، یکی از مدرسان رشته انیمیشن سه‌بعدی این مدرسه، درحال تولید است. این انیمیشن، یک انیمیشن سه‌بعدی ۱۴ دقیقه‌ای است که داستان یک کودک سارق ده ساله و یک سگ ولگرد را با توجه به موضوع اخلاقیات انسانی روایت می‌کند. انیمیشن مربوط به فضای گذشته در دهه  ۴۰ و مربوط به فضای سنتی شهر شیراز است.

همچنین افرادتیم‌ Badstache Studio، سازندگان انیمیشن "فردا" (Tomorrow):آریاسب فیض: تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و انیمیشن سوپروایزر، پیام معمار: کارگردان تکنیکال، رندر، نورپرداز، حمیدرضا شیخ: کارگردان هنری، کانسپت آرتیست و کاوه روئین‌تن: انیمیشن سوپروایزر، انیماتور، در این ورکشاپ حضور داشتند.

مدرسه اینورس در۱۷ آذرماه ۱۳۸۷ به عنوان نخستین مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال و با هدف تغییر در بستر آموزشی، در تهران تاسیس شده است. ااین مدرسه هنرهای کلاسیک، نو و دیجیتال را بررسی می‌کند و بر اساس مطالعه و تحقیق روی بازار کار، خلاهای حرفه‌ای و همچنین نیاز هنرمندان، دوره‌هایی را طراحی و برگزار می‌کند که در نهایت منجر به کارآفرینی و معرفی به بازار کار می‌شود. یکی از راهکارهای مهم اینورس برای تشویق افراد در عرصه آموزش مقوله "دنبال کردن رویاها" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha