• جمعه / ۲۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102211418
  • خبرنگار : 71234

دهقانی: قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است

دهقانی: قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای حمایت از اعتراض ایران را مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورمان دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها به جای دخالت در امور کشورها از کشتار مردم بی‌گناه همچون یمن جلوگیری کنند.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای حمایت از اعتراضات ایران، گفت: آمریکا با اتخاذ سیاست‌های دوگانه در ایران تنها به دنبال حفظ منافع ملی خود است و هیچ موضوع دیگری یعنی صلح جهانی،‌ امنیت بین‌المللی و امنیت منطقه‌ای برای آمریکا اهمیتی ندارد. این موضوع باعث اتخاذ سیاست‌های متناقض در آمریکا شده است.

وی افزود: بعد از اقدام مفتضحانه رییس‌جمهور آمریکا برای درخواست جهت برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به اعتراضات ایران و مخالفت با اعضای این شورا در این جلسه،‌ مجلس نمایندگان آمریکا دست به صدور قطعنامه‌ای با ادعای حمایت از اعتراضات ایران زد آن هم در شرایطی که همین چند ماه گذشته رییس‌جمهور این کشور در مقابل رسانه‌های جهانی مردم ایران را تروریست خواند.

دهقانی ادامه داد: مردم ایران به خوبی شاهد اتخاذ مواضع آمریکا در برجام و نقض پیمان همه‌جانبه‌اش در اجرای این توافق بین‌المللی چندجانبه بودند. رییس‌جمهور آمریکا فردی است که از ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش دست به اقداماتی زده است که باعث ناخشنودی مجامع بین‌المللی شده است، نمونه آن را می‌توان در خروج از پیمان پاریس دید، این موارد همه حاکی از عدم ثبات در آمریکا برای اجرای تعهدات بین‌المللی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور آمریکا درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت را به عنوان نهادی جهت رسیدگی به موارد نقض صلح و امنیت بین‌المللی می‌دهد که خود با طرح اعلام پایتختی بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی عملا باعث ایجاد ناآرامی‌هایی در دنیا شد. البته این اقدام آمریکا دیگر اعتباری برای این کشور در منطقه غرب آسیا نگذاشت.

وی یادآور شد: مقامات آمریکایی که امروز ادعای حمایت از اعتراضات ایران را مطرح می‌کنند همان‌هایی هستند که بیشترین اهانت را به مردم ایران کرده و اجازه ورود مردم به خاک آمریکا را ندادند لذا تنها می‌توان این نکته را گفت که قطعنامه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نشان دهنده دخالت این کشور در امور داخلی ایران است.

دهقانی ادامه داد: آمریکایی‌ها به جای دخالت در امور داخلی کشورمان، از حمایت از عربستان دست بکشنند که با بمباران مردم یمن را به خاک و خون کشیده و این کشور را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت:‌ دنیا با رییس‌جمهوری در آمریکا مواجه است که مدام نقض پیمان و عهد کرده و سیاست‌های متناقضی را اتخاذ می‌کند و معمولا کنگره آمریکا نیز از این اقدامات پشتیبانی می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha