• شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96102312280
  • خبرنگار : 71605

غفاری در مراسم تقدیر از برگزیدگان دانشگاه تهران در جشنواره حرکت:

حرکت و کنش جمعی حلقه مفقوده جامعه ایران است

حرکت و کنش جمعی حلقه مفقوده جامعه ایران است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی حرکت ضمن تبریک به دانشگاه تهران کسب رتبه اول در این جشنواره، انجمن‌های علمی را گسترده‌ترین تشکل به لحاظ تعریف کارویژه‌ها و ماموریت‌ها در عرصه‌های مختلف توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در کشور در قالب اتحادیه‌هایی که ذیل رشته‌های تحصیلی تعریف شده‌اند فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا غفاری علت نخست تجلیل از حرکت‌های علمی این تشکل‌ها را کار جمعی آنها دانست و توضیح داد: حلقه مفقوده جامعه ایران حرکت و فعلی است که به صورت جمعی انجام شود.

وی تلاش تشکل‌های علمی را نمادی از یک کار جمعی خواند و ادامه داد: جامعه ایران به عنوان جامعه‌ای فردگرا و تک‌رو شناخته شده که تلاشش را در قالب‌های محدود تعریف می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در درجه اول دانشجویان خودشان را در قالب انجمن علمی یک رشته تعریف کردند. سپس افراد عضو این انجمن‌ها در بخش‌ها و دانشگاه‌های مختلف گردهم آمده و اتحادیه‌ها را به وجود آوردند. در نهایت این جمع در رویدادی تحت عنوان جشنواره حرکت در کنار هم قرار گرفتند که این همان به منصه ظهور رسیدن کنش جمعی بوده، امری مبارک و میمون برای تحول و توسعه جامعه ایران است.

غفاری تشکل‌های علمی را سرمایه‌های اصلی و پیوندهای اساسی پیشرفت جامعه توصیف کرد و گفت: با انرژی حاصل از جمع شدن این سرمایه‌ها می‌توان کارهای مهمی انجام داد.

وی ضمن تاکید بر جمعیت‌هایی که از سرمایه انسانی بالایی بهره‌مند هستند، در کنار هم قرار گرفتن نخبگان و سرآمدن را در درجه اول نوعی سرمایه انسانی و در درجه دوم سرمایه اجتماعی دانست و اظهار کرد: تعاملات و پیوندهای کمی و کیفی این مجموعه، شبکه‌های توأم شده با این جمع و تولید و بازتولید آنها سرمایه نمادین شامل نهادها، دستاوردها، صلاحیت‌ها و... است که نظیر آن را کمتر می‌توان یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان حضور رئیس دانشگاه تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره حرکت را تأییدی بر مهم بودن حرکت انجمن‌های علمی دانست و افزود: امیدوار هستیم که این حرکت جاری و نقش‌آفرین باشد و نخبگان کشور بتوانند از این طریق نقش بیشتری در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دهمین جشنواره ملی حرکت با محوریت معرفی برترین تشکل‌های علمی در تاریخ ۴ تا ۷ آذرماه در کرمانشاه برگزار شد. از زمان فراخوان این جشنواره در اردیبهشت‌ماه تا تیرماه سال جاری ۱۸۰ اثر در ۳۸ محور معرفی شدند که از این تعداد ۳۸ اثر به مرحله کشوری راه یافتند. از این تعداد نیز ۱۷ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که از آنها در مراسم اختتامیه این جشنواره تقدیر به عمل آمد. تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در جشنواره حرکت مقام اول را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha