• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96122011012
  • خبرنگار : 71438

"حقوق بازنشستگی‌ام کافی است و از فدراسیون پول نمی‌گیرم"

کفاشیان: سرپرستی من مثل موقتی بودن دنیاست/ حتما شرایط دبیرکلی ساکت احراز شده است

کفاشیان: سرپرستی من مثل موقتی بودن دنیاست/ حتما شرایط دبیرکلی ساکت احراز شده است

رییس کمیته فوتسال می‌گوید مسابقات لیگ برتر کمی دیرتر از گذشته برگزار می‌شود و تاریخ مد نظر ما ۲۷ خرداد و بعد از عید فطر است.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان رییس کمیته فوتسال و نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره جلسه مدیران باشگاه‌های فوتسال با رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: امروز گزارشی از عملکرد فصل گذشته و موفقیت‌هایی که کسب شده ارائه شد و برای آینده صحبت کردیم تا درباره چگونگی برگزاری آن بحث و تبادل نظر داشته باشیم. استانداردسازی باشگاه‌ها از دیگر موارد این جلسه بود که AFC در تاکید کرده باشگاه‌ها ظرف دو سال مراحل استانداردسازی را طی کنند.

او افزود: درباره برنامه‌های سال آینده و گرفتن اسپانسر و افزایش درآمدزایی در فوتسال بحث و تبادل نظر شد.

رییس کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرار است لیگ برتر فوتسال بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شود گفت: عده‌ای این نظر را داشتند و عده‌ای هم می‌گفتند فوتسال از فوتبال جدا است و لزومی ندارد مسابقه‌ها بعد از جام جهانی برگزار شود. بیشتر باشگاه‌ها تمایل دارند مسابقه‌ها دیرتر برگزار شود. فعلا هیچ کدام از تاریخ‌ها به تایید نرسیده و قرار شد در هیات رییسه فوتسال حد وسط را در نظر بگیرند اما مسابقه‌ها کمی دیرتر از گذشته برگزار می‌شود. تاریخ مد نظر ما ۲۷ خرداد و بعد از عید فطر است. عده‌ای هم ۲۴ یا ۲۵ تیرماه را پیشنهاد کرده‌اند که در هیات رییسه بین این دو تاریخ را در نظر می‌گیریم تا عدالت برقرار شود.

او درباره قطعی شدن برگزاری مرحله پلی‌آف در لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: این موضوع نهایی شده اما عده‌ای نگران مباحث مالی خود بودند که قرار شد با گرفتن یک اسپانسر این موضوع را حل کنیم و به باشگاه‌ها کمک شود. اگر این موضوع جواب دهد و با توجه به وقتی که داریم و مسابقه‌های آسیایی نداریم این موضوع سال آینده توقف پیدا می‌کند.

کفاشیان درباره تمایل تیم‌ها به واگذاری امتیاز لیگ برتری خود گفت: من نمی‌دانم کدام تیم‌ها را می‌گویید اما سن‌ایچ ساوه می‌خواهد با قدرت در مسابقه‌ها حاضر شود. تیم بهبهان هم خیلی علاقه‌مند است در لیگ برتر باشد اما فروش امتیاز باشگاه کار غیر قانونی نیست و قانون به آن‌ها اجازه داده که امتیازشان را بفروشند.

او درباره حواشی موجود در مسابقه‌های لیگ دسته یک و دسته دو فوتبال و نیمه کاره اعلام شدن برخی بازی‌ها از سوی داوران اعلام کرد: این موضوع خیلی کم بوده است. لیگ دسته دو بعضا با این مشکلات روبه‌رو می‌شود اما با افزایش نظارت‌ها می‌توانیم از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنیم.

رییس کمیته فوتسال درباره وجود اختلافات میان کادر فنی تیم ملی فوتسال و بازیکنان این تیم گفت: این بحث‌هایی که درباره انتخاب برترین‌ها در AFC مطرح می‌شود دست ما نیست. حتی من به عنوان رییس کمیته فوتسال آسیا هم نفوذی بر روی این موضوع ندارم. گروهی مسابقه‌ها را آنالیز می‌کنند و بر اساس نظراتشان برترین بازیکن را انتخاب می‌کنند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال ایسنا که گفته می‌شود یک فرد ایرانی در این کمیته وجود دارد و به عنوان یک دلال سابقه خوبی ندارد و با دریافت مبالغی برترین‌ها را معرفی می‌کند گفت: آقای تارقلی‌زاده مسئول توسعه فوتسال و آن گروه است. بر اساس نظرات چند نفر که به صورت کتبی است، برترین معرفی می‌شود و یک نفر نمی‌تواند برترین بازیکن را معرفی کند. نظر آقای تارقلی‌زاده هم این بود که امسال فرد دیگری انتخاب شود اما آن گروه رای به حسن‌زاده دادند. من به این موضوع نرسیدم که فرد دیگری بخواهد در  اعلام برترین‌ها اعمال نفوذ کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا حکمش از سرپرستی به ریاست تغییر پیدا نمی‌کند افزود: خیلی خوب است که حکم من موقت است چرا که هیچ کس در هیچ سمتی تا ابد باقی نمی‌ماند. من ۱۸ سال است که بازنشسته هستم و حکم سرپرستی من ارتباطی به این موضوع ندارد چرا که پیش از این هم رییس فدراسیون فوتبال بودم.

او در واکنش به این که وزارت ورزش اعلام کرده بازنشسته‌ها نباید در ورزش سمتی داشته باشند گفت: اولا که من نایب رییس فدراسیون فوتبال هستم و بازنشستگی ارتباطی به این موضوع ندارد و از نظر قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد. این موضوع به ایثارگری هم ربطی ندارد. سرپرستی من هم مثل موقتی بودن دنیا است. من در فدراسیون فوتبال حقوق‌بگیر نیستم و این موضوع ربطی به الان و گذشته ندارد. من بازنشسته هستم و حقوق بازنشستگی من کافی است و نیازی به پول فدراسیون فوتبال ندارم. مشکلی هم از این نظر که بازنشسته باشم ندارم.

او تاکید کرد: ما هنوز جوانیم، کار می‌کنیم و پول درمی‌آوریم. هزینه‌ها هم زیاد است. البته برای فدراسیون هم اولویت‌بندی داریم و کارها را با برنامه پیش می‌بریم.

رییس کمیته فوتسال درباره جایگزین شدن پخش اینترنتی مسابقه‌های فوتسال به جای پخش در صداوسیما گفت: ما در فوتبال هم نتوانستیم از صداوسیما پول دریافت کنیم قطعا زور آن‌ها زیاد است و زیر بار زور هم نمی‌روند. در هر صورت ما می‌توانیم جلوی پخش مسابقه‌های فوتسال را بگیریم و از طریق اینترنت این مسابقه‌ها را پخش کنیم. اگر این موضوع در جامعه ما رواج پیدا کنند و علاقه‌مندان به این سمت بیایند می‌توانیم از طریق پخش اینترنتی درآمد داشته باشیم و مالک دستاوردهای خودمان باشیم. اگر در فوتبال به حق پخش دست پیدا کنیم در فوتسال هم به این موضوع می‌رسیم.

او در واکنش به این که چرا محمدرضا ساکت را به جلسه اینتفانتینو با وزیر ورزش و رییس جمهور راه ندادند گفت: من این موضوع را نمی‌دانم چون خود من را هم راه ندادند.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فشاری از بیرون به فدراسیون فوتبال وجود دارد که از سمت دبیرکلی استعفا بدهد گفت: اصولا برای ملاقات‌های مهم افراد محدودی حضور دارند و آن‌ها کارها را پیش می‌برند. نمی‌توان گفت که همه اعضای هیات رییسه در این گونه جلسات حضور داشته باشند. اصولا همه ملاقات‌ها با حضور رییس فدراسیون، رییس فدراسیون جهانی و یک مسئول عالی رتبه است. این طور نیست که بگوییم فشاری وجود دارد. به نظر من باید ما به استانداردهای بین‌المللی برسیم و اگر کسی در این جلسات نیست حتما جایگاه او ایجاب نمی‌کند که در جلسه حضور داشته باشد. لزومی ندارد که دبیرکل فدراسیون یا نایب رییس فدراسیون در جلسه حضور داشته باشد.

کفاشیان در واکنش به این که اگر دبیرکل فدراسیون فوتبال مدرک لیسانس نداشته باشد می‌تواند در سمت خود فعالیت کند تاکید کرد: حتما مدارک لازم از دبیر کل دریافت شده و شرایط او احراز شده که این سمت به او واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha