• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96122212450
  • خبرنگار : 71605

برومند خطاب به برگزیدگان پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی:

خروجی مطالعات علوم انسانی در قالب پایلوت اجرا شود

خروجی مطالعات علوم انسانی در قالب پایلوت اجرا شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم کمک گرفتن از علوم انسانی در حل چالش‌های کشور را مهم دانست و گفت: در این زمینه مسائل فرهنگی و جنبه اجتماعی مشکلات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، مسعود برومند در آئین اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال که امروز (22 اسفند) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زودتر از مشکلات فرهنگی حل می‌شوند، تغییر دیدگاه نقادانه به تحلیل‌گرایانه را مهم برشمرد و گفت: مطالعات علوم انسانی می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات کمک رسان باشد.

وی در سخنانی بر جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی مسائل کشور تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه شاید لازم باشد، به برخی مسئولان بگوییم نگاه شما به توسعه اشتباه است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، فرهنگ و تعاملات اجتماعی را مقوله‌ای پیچیده دانست و خاطرنشان کرد: با همفکری و داشتن آرزوی مشترک می‌توانیم تغییرات زیادی ایجاد کنیم.

برومند اضافه کرد: هیچ فناوری‌ بدون در نظر گرفتن تعاملات اجتماعی به خوبی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی کشور و با بیان اینکه از این ظرفیت‌ها استفاده درستی نکرده‌ایم، پذیرش مسائل و مشکلات فعلی جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: در عرصه‌های مدیریتی باید بخشی‌نگری را کنار بگذاریم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه بخشی‌نگری ریشه در فرهنگ دارد، توضیح داد: این که هر کس به فکر دستگاه و نهاد خود باشد، پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

برومند، انتشار کتاب و مستند کردن دانش را ارزشمند برشمرد و خطاب به پژوهشگران یادآور شد: خروجی مطالعات انسانی خود را در قالب پایلوت به آزمایش بگذارید.

وی تصریح کرد: مسائلی همچون خودکشی دانشجو نباید اتفاق بیفتد. چنانکه علت حادثه‌ای همچون سانحه هواپیما بررسی می‌شود،‌ چنین مسائلی نیز باید پیگیری شود، ضمن آنکه موارد این چنینی زیاد اتفاق می‌افتد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پایان با بیان اینکه مشکل کشور مسائل مالی نیست، تاکید کرد: با کمک گرفتن از محققان و افراد بزرگ کشور می‌توانیم برنامه 10 ساله‌ای را تدوین و طراحی کنیم که به حل چالش‌های کشور و تزریق امید به جامعه بینجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha