• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96122614557
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

فعالیت 39 صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در کشور

فعالیت 39 صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در کشور

در آخرین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی در سال 96، با تصویب فعالیت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری، تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به ۳۹ صندوق رسید.

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین و آخرین نشست سال جاری کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور با حضور دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر کل شورای عالی عتف و دکتر بهزاد سلطانی، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان دبیر کارگروه در محل وزارت علوم برگزار شد.

در این جلسه مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری که بنا بر درخواست پارک علم و فناوری این استان ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید. همچنین گزارشی از برگزاری دومین رویداد هم‌افزایی صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی فعال برای اعضای کارگروه ارائه شد.

در ادامه نشست، اصلاحات پیشنهادی اعضای کارگروه و دبیرخانه، برای تغییر آیین‌نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مطرح شد که با تکمیل پیشنهادها، این اصلاحات مصوب و برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در دوره جدید فعالیت کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی، تعداد ۲۱ صندوق مجوز فعالیت گرفتند که با احتساب ۱۸ صندوق پیشین، در مجموع صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به ۳۹ صندوق رسیده است.

جلسات این کارگروه مطابق مصوبه هیأت وزیران تاکنون به صورت ماهانه برگزار شده و نتایج جلسات مورد توجه و پیگیری فعالان حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد فناورانه و نوآورانه است و اعضای کارگروه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، بانک مرکزی و نماینده صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha